projekt Westford

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_West_Ford

I tak sie zastanawiam - jak to dzialalo.

Mamy w kosmosie rozsypane wiele dipoli. Kazdy z nich odbiera i
repromieniuje sygnal i czesc leci z powrotem do Ziemii.

Ale odleglosci sa rozne, wiec kazdy sygnal ma losowe przesuniecie
fazowe. W sumie ... powinno wyjsc cos w okolicach zera.

Czy moze jednak nie dzialalo ?

Ale jonosfera dziala ... a przeciez gruba jest ...

J.

Re: projekt Westford

Lu藕ne skojarzenie.
艢wiat艂ow贸d z gradientem g臋sto艣ci materia艂u.
Z absolutnie popularnonaukowych informacji 艣wiat艂o nie odbija si臋 ostro
tylko 艂agodnie zakr臋ca.
Nigdy si臋 nad tym nie zastanawia艂em, ale jak to si臋 ma do zachowania
pojedynczego fotonu ?

Mo偶e z tymi falami jest jako艣 podobnie. Ka偶dy pojedynczy foton ;-) fali
jako艣 si臋 zachowuje (nie wiem jak), ale ca艂o艣膰 jakby 艂agodnie zakr臋ca.

Mo偶e to zupe艂nie inne zjawiska, ale mi si臋 wydaje, 偶e maj膮 co艣 ze sob膮
wsp贸lnego.
P.G.

Re: projekt Westford
Dnia Tue, 8 Jan 2013 11:17:05 +0100, Piotr Ga艂ka napisa艂(a):

Ha, moze i masz racje, w koncu od dlugosci dipola swobodnego zalezy faza
repromieniowanej fali, to moze i da sie cos takiego zrobic ...