Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Witam

Czy ktos gdzies widzial taki projekt ? Chodzi o to jak wyslac jakis
skan kod do PC. Protokol jest banalny a jakos PC nie reaguje na moje
proby wyslania czegokolwiek. Na poczatku podlaczam normalna klawiature
zeby zalatwic wszystkie inicjalizacje a potem zmieniam na ta moja ale
niestety nic mi sie nie udalo wyslac.

Gdyby ktos cos takiego mial i mogl sie podzielic to bede wdzieczny. Sa
takie projekty ale na procesorach PIC ale musze miec raczej AVR i
najlepiej w C.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.
Nie wiem jak te wszystkie czary z inicjalizacj膮 - ja to ola艂em, bo
pod艂膮cza艂em "klawiatur臋-na-avr" przez przej艣ci贸wk臋 ps2-usb (aktywna, w
systemie widoczna jako usb-hid-device). Moje ustrojstwo od strony PC ma
ps/2 a od drugiej strony rs232, to co odbierze po rs232 zamienia na
odpowiedni kod klawiatury (lub ci膮g kod贸w, w przypadku znak贸w
specjalnych) i wysy艂a udaj膮c naciskanie klawiszy. Posiada bufor
transmisji itp. Program w avr-gcc/avrstudio, jak chcesz source to pisz
na priv. Hardware jest banalne.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Kiedy艣 by艂y opisane dwa takie projekty w Elektronice Praktycznej, co艣
ko艂o 2003-2004 roku.

Wa偶ne s膮 "timingi". Na PS2 trzeba wysy艂a膰 bardzo powoli.
K.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Znalazlem jakis projekt mini klawiatura. Sa tez inne ale dostep jest platny.
Ten fragment jest dziwny:

1 na wyjscie danych:

  DDRB.0=0; //1(pullup) na wy danych
  PORTB.0=1;

0 na wyjscie danych:

  PORTB.0=0;      //Zero na wy danych
  DDRB.0=1;

I teraz nie wiem czy przy 1 wejscie jest na IN zeby host mogl przewrac
transmisje czy jest tez jakis inny powod ktory sprawia ze moja wersja nie
dziala.

Co 60us do 100us to juz bardzo powoli ? Probowalem i bardzo szybko i troche
wolnej i bardzo wolno i
za cholere nie moge ani jednego znaku wyslac.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.
On Tue, 14 Jul 2009 13:13:49 +0200,  Andrzej Ruci艅ski wrote:
Za wikipedia

http://www.beyondlogic.org/keyboard/keybrd.htm

Moze pomoze.

J.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

A jak z powrotem podlaczasz normalna klawiature to dziala ?

Bo wiem ze potrafi sie port klawiatury zawiesic po odlaczeniu .. i
glowy nie dam czy nie ma tam jakiegos wykrywania odlaczenia, moze
potem trzeba ponownie zainicjowac.

J.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Zdarzylo sie tez, ze potem zadna klawiatura nie dzialala ale to byl
pojedynczy
przypadek. Normalnie zmieniam na prawdziwa klawiature i chodzi bez problemu.

W sumie to w zyciu mnostwo razy podmienialem klawiatury bez wylaczania
komputera
i nigdy nie bylo z tym problemow. Ale moze faktycznie jest jakas
inicjalizacja przeprowadzana
po podlaczeniu.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Kto艣 kiedy艣 o to tutaj pyta艂. Mo偶e poszukaj temtej dyskusji (dawno temu).

Wracaj膮c do pytania. Ja gdzie艣 pewnie mam na dysku projekt bezprzewodowej
myszo-klawiatury. Dzia艂a艂o
to na dw贸ch avr. Do jednego podpina艂o si臋 mysz i klawiatur臋, do drugiego
komputer (dwoma kablami,
jeden do gniazda myszy drugi do gniazda klawiatury). Mia艂em troche problem贸w z
inicjalizacj膮 i
POST'em (komputer chyba na raz inicjuje i mysz i klawiatur臋) ale ostatecznie
jako艣 to dzia艂a艂o. Z co
najmniej dwoma r贸偶nymi komputerami.

Jak Ci bardzo zale偶y i mi sie na maila przypomnisz to pewnie bym to potrafi艂
odszuka膰...

pozdrawiam
Jacek K艂apacz.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

No i po przekopaniu wszystkiego co sie dalo wyszlo na to, ze chyba jedyny
blad
byl przy liczeniu bitu parzystosci. Nie wiem tylko jakim cudem nie udalo mi
sie nic wyslac
mimo, ze w sumie odwracalem kilka razy ten bit do testow i cos jednak
powinno dojsc.

Na razie dziekuje wszystkim. Mam nadzieje, ze nie trafie zaraz na kolejny
problem.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Zajrzyj do Ep09-2002 str97_98 pt. "Przycisk ANY do PC, cz臋艣膰 1"
K.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Nie za bardzo wiem skad ten numer wziac. Zreszta juz mniej wiecej dziala.
Reszte postaram sie
zrobic. Jak bede nastepne problemy to bede tego projektu szukal.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Mo偶e zainteresuj si臋 te偶: http://www.obdev.at/products/vusb/hidkeys.html
Laptopy nie maj膮 ju偶 PS/2

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

No myslalem o tym. Wprawdzie jest mi to srednio potrzebne bo jak na uzycie w
laptopie
to ten moj odbiornik i tak bedzie chyba za duzy i planowalem to raczej do
komputera stacjonarnego
ale sprobowac mozna.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Nowe pecety te偶 ju偶 nie musza mie膰 PS/2

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.

Moj ma. I chwilowo nie planuje zmiany.

Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.
Ciekawe. Haha twierdzi, 偶e:
A to musi by膰 z portem szeregowym?
Zrobienie 'klawiatury' USB (konkretnie urzadzenia HID :) jest banalne.
I dzia艂a.

S艂awek
--
  ________ Ma艂y poradnik 偶ycia-88 : Nawet je艣li b臋dziesz cz艂owiekiem zamo偶nym
_/ __/ __/ niech twoje dzieci [...] p艂ac膮 za siebie ubezpieczenie samochodowe.