PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACUJĄCYCH W ŚRODOWISKACH Z ZAKŁÓCENIAMI

Zakładam nowe wątek, w razie możliwości może dorzućcie, jeśli macie coś
ciekawego. Ja znalazłem na razie :

Designing Microcontroller
Systems for Electrically
Noisy Environments
TOM WILLIAMSON
MCO APPLICATIONS ENGINEER
(w sieci jako PDF)

http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId21%47&param=en023557&pageId64%

AN1709
APPLICATION NOTE
EMC DESIGN GUIDE
FOR ST MICROCONTROLLERS
(w sieci jako PDF)

ATMEL
Microcontroller
in a Harsh
Environment
Application Note
(w sieci jako PDF)

Re: PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACUJĄCYCH W Ś RODOWISKACH Z ZAKŁÓCENIAMI
? Freescale Semiconductor,
Freescale Semiconductor
Application Note
AN2764
Improving the Transient Immunity
Performance of
Microcontroller-Based Applications

AN901
APPLICATION NOTE
EMC GUIDELINES FOR
MICROCONTROLLER-BASED APPLICATIONS
(ST)

Re: PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACU JĄCYCH W ŚRODOWISKACH Z ZAKŁÓCEN IAMI
to może coś po polskiemu:
zakłócenia w urządzeniach elektronicznych charoy

czy Ktoś wie ile części miała ta pozycja? 4 czy 5? jeśli 5 to widział
Ktoś
gdzieś okładkę tej 5 części? wydawało mi się, że w cyfronice kiedyś
sprzedawali 5 części...

Re: PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACUJĄCYCH W Ś RODOWISKACH Z ZAKŁÓCENIAMI
kiedyś

Dość ciekawa książka, ale w sumie bardziej przydatna dla tych co
projektują systemy złożone z gotowych urządzeń (jakiś montaż automatyki
na obiekcie) niż dla projektujących "wnętrze" urządzenia. O części 5 nic
nigdy nie słyszałem.
Ale tak prawdę mówiąc literatury przetłumaczonej na polski jest w tej
kwestii baaaardzo mało.

Ja dorzucę z Atmela:
"EMC Improvement Guidelines"
http://www.atmel.com/images/doc4279.pdf
Tylko proszę nie krzyczeć, że to od 8051 bo porady tyczą się każdego uC.

Od TI/National Semiconductor:
"Understanding and Eliminating EMI in Microcontroller Applications"
http://www.ti.com/lit/an/snoa382/snoa382.pdf

Jakub Rakus

Re: PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACU JĄCYCH W ŚRODOWISKACH Z ZAKŁÓCEN IAMI
a taka:
zakłócenia w aparaturze elektronicznej radioelektronik?
i taka:
metody redukcji zakłóceń i szumów w aparaturze elektronicznej ott?
zna Ktoś i może coś napisać?
najlepiej jakieś porówanie z przedstawionymi dokumentami pdf... zwłaszcza
chodzi o wyłuskanie "angielskich dżołków"...
pewnie są jakieś książki po angielsku, ale spodziewam się samego syfu jak
zwykle (patrz BTC)...

Re: PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACUJĄCYCH W Ś RODOWISKACH Z ZAKŁÓCENIAMI

Ja bym jednak proponował zainteresować się literaturą angielskojęzyczną
na tematy techniczne, poziom jest nie do porównania - choć książki
pisane u nas z lat wcześniejszych niż lata 90-te też są w miarę dobre,
ale nasi autorzy nie wiedzieć czemu bardzo lubią zasypywać czytelnika
stosem wzorów, zamiast porządnego wytłumaczenia zjawiska.
Gdy miałem problem ze zrozumieniem trudniejszych zagadnień na studiach
brałem z biblioteki książki autorów amerykańskich w oryginale (ważne!) i
od razu lepiej szło.

Jakub Rakus

Re: PROJEKTOWANIE URZĄDZEŃ PRACUJĄCYCH W ŚRODOWISK ACH Z ZAKŁÓCENIAMI

To jest niezłe. Dzięki. Niemniej mam kilka pytań.

Ad 3.3.10. Używam WinAVR. Czy ten kompilator jest w stanie zrobić coś
takiego, a jeśli nie, to jak to zrobić (jakoś programowo, czy edytować plik
binarny ze skompilowanym programem)?

Ad. 3.3.11. Nie rozumiem, o co tu chodzi. I jak to się ma do punktu 10, w
którym kazali wypełniać nieużywaną pamięć w inny sposób?

Ad. 3.3.12. Co powinien zawierać taki "error handler"? Jakiś reset
programowy?

Ad. 3.3.22. Jak to programowo zrealizować? Jak zareagować, gdy stwierdzimy w
głównym programie, że stos nie jest pusty?

Ad. 3.3.24. Jak to zrealizować programowo, bo za bardzo nie rozumiem opisu
tego punktu?

Ad. 3.3.35 i 36. Byłbym wdzięczny za przykład, bo nie wiem, jak to ma
działać.

Ad. 3.3.39. Jestem z tego opisu w stanie wyobrazić sobie, jak to
zrealizować, ale w jakich sytuacjach ma to chronić (może przed jakimś
nadpisaniem pamięci, a przy tym i flagi)?

Ad. 3.3.40. W odniesieniu do punktu 39, mam rozumieć, że powinna być i flaga
i dodatkowo licznik?

Ad. 3.3.45. Rozumiem, jak to zrealizować, ale byłbym wdzięczny za pokazanie
jakiejś sytuacji, w której to może pomóc.

Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

Robbo

Site Timeline