projekt Westford

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_West_Ford

I tak sie zastanawiam - jak to dzialalo.

Mamy w kosmosie rozsypane wiele dipoli. Kazdy z nich odbiera i
repromieniuje sygnal i czesc leci z powrotem do Ziemii.

Ale odleglosci sa rozne, wiec kazdy sygnal ma losowe przesuniecie
fazowe. W sumie ... powinno wyjsc cos w okolicach zera.

Czy moze jednak nie dzialalo ?

Ale jonosfera dziala ... a przeciez gruba jest ...

J.

Re: projekt Westford

Luźne skojarzenie.
Światłowód z gradientem gęstości materiału.
Z absolutnie popularnonaukowych informacji światło nie odbija się ostro
tylko łagodnie zakręca.
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale jak to się ma do zachowania
pojedynczego fotonu ?

Może z tymi falami jest jakoś podobnie. Każdy pojedynczy foton ;-) fali
jakoś się zachowuje (nie wiem jak), ale całość jakby łagodnie zakręca.

Może to zupełnie inne zjawiska, ale mi się wydaje, że mają coś ze sobą
wspólnego.
P.G.

Re: projekt Westford

Ha, moze i masz racje, w koncu od dlugosci dipola swobodnego zalezy faza
repromieniowanej fali, to moze i da sie cos takiego zrobic ...