prośba namiar na zamiennik 2N06L13 - Page 2

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

A nie przychodzi ci po prostu do głowy, że to ja mniej zarabiałem będąc
uczciwym wobec siebie i innych a nie odbierałem sobie na innych
klientach. Czy twoje rozumowanie idzie w kierunku, że zakładasz sobie z
góry miesięczny dochód i ściągasz go z tylu klientów ilu ci się trafiło?
Moja wycena danej pracy nie zależała nigdy od moich chwilowych potrzeb
finansowych, tym bardziej od poniesionych strat. Doskonale byś się
odnalazł w latach 70 w ZSRR, mój znajomy Rosjanin pracował tam w "Atelie
Spasiba" - salonie napraw RTV pobierającym za dowolną naprawę niewielką
opłatę ryczałtową, elektronik mógł się do woli uczyć na sprzęcie
klienta, który nie ryzykował dużym kosztem naprawy. Jak wiesz jednak
system ZSRR generalnie się nie sprawdził, przez tą "sowiecką" uczciwość.

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

No wiesz - w dluzszym okresie ekonomia tak wlasnie dziala.
Albo klienci zaplaca akceptowalna kwote, albo zawod znika.

Pomijajac koniec to uklad jednak byl uczciwy, o ile klient dostawal jednak
naprawiony odbiornik. Uczyl sie serwisant czy nie - klient zaplacil tyle
ile sie nalezalo. W koncu postapiles tak samo.

J.

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

Widzę że przy 100 klientach wychodzą Ci ułamki :)
Uprośćmy:
Trafiło Ci się 2 klientów w okresie rozliczeniowym.
Jednemu zrobiłeś za darmo wkładając materiał za 100zł.
W takim razie ten drugi klient pokrył Twoje wydatki (lokal, zus), Twój
zysk - bo chleba nie kradłeś?
Oraz właśnie dołożył 100zł do poprzedniego klienta.

Albo w odwrotną stronę:
Skąd wziąłeś te 100zł na darmową część dla klienta?

W ZUSie i w skarbowym podawałeś że robisz za darmo?

Doskonale odnalazłem się w tej rzeczywistości.
Nie czepiam się żadnej uczciwości, sposobów traktowania klienta itp.
Tylko tej małej hipokryzji: robienia za darmo. :)

--
Desoft

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

widzę, że przykład 100 klientów, choć bliski rzeczywistości był nie po linii
i trzeba "uprościć" by sprawę doprowadzić do absurdu
Idźmy jeszcze dalej, niech przyjdzie 1 klient i nie zapłaci jak nie będzie
naprawione.

wtedy po prostu dołoży się z własnej kieszeni (z oszczędności, zaskórniaków,
kredytu)
niekoniecznie trzeba zaraz dokraść brakujące pieniądze jak zasugerowałeś.

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

Nie po linii to jest Twoja odpowiedź. Zapytam jeszcze raz:
Albo w odwrotną stronę:
Skąd wziąłeś te 100zł na darmową część dla klienta?

Co jest abusrdalnego w 1,2 klientach miesięcznie?
Gdybyś sprzedawał mieszkania to wyciągałbyś 100 miesięcznie?
.. chociaż słyszałem, że ktoś ostatnio dostał mieszkanie za darmo.. :)

... ta, janosikowanie.

--
Desoft

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

niedawno było o darmowej diagnostyce, (ok, czas, wiedza, amortyzacja
narzędzi, czynsz, ogrzewanie, no i lutowie i prąd do lutownicy ;-))
...a tu nagle pojawiają się jakieś części, dziwne.

procent sytuacji gdzie musisz wyjść poza schemat jest absurdalny.
przy 1,2 klientach miesięcznie wyjdzie Ci znowu ułamek, który tak był
nie w smak.

na szczęście elektronika jest ciut tańsza i sam sobie odpowiedz jak się
to ma do sprawy.

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

Powitanko,

Patrzac na problem z punktu widzenia wylacznie materialnego, pomijajac
takie zapomniane slowa jak uczciwosc, rzetelnosc, to jak myslisz, kto
zyska wiecej klientow? Uczciwy, czy cwaniaczek? Wystarczy 1 negatywna
opinia w necie i juz czesci klientow da to do myslenia. Sprawiedliwie
nie jest, w druga strone trzeba wielu pozytywnych komentarzy, zeby
klienci stali w kolejce. 2 fakty sa bardzo pomocne: konkurencja i
Internet. Na Allegro ten mechanizm bardzo dobrze funkcjonuje, do
myslenia daja nie tyle same "negatywy", co poziom odpowiedzi
"oskarzonego" na nie.
PM sprawe postawil jasno, uczciwie i to co najbardziej lubimy:
konkretnie. Czyz nie? Jesli zatarte byly wtryskiwacze, to bardzo
prawdopodobne, ze ugotowaly element bezposrednio nimi sterujacy i tylko
jego. Czemu PM nie chce tego sam zrobic, to nie wiem, jego sprawa,
moglby sie podlaczyc pod czyjes zamowienie do DigiKey tak, jak to robia
na grupie muzycznej z zamowieniami do Thomana.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³¹ szkodliwoœæ spo³eczn¹?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroÂżek)

Dlaczego mieszasz do tego uczciwość?
Nieuczciwe będzie założenie klientowi starej części. W dobie
półprzewodników
to mało realne, ale w czasach lamp mogło się zdarzać.

Prowadząc działalność narażasz się na "wpadki", im ich mniej, tym lepszym
jesteś fachowcem.
Mniej strat to większy zysk. Gdybyś miał 50% wpadek to połowa klientów
powie
o Tobie: ma drogie usługi, a druga połowa nie umie naprawiać. W przypadku 1%
tylko co setny powie że nie umiesz naprawiać, a 99 że robi dobrze i tanio.

Jeżeli wszyscy (większość?) tak lubi, to dlaczego nikt nie chce tego mu
zrobić?

Podał konkretną kwotę za naprawę uszkodzenia. Z tym że nawet on nie wie co
jest uszkodzone.
Tranzystor raczej nie spłynął sam z siebie. Pewnie do wymiany będą
wtryskiwacze, być może że elektronika
jest uszkodzona poważniej. I to wszystko za 1000zł?
Nieuczciwe z jego strony jest jedno: spłynięty tranzystor jest ewidentną
usterką. Niezależnie co jeszcze jest uszkodzone jego należy wymienić.
Jeżeli zleca wymianę tranzystora, to dlaczego zapłatę uzależnia od
niewiadomoczego.
Za wymianę tranzystora zapłaciłby zdecydowanie mniej niż 1000zł. Za
naprawę
komputera cena wydaje się realna.
Za naprawę samochodu może być za mało.

--
Desoft

Re: prośba namiar na zamiennik 2 N06L13

no właśnie? chetnie kupie kilka takich scalaczków i nawet przepłacę.
prosze podać cenę.

nie mam scalaka.

co

wtryskiwacze już są wymienione

bo nie mogę zapłacić za usługę niewiadomoczego.
mogę zapłacić za naprawę, nie za jej usiłowanie.

dlatego pisałem o hazardzie
można wtopić 100zł robocizny i części (sądzę że mniej), a wygrać
1000zł.

można też się zgłosić się na ochotnika, który weźmie komputerek, sobie
go
zdiagnozuje
i powie że "naprawiam za XXXX zł"
a ja się godzę lub nie.
jezeli sie nie godzę to komputer wraca do mnie, a ja nic nie płacę.
z tymi warunkami spisujemy umowę

Do sprawy podchodze dośc lekko bo nie ja wykładam kasę i pewnie skończy się
naprawą za 10000zł jak nie znajdzie się nikt konkretny ;-)

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

A dlaczego w tym konkretnym przypadku nie namówić klienta aby sam
wymienił wspomniany tranzystor? Diagnozę ma i będzie z 10x taniej.
K.

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

daj mi ten scalak to wymienię (wymienią mi na zasaach odpłatnosci z byłego
ZSRR ;-) )
problem jest w zakupie.

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

a wcale nie dla prywaciarza ;-)

Ponadto, jeżeli nie naprawisz, to wcale nie musisz mówić co jest zepsute
("ja wiem, komuter się zepsuł" - się nie liczy).
Gdybyś miał mozliwość sprawdzenia modułu u siebie i wystawienia na to
gwarancji to spoko, samochód może dalej nie działac
a kasę płacimy.

pozdrawiam.

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13
podam jeszcze oznaczenia sterownika
żeby można było się zastanowić czy popracować czy nie.

AMZ2AL12 silnik powerstroke 6.0L  D1 Ford
EN100 160306 0321835
5WY7248/04
1845117c5
6G042DC J215

producent o dzicznej nazwie "international"

moze nawet to to:
http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id19%422449

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13
http://www.infineon.com/dgdl/IPD30N06S2L-13_green.pdf?folderId=db3a304412b407950112b4322c6d574b&fileId=db3a304412b407950112b433ba8d5d65

to w wersji to-220 siedzi w tanich wkrętarko-wiertarkach za 70-110pln
(einhell itp, ten sam model różnie obrandowany) na pewno w tych 12 i 14,4V
http://wkretarka.com.pl/2011/10/27/wiertarko-wkretarka-2-aku-18v-ladowanie1godz-bity /
http://www.nokaut.pl/wiertarki-i-wkretarki/wiertarko-wkretarka-einhell-bcd-18-1h.html

Re: prośba namiar na zamiennik 2N06L13

http://wkretarka.com.pl/2011/10/27/wiertarko-wkretarka-2-aku-18v-ladowanie1godz-bity /
http://www.nokaut.pl/wiertarki-i-wkretarki/wiertarko-wkretarka-einhell-bcd-18-1h.html
ok ale coż to znaczy "w wersjii xxxxx"
czy moge to po prostu wlutować?
którą z dostepnych wersji układu mogę wlutować bez żadnych adaptacji???

Site Timeline