Prośba o literaturę - demodulacja F M

Witam!

Chciałbym prosić Was o polecenie mi jakiejś literatury dot. demodulacji
FM, ale od strony praktycznej, a nie - teoretycznej. Powiedzmy, że
chciałbym zbudować prosty odbiornik FM i potrzebuję książkę, która
objaśni mi jak działa dany układ / antena itd.

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |   mailto://rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy/

    Na przykład nota katalogowa NE564 jako demodulator.

--
Filip.

Re: Prośba o literaturę - demodulacja FM

poszukaj w starych numerach Młodego Technika - druga połowa lat '80, tam
było chyba nawet kilka opisów jak zbudować odbiorniki radiowe, zarówno
supereakcyjne jak i superheterodynowe. Albo książka "Proste układy
elektroniczne" z "Biblioteczki Młodego Technika"

--
Pozdr.
Michał

Re: Prośba o literaturę - demodulacja FM

Do biblioteki i znalezc ksiazke do telewizora Jowisz - byl dosc
dokladnie opisany.
Interesujace rzeczy sa w rodziale tor foni.

Co do prostego odbiornika radiofonicznego FM:
- sa do tego uklady scalone "wszystko w jednym"
- szkoda robic - mozna kupic za grosze, za zlotowki, ale kilka :-)

 http://www.nxp.com/pip/TDA7000_CNV_2.html

oo - juz nawet i on jest discontinued :-)
Ale moze znajdzies w calej dokumentacji jakis lepszy opis niz w
datashit

J.

Re: Prośba o literaturę - demodulacja FM

Ależ to staroć. Obecnie małe TV robi się na TDA9887. A jak tylko radio
to TEA5767 / TEA5768. Ten ostatni jest stosowany m.in. w komórkach Nokii
(modeli z radiem).

Re: Prośba o literaturę - demodulacja FM

No dobrze, ale te pojęcia nic mi nie mówią: supereakcyjne oraz
superheterodynowe. Gdzie znajdę jakiś przystępny przewodnik?

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |   mailto://rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy/
Re: Prośba o literaturę - demodulacja FM

W książce pt. "Proste radioodbiorniki" z serii Biblioteka Młodego Technika.
:)

http://www.allegro.pl/item608128959_proste_radioodbiorniki_biblioteka_mlodego_tech.html

yabba

Re: Prośba o literaturę - demodulacja FM
Np:
http://www.allegro.pl/item618750153_l_niemcewicz_podreczna_encyklopedia_radioa
mator.html
http://www.allegro.pl/item615743438_amatorskie_odbiorniki_tranzystorowe.html
http://www.allegro.pl/item634937232_odbiorniki_tranzystorowe_kobylanski_wolszc
zak.html
http://www.allegro.pl/item635002673_amatorskie_odbiorniki_tranzystorowe_wolszc
zak.html
http://www.allegro.pl/item627964949_radiotechnika_dla_praktykow.html
i wiele innych starszych wydawnictw.
Polecam na początek wizytę w najbliższej bibliotece.

Pzdr
edgr