Projektor Ruś nie przesuwa taśmy filmowej Super 8 mm

Szczegóły zawarłem tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t16%40944&highlight =
Proszę chętnych o ewentualną pomoc..

Re: Projektor Ruś nie przesuwa taśmy filmowej Super 8 mm
Tak jak napisałeś w pkt1 o trzpieniu przesuwającym. Popróbuj jeszcze,
ponieważ znam to ze swojego doświadczenia, że ten trzpień ciężko było
ustawić. Oczywiście brakujący ruch przesuwu powodował, że jeden zapas taśmy,
który był nad obudową lampy i pod nią, przesuwał się szybciej i w zasadzie
powodowało to naciągnięcie tasmy filmowej. Czy taki efekt masz?

pozdro
BSE

Re: Projektor Ruś nie przesuwa taśmy filmowej Super 8 mm

Film nie jest przesuwany przez trzpień, więc wiadomo, że u góry powstaje
szybko za duzy zapas a na dole powstaje szybko brak zapasu filmu - takie mam
abjawy...

Re: Projektor Ruś nie przesuwa taśmy filmowej Super 8 mm

No to przyczyna jest znana. Czasem zajęło mi te ustawianie 10 minut, zanim
oglądnąłem jakiś film.

Re: Projektor Ruś nie przesuwa taśmy filmowej Super 8 mm

Sprawdź jeszcze docisk okna.

Re: Projektor Ruś nie przesuwa taśmy filmowej Super 8 mm

Docisk okna poprawiał przez kilka lat ten problem a teraz już nie poprawia -
jest dobry na mur beton ale przez lupę widać przy ręcznych obrotach, że igła
nie wychodzi w kierunku okna na taką odległość aby przesunąć film, więc
przyczyna według mnie jest wewnętrzna - wytarty dolny biały odbojnik od czoła
ślizgający się po tarczy koła zamachowego i powodujący cykliczny wysuw
trzpienia w kierunku perforacji filmu a nie docisk okna jest winny według mnie.

Re: Projektor Ruś nie przesuwa taśmy filmowej Super 8 mm
Albo jest już za krótki trzpień, w co nie wierzę, aby się wytarł bo jest z
metalu, więc prędzej wytarły się te białe plastikowe odbojniki ślizgające się
po tarczy koła zamachowego odpowiedzialne za głębokość wysuwu trzpienia w
oknie i wielkość jego skoku wzdłuż czyli odpowiedniego do skoku otworów
perforacji... ?