Programowa kalibracja ekranu dotykowego

RobiEA% urzB1%dzenie z ekranem rezystancyjnym i w prototypie =
skalibrowaB3%em ekran rEA%cznie. Jak znam BF%ycie rF3%BFne egzemplarze =
bEA%dB1% siEA% miEA%dzy sobB1% rF3%BFniE6% i dlatego muszEA% napisaE6% =
procedurEA% kalibracji. Niestety nie mam pojEA%cia jak siEA% za to =
zabraE6%. Wydaje mi siEA%, BF%e trzeba dotknB1%E6 w kilka punktF3%w, =
ktF3%rych wspF3%B3rzEA%dne sB1% znane i nie wiem jak to programowo =
przeliczyE6%.

BEA%dEA% wdziEA%czny za podpowiedBC%.

PC

Re: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
łem ekran ręcznie. Jak znam życie różne egzemplarze będą si
ę między sobą różnić i dlatego muszę napisać procedurę ka
libracji. Niestety nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Wydaje mi si
ę, że trzeba dotknąć w kilka punktów, których współrzędne
 są znane i nie wiem jak to programowo przeliczyć.

http://www.ti.com/lit/an/slyt277/slyt277.pdf

Odp: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
Kalibracja zrobiona i działa tak jak chciałem.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
[...]

http://www.embedded.com/design/configurable-systems/4023968/How-To-Calibrat
e-Touch-Screens

Odp: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
Dzięki. Naiwnie myślałem, że to się da jakoś prosto zrobić. Ale jakby
pominąć kwestię błędu kątowego to pewnie nie będzie tak źle.

PC

Re: Odp: Programowa kalibracja ekranu dotykowego

Ja bym raczej nie pomijał, bo niby dlaczego?

Odp: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
Ekran jest mały, obsługa będzie z palucha więc super precyzja nie jest
wymagana.

PC

Re: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
Ja swojego czasu zaprojektowałem urządzenie z 4,3"
ekranem dotykowym, do palca.
Też głowiłem się nad kalibracją.
Ale po przetestowaniu 10 egzemplarzy sobie odpuściłem
- we wszystkich moje stałe współczynniki działały wzorowo,
testowane rysikiem, nie palcem.
Teraz jestem po kilkudziesięciu egzemplarzach i nadal
nie widzę żadnych problemów.

Ale jak chcesz się bawić, to niektóre kontrolery
mają wbudowana procedurę kalibracji, na przykład
(piszę z pamięci, głowy nie dam) AR1020.

Pozdrowienia,
MKi

Odp: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
Nie używam kontrolera a obawiam się sytuacji, że touch panel się uszkodzi i
trzeba go będzie wymienić. Jak są elementy z jednej partii to pewnie mają
zbliżone parametry ale za 2 lata to różnie może być.

PC

Site Timeline