Prośba o dobranie transoptora

Potrzebuję zrealizować taki oto układ...
Jest sygnał wejściowy w postaci sinusoidy
o zmiennej częstotliwości oraz o zmiennej amplitudzie.
Napięcie wahać się może od 1-2V do kilkuset V.
Częstotliwość, którą chcę mierzyć będzie od ok. 1-2Hz do ok. 150Hz.
Chciałbym zrobić z tej sinusoidy prostokąt i wprowadzić
go na mikrokontroler ATmega128, w celu pomiaru częstotliwości
pierwotnej sinusoidy i dalszej obróbki uzyskanej informacji.
    Jest pomysł, aby ograniczyć prąd rezystorami,
a następnie wprowadzić sygnał na transoptor, który
zapewni separację galwaniczną oraz zrobi z sinusoidy prostokąt.
Problem polega na tym, aby prąd wejściowy diod transoptora
był jak najniższy, aby układ zbytnio się nie grzał.
Byłbym wdzięczny za zaproponowanie jakiegoś transoptora,
gdyż niestety nie mogę nic odpowiedniego znaleźć.

Być może ktoś z Was zaproponowałby jakieś inne rozwiązanie?
    W konkurencyjnym rozwiązaniu, które widziałem, zastosowano dławik,
którego ja chciałbym uniknąć (choćby ze względu na gabaryty).

Z góry dziękuję za pomoc.

Robbo

Re: Prośba o dobranie transoptora
Witaj Robbo!

W dniu 21 stycznia 2011 (piątek) o godzinie 10:51:54 napisano:

Nie tak dawno problem był poruszany na grupie.
Może źródło prądowe 1mA które pracuje do kilkuset V i transoptor z
Darlingtonem na wyjściu. Moc strat maksymalnie rzędu 1W.

Adam.

Re: Prośba o dobranie transoptora

Tak właśnie zrobimy. Dzięki!

Re: Prośba o dobranie transoptora

Zapomnij, ze to będzie działać poniżej 5V

Re: Prośba o dobranie transoptora

Problem zauważony. Pracujemy nad rozwiązaniem.

R.

Re: Prośba o dobranie transoptora

Więc mniej niż napięcie zasilania procka?

Prostokąt +U/-U??

I Atmega to łyknie?

Zainteresuj się układem: detektor przejścia przez zero.

Nie znajdziesz transoptora, który działa przy 1-2V.
A jak jeszcze do set woltów to od tego minimum odejmij z 1V
Czy napewno potrzebna Ci separacja galwaniczna?
Przy takich załozeniach potrzebny będzie transformator.

--
Desoft

Re: Prośba o dobranie transoptora

Izolacja galwaniczna musi być ?
Jak nie, to tranzystor i oporniki.
Jak musi być izolacja to masz problem, nie wiem jak to zrobić wielkości
5x5x5 mm.
Jak może być większy, to najmniejszy transformator i  komparator i oporniki.

Re: Prośba o dobranie transoptora

Osobny zasilacz (może być miniaturowa przetwornica izolowana), zasili
komparator i oporniki.
Na wyjściu komparatora dasz transoptor.

Site Timeline