Prośba o pomoc .

Witam Szanownych Grupowiczów !

Zwiedziłem wszystkie sklepy w Poznaniu w poszukiwaniu kondensatorów ceramicznych 240pF / 50V i generatora kwarcowego 25 MHz ( 3,3 V ) niestety nic z tego nie dostałem. Google nie dały pozytywnego wyniku. Wszyscy proponują 220pF lub 270pF z generatorem jest podobnie. Potrzebuję :

  1. Kond. ceramiczny 240 pF / 50V - 30 szt.
2.Generator kwarcowy 25 MHz ( 3,3 V ) pewnie SMD - 2szt. Mam prośbę jeśli ktoś wie gdzie to można kupić i mógłby mi pomóc w zakupie ( nie wszystkie sklepy prowadzą sprzedaż wysyłkową ) będę wdzięczny. Pzdr
Reply to
henry1

co zes sie na to 240 pF uparl? ta wartosc nie nalzey do zadnego popularnego typoszeregu moze jeszcze napiszesz ze tolerancja 10%? :-)

kupowalem w Farnellu, widzialem w Elfie

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Jak nie, kiedy tak... E24

5% ;-) [...]

Witam ! Generatory dostanę z TME właśnie wprowadzają do sprzedaży. Ale problem jest z kondensatorami. Jeśli ktoś miałby ochotę mi pomóc i sprawdził w sklepach w swojej okolicy przy okazji zakupów ,pokryję koszty zakupu ,przesyłki oraz sześciopaku za pomoc . Kondensator ceramiczny 240pF / 50 V -30 sztuk. Pzdr

Reply to
henry1

faktycznie, pomylka, zwracam honor

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

napiszesz laskawie do czego to ma byc? I dlaczego 270 albo 220p nie moze byc?

nie mozesz wstawic po 120p rownolegle?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" <Grzegorz.Kasprowicz_usunto snipped-for-privacy@CERN.CH napisał w wiadomości news:fdtb19$a0c$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Sie tak nie kajaj Roman doskonale wie, że 240pF nie jest pospolity. Nie napisano nawet czy to SMD czy przewlekany i jaki TC Zapewne 240pF nie jest niezbędny i 220pF nada się wyśmienicie Jak NPO to pospolite jest 220, 330. 270pF nie występuje we wszystkich rodzajach. Jak komuś wystarcza np. 0805 X7R 270pF, to po co 240pF. Dojedzie szybko do

240pF. W rozmiarze 603 są 220pF, 470pF. Pomiędzy luka. Kondensatorów nie produkuje się masowo w szeregu E24. Tolerancje pospolite są 5% , zdarzają się nawet 2%, ale raster nie taki.
Reply to
lwh

Dziękuję wszystkim sprawa nieaktualna . Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik "henry1" snipped-for-privacy@icpnet.pl napisał w wiadomości news:fdtt95$tpv$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

Zaspokój moją ciekawość Masz je czy już są zbędne, bo pomysł upadł?

Reply to
lwh

Użytkownik "lwh" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:fdttps$dqt$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Będą 220pF+22pF trochę trudno będzie upchnąć, ale zmieszczą się pod spodem płytki Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik "henry1" snipped-for-privacy@icpnet.pl napisał w wiadomości news:fdtu89$veg$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

Przewlekane czy SMD ? Cóż ty tam masz za układ czasowy, że potrzebuje 240pF ? Analizowałeś to ? Przy takich konstrukcjach pojemności montażu nie są obojętne. Nie ma tam błędu ? Ktoś się nie walnął przy przepisywaniu ? Konstruktorowi się pokiełbasiło ? Nie miało to być np. 24pF i zero zer? (tez nie do kupienia) Typowy NPO ma TC +/-30ppm. Trochę ciepła i pojemność odjeżdża.

Reply to
lwh

Przewlekane . Z góry 220 a 22 pod spodem . Ta wartość wyszła konstruktorowi z obliczeń filtrów. Plytka jest gotowa i zmiany nie wchodzą w rachubę . Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik "henry1" snipped-for-privacy@icpnet.pl napisał w wiadomości news:fdtv37$vof$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

AHA Czyli konstruktor dał dupy. Tam są tez cewki. On nawet nie zastanowił się jak one są dokładne i stabilne, skoro "śmieciowe" kondensatory użył. Zrobiłeś filtr do HBO czy czegoś w tym stylu i masz. Zima , lato na pewno będzie działał ? To 240pF zbędne.

Reply to
lwh

A dlaczego uważasz że to filtr HBO .( nie oglądam ).

Reply to
henry1

Użytkownik "henry1" snipped-for-privacy@icpnet.pl napisał w wiadomości news:fdtvps$1029$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

Z powodu tej tajemniczości :-) Zwykły filtr dla elektronika to ma jakieś parametry elektryczne. Zastosowanie nieistotne.

Reply to
lwh

Użytkownik "lwh" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:fdu004$l0e$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Każdy filtr ma jakąś charakterystykę w tym przypadku ta jest najbardziej optymalna .Można zmienić kondensator na ciut mniejszy i charakterystyka minimalnie się zmieni . Ta drobna zmiana może być nawet do przyjęcia. Ale ja chciałem tą najbardziej optymalną .Dlatego szukałem takich kondensatorów . W końcu są produkowane .A to że w sklepach ich nie ma to inny temat. Zrobię składaka i będzie OK. Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik henry1 napisał:

Ta charakterystyka jest optymalna przy założeniu, że cewki mają indukcyjność taką jak wynikająca z obliczeń... a tak nie jest. Obawiam się, że walczysz o jakieś ułamki dB. Jeśli tak bardzo zależy Ci na charakterystyce zbliżonej do ideału, to wsadź 220pF, równolegle trymer 40pF i pozestrajaj to wszystko.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" snipped-for-privacy@control.slupsk.pl> napisał w wiadomości news:fe21sb$b3k$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl... .........

Problem już jest rozwiązany przy pomocy mostka C i garści kondensatorów. Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik henry1 napisał:

Tzn. dobrałeś te 240pF z 220pF 10% czy zestroiłeś ?

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

220pF+22pF = ok. 240pF Pzdr