AVR-ów przez JTAG

Zastanawiam się nad zakupem interfejsu JTAG do debugowanie AVR-ów (jakiegoś klona JTAG ICE). W związku z tym mam kilka pytań.

1) Czy proste interfejsy z Allegro będą bez przeszkód współpracowały z Atmel Studio 6.1 na Windowsie 7 64 bit? Mam na myśli coś takiego:
2) Rozumiem, że takie urządzenie nadaje się do programowania MCU. Czy w związku z tym podczas projektowania płytki mogę w ogóle pominąć goldpiny do podłączenia programatora ISP, zamiast tego wyprowadzając jedynie te od JTAG-a? Ten sposób programowania będzie dostępny od razu, bez potrzeby przestawiania jakichś fusebitów albo wgrywania bootloadera?
Reply to
Atlantis

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

AVR Studio od wersji 5 nie obsługuje programatorów widzianych jako wirtualny port COM, a więc też JTAG ICE. Albo instalujesz muzealną wersję albo zaopatrujesz się w Dragona.

Tak. Jak używasz JTAG, to ISP nie jest Ci potrzebne.

Domyślnie JTAG jest włączony. Jak go wyłączysz fusebitem, to musisz włączyć przez ISP. Bootloader nie jest potrzebny. Bootloader jest do programowania przez interfejsy takie jak port szeregowy. Takie rozwiązanie jest w Arduino. Zauważ, że Arduino (np. Uno), programowane są bez specjalnych programatorów, tylko właśnie po porcie szeregowym, ale wymagają arduinowego bootloadera.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

A można gdzieś to kupić w rozsądnej cenie i z obudową?

Reply to
Atlantis

BTW jeśli już jesteśmy przy tym temacie, to jaki programator/debugger powinienem kupić, żeby uniknąć problemów z kompatybilnością z większością przyzwoitych środowisk programistycznych?

Reply to
Atlantis

Albo nowszy i tańszy wynalazek ATMEL-ICE:

Jest też wersja w obudowie.

Reply to
Zbych

użytkownik Zbych napisał:

Dwa dni walczylem z g..nem aby ruszylo pod XP, ale udalo sie. Na chwile obecna dlubie pod avrstudio, IAR podobno to obsluguje jednak jeszcze nie testowalem. Co do ceny, mozna kupic taniej. Podobno sa problemy z dostaniem gniazd o takim rastrze wiec polecam wersje z obudowa i jednym kabelkiem.

Reply to
leming.show

Jako chyba jedyne narzedzie obsluguje i ma wszystko, od TPI dla 6 pinowych robakow po bydlęta z usb:)

Reply to
leming.show

a jest do niego jakaś dokumentacja z rozpiską pinologi chociażby, czy twórcy wystrzelili programator z d... i na dokumentacje już zabrakło (chęci?)...

Reply to
feldmarszałek tusk

Z czym był problem? Jak z prędkością programowania? Z opisu wychodzi, że ICE używa klasy HID do komunikacji, więc ze sterownikami nie powinno być problemu. Za to prędkość programowania/debugowania przy większych prockach chyba nie powala na kolana.

Reply to
Zbych

użytkownik feldmarszałek tusk napisał:

Tak, dostepna na starowiejskiej w siedlcach.

Reply to
leming.show

pierdol się złamany chuju...

Reply to
feldmarszałek tusk

to jak RoMan to Ty udostępniłeś złamanym chujom moje dane? taki z Ciebie amerykański komandos?

Reply to
feldmarszałek tusk

użytkownik feldmarszałek tusk napisał:

Nie denerwuj sie tak, przed wprowadzeniem ustawy o danych osobowych byly wydawane ksiazki telefoniczne na CD z pelnym adresem, nie tak jak teraz z sama ulica. A na klatkach schodowych byly listy lokatorow - imie, nazwisko, lokal.

Reply to
leming.show

Dane są znane wszystkim zainteresowanym od dwóch lat. Nawet na tej grupie się o to piekliłeś - sklerozę masz? Poszukaj sobie w Googlach swojego imienia i nazwiska, znajdziesz posty.

Ludzie, którym sprzedawałeś na Allegro też znają te dane. Myślisz, że znasz wszystkich z tej grupy dyskusyjnej którzy cokolwiek kupili? ROTFL!

Ciekaw jestem, co komendant by powiedział...

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Był po 249 zł w Seguro. Co do obudowy to nie wiem.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Atlantis snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

A ile masz tych środowisk (do AVR) i po co Ci kilka? Nie robiłem rozeznania pod kątem uniwersalnej zgodności, bo Atmel Studio jest dla mnie wystarczające i wystarczy mi, że mam zgodnego z nim Dragona. Mam też USBasp oraz STK200, ale nimi nie podebuguję.

Jak już wysłałem tamtego posta, to przypomniało mi się, że jest jeszcze JTAG ICE 3. Nie wiem z czym jest zgodny oprócz Atmel Studio.

Reply to
Grzegorz Niemirowski