Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia

Fizycznie nie potrafi - brak linii A20. Tylko logicznie potrafi ustawić rejestry na adresy łącznie ponad 1M.

Am 08.11.2011 14:27, schrieb RoMan Mandziejewicz:

Masz rację. Niektóre programy używały "wrap mode" i dlatego następne wersje PCta miały wyłączalny A20 przez interface klawiatury. Chyba żyje to do dziś.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Am 08.11.2011 14:25, schrieb RoMan Mandziejewicz:

Tu też masz rację. Ale procesor kolegi wątkotwórcy jest kompatybilny z V20 i też ma 8080 mode. 8088 ma min mode/max mode, to chyba właśnie te pozostałości.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W dniu 2011-11-08 12:08, Artur Stachura pisze:

Generalnie karty eth mogę spróbować poszukać w tym samym źródle, tyle że nie bardzo mam jak wgrać system. Jedyny sposób to napęd 5,25", ale nawet jakbym dorwał nośnik, to nie mam go jak zapełnić. Wspomoże ktoś pomysłem, jak można coś z zewnątrz wgrać?

Reply to
Bartosz Derleta

W dniu 2011-11-08 11:35, Artur Stachura pisze:

Dziękuję, raczej bym o tym nie pamiętał, a z pewnością się przyda. :)

Reply to
Bartosz Derleta

W dniu 2011-11-08 10:58, Cezar pisze:

Tak, sam potem zauważyłem, jaką głupotę(y) palnąłem. ;) Przepraszam.

Reply to
Bartosz Derleta

W dniu 2011-11-07 23:12, Bartosz Derleta pisze: > W dniu 2011-11-07 21:59, Grzegorz Kurczyk pisze: >

Poprawka.

Pomimo przełączenia przełącznikiem na śledziu w B/W, pewne aplikacje (pewnie ładujące dodatkowe sterowniki) nadają kolor w composite. W dodatku, gry (te kilka jakie tam jest) działają w trybie Hercules.

Teraz to już nic nie rozumiem ;)

Reply to
Bartosz Derleta

Meritum też miał w stacji dysków drugi procesor i pamięć. No i wtedy działało wszystko, co potrzeba - TRS-DOS z pełnym BASICiem Microsoftu i CP/M.

To podobnie jak z Zilogiem i jego Z80. Zaprojektowali go uciekinierzy z Intela po zaprojektowaniu 8080 - kiedyś, gdzieś to wyczytałem.

Reply to
philips

A się Towarzystwu wzięło na wspomnienia... :-) Trochę OT, ale ostatnio zadałem pytanie młodym współpracownikom w firmie: "Co to był covox?". Oczywiście nie mogli zaglądać do internetu - nikt nie wiedział... Przypuszczam, że na tej grupie poza "dinozurami" :-) też mało kto z młodych będzie wiedział...

Reply to
philips

Użytkownik "Bartosz Derleta" snipped-for-privacy@derleta.ocm napisał w wiadomości news:j9bqec$bgb$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Najwygodniejszy byłby emulator stacji dyskietek.

yabba

In the darkest hour on Tue, 8 Nov 2011 10:21:05 +0000 (UTC), Artur Stachura snipped-for-privacy@poczta.onet.eu> screamed:

W C128 był, kolejny z rodziny, MOS 8502.

Ośmiobitowe z rodziny 6800 występowały w TRS-80, Dragonach, itp.

Reply to
Artur M. Piwko

Użytkownik "philips" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:j9c1bl$69a$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A ja wiem, nawet mnyślałem o zrobieniu tej prościutkiej przystawki... ale pozostało tylko luźno w zamiarach... :)

Drabinka oporkowa, parę prostych przyległości, kabelek w ekranie i jadziem :)

Reply to
Araneus Diadematus

Zawsze mnie rozwala jak 20..30 latkowie wspominają swoje "kombatanckie" czasy jakby żyli za Napoleona.

Covox był popularny jeszcze do połowy lat 90, więc ile trzeba mieć lat, żeby to pamiętać? 25? 30?

Reply to
Zbych

Z tego co pamietam to pierwsza karta graficzna jaka mialem byla CGA/Hercules, do przelaczania byl programik - moze gry tez potrafia?

Tomek

Reply to
Tom

W dniu 2011-11-08 21:29, yabba pisze:

Pewnie tak... ale nie kupię urządzenia, które stokroć przewyższa wartością ten komputer, w dodatku musiałby to być emulator na 5,25" - czyli generalnie nawet nieprzydatny mi do innych celów.

Może port com, wyrzeźbić program w turbo pascalu który to odbierze, po stronie PC w delphi, i próbować przepychać pliki? Na tak pokręconego gotowca nie liczę... jest jakieś inne wyjście?

Reply to
Bartosz Derleta

Użytkownik "Artur M. Piwko" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@buziaczek.pl...

Aż muszę zajrzeć... bo mi głowa zeznaje, że na procku było 8500, nie 02... Chyba, że po długich jednak latach niezaglądania, zero uległo "przedawnieniu"... Wiem, że jest 6502 we wbudowanej stacji (1571) i porty

6522, bo w C64 i chyba dalej, 6526, muszę sprawdzić, kurzy się na szafie Dieselek...
Reply to
Araneus Diadematus

Użytkownik "Tom" snipped-for-privacy@no.spam.invalid> napisał w wiadomości news:j9c7lt$leo$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Były gry, co potrafiły same obsłużyć (1), były takie, które potrzebowały sterownika, ale same przełączały tryb graficzny (2), były takie, co trzeba było ręcznie przełączyć grafikę po załadowaniu sterów (3) bo gra potrafiła tylko, gdy miała oryginalną kartę, nie emulator, wreszcie miałem taką, co źle działała z emulatorem (4)

(1) gra firmy Accolade, z 4 samochodami wyścigowymi, nie pamiętam tytułu :) Emulacja jednak była skaszaniona - co 3 linia była wygaszona. (2) chyba Sokoban, ten z 50 poziomami i edytorem kolejnych 50... (3) chyyyba Chessmaster2000, aaaale pewności nie mam, nie chcę kłamać. (4) AlleyCat, na karcie mix HGA/CGA przy emulatorze... nie przesuway się sznurki z bielizną i nie otwierały okna, pod CGA natywnie działało, ale na monitorze gdzie to badałem, widzialność była przyzerowa - z winy sposobu wyświetlania "kolorów" na monitorze Hercules (aż muszę sprawdzić, czy mój jeszcze działa...) :) Pod C128D na porcie cyfrowym (hehe, pierwszy komp, którym można było się bawić na dwa monitory, na każdym inna treść) :) (choć maaało programów to robiło, ale próbowałem coś ręcznie podziałać i nawet wychodziło)

Pomyśleć, że kiedyś wystarczało miejsce na słynnym dysku ST-225 :) A programów kupę napakowałem :) A dziś?...

Reply to
Araneus Diadematus

W dniu 2011-11-08 23:32, Araneus Diadematus pisze:

mam to na tym kompie, nie wiem czy demo czy nie. działa jako-tako, ale jedynie B/W. koloru nie uzyskałem. GP to to sie nazywało czy jakoś, firma na pewno się zgadza.

również mam, ale demo. Chodzi w kolorze, aż żal że działa mi tu tylko jeden poziom, bo wciągnąłby się człowiek ;)

Czyli generalnie wszystko chodzi jak chce, rozumiem...

Reply to
Bartosz Derleta

Użytkownik "Bartosz Derleta" snipped-for-privacy@derleta.ocm napisał w wiadomości news:j9c81l$2cc$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Jak już będziesz miał klawiaturę to sprawdź czy wersja Norton Commandera, którą masz na dysku obsługuje transmisję po RS-ie. Nie musiałbyś wtedy pisać nic własnego.

Reply to
yabba