Programowanie ISP ATtiny24

Witam
Ktoś może się spotkał z sytuację, kiedy nowy (a nawet dwa)
mikrokontrolery nie dały się zaprogramować przez złącze ISP?

Programator działa jak należy, ATmega8 programuje się bez problemu.
Oprogramowanie też (tak wynika z dokumentacji) obsługuje ten procek.

Programator to standardowy ISP podłączony do portu LPT z 74hc24 na
pokładzie.

Procek ma pracować z wewnętrznego generatora 8MHz

Jakieś pomysły dlaczego nie da się go zaprogramować?

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Nie poprzestawiales mu jakis fusebitow? I jestes pewien, ze wszystko
podlaczyles jak nalezy? To, ze z dwoma masz problem sugeruje, ze albo
masz blad w plytce, albo programator ma problem - jakiego uzywasz softu?

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Nie dostałem się do procka, wiec nie sądzę żeby fusebity się
przeprogramowały.
Do programowania używam http://dybkowski.net/elka/ispprog_en.html

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Spróbuj powiesić niewielki, rzędu 100-200pF kondensator od SCK do masy,
niedaleko kontrolera (na złączu programującym).

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Bywały przypadki, że po zaprogramowaniu zabrakło np. zasilania, a takowe
dostawało się do systemu przez linię danych. Układ działał, ale nie dawał
się ponownie zaprogramować. To przykład.
Trzeba wszystko posprawdzać od podstaw. Może być jakiś banał.
K.

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Tak też zrobiłem:
1. Zasilanie (jest OK)
2. MOSI (pin 1 złącza do pinu 7 uC)
3. MISO (pin 9 złącza do pinu 8 uC)
4. RESET (pin 5 złącza do pinu 4 uC)
5. SCK (pin 7 złącza do pinu 9 uC)
6. VCC (pin 2 złącza do +5V)
7. GND (piny 4, 6, 8, 10 do GND)

Reset procka mam podłączony tylko do programatora, po odłączeniu złącza
wisi w powietrzu.
Może podciągnąć go do +5 przez rezystor 22k?

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Podciągnięcie nic nie zmieniło :/

Re: Programowanie ISP ATtiny24

To sprawdzać trzeba dalej, programator w ogóle programuje jakieś inne uC?
K.

John Smith pisze:
  > To sprawdzać trzeba dalej, programator w ogóle programuje jakieś
inne uC?

Programuje ATmege8

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Sprobuj moze z PonyProgiem.

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Dokumentacja PonyProga wykazuje brak wsparcia dla ATTiny24, ale spróbuję.
Problem został rozwiązany:)
Tak jak ktoś pisał, to banał. Okazuje się, że po podłączeniu do pinu
MOSI układu wykonawczego PWM w którego skład wchodzi rezystor 1k łączący
tenże pin z GND programować po ISP się nie da.
Na czas programowania trzeba będzie odłączać.
Gdybym wiedział wcześniej, wstawił bym na tej linii zworkę, a tak będę
się bawił:/
Najważniejsze, że działa.
Pozdrawiam
TomekB

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Zmien programator. Ma on jakis bufor w stylu 74xx245 lub 244? Bo jesli
nie to pewnie ma tylko rezytory na porcie rownoleglym i tworzy ci sie
nieciekawy dzielnik napiecia.

Re: Programowanie ISP ATtiny24

Programator jest OK. Ma bufor 74HC24.
Dzięki za pomoc i wesołych świąt

Re: Programowanie ISP ATtiny24

No właśnie programator albo kable nie jest OK :)... ja swego czasu
budowałem układ na ATtiny13 i do WSZYSTKICH pinów programatora miałem
podłączone diody LED!! Czyli obciążenie mocniejsze od rezystora 1k i nie
zauważyłem problemów z programowaniem (może czasami był błędy, ale w
umie to też nie stykało najlepiej...). Generalnie - programowałem to
wiele razy właśnie programatorem na 74HC244 ;)... tak więc daj krótszy
kabel od programatora albo coś, może zmniejsz rezystory w samym
programatorze ;)... szkoda Twojej zabawy z ciągłym przełączaniem
rezystora ;)...

I wzajemnie - WESOŁYCH :)

Pozdrawiam
Konop