projekt Westford

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_West_Ford

I tak sie zastanawiam - jak to dzialalo.

Mamy w kosmosie rozsypane wiele dipoli. Kazdy z nich odbiera i
repromieniuje sygnal i czesc leci z powrotem do Ziemii.

Ale odleglosci sa rozne, wiec kazdy sygnal ma losowe przesuniecie
fazowe. W sumie ... powinno wyjsc cos w okolicach zera.

Czy moze jednak nie dzialalo ?

Ale jonosfera dziala ... a przeciez gruba jest ...

J.

Re: projekt Westford

Lu┼║ne skojarzenie.
┼Üwiat┼éow├│d z gradientem g─Östo┼Ťci materia┼éu.
Z absolutnie popularnonaukowych informacji ┼Ťwiat┼éo nie odbija si─Ö ostro
tylko łagodnie zakręca.
Nigdy si─Ö nad tym nie zastanawia┼éem, ale jak to si─Ö ma do zachowania
pojedynczego fotonu ?

Mo┼╝e z tymi falami jest jako┼Ť podobnie. Ka┼╝dy pojedynczy foton ;-) fali
jako┼Ť si─Ö zachowuje (nie wiem jak), ale ca┼éo┼Ť─ç jakby ┼éagodnie zakr─Öca.

Mo┼╝e to zupe┼énie inne zjawiska, ale mi si─Ö wydaje, ┼╝e maj─ů co┼Ť ze sob─ů
wsp├│lnego.
P.G.

Re: projekt Westford

Ha, moze i masz racje, w koncu od dlugosci dipola swobodnego zalezy faza
repromieniowanej fali, to moze i da sie cos takiego zrobic ...