Programatorek USBasp jako urządzenie HID

Kupiłem ostatnio taki mały programatorek do AVR-ów:
http://allegro.pl/i2677009547.html

Wcześniej używałem innej wersji USBasp, w większej obudowie, podpinanej
do komputera za pomocą kabla. Różnicę zauważyłem zaraz po włożeniu
programatora do portu USB. W tym starym trzeba było mu podać plik
sterownika. Ten zainstalował się z miejsca jako urządzenie interfejsu
HID (właściwie system po podłączeniu programatora widzi dwa takie
urządzenia).

Zainstalowałem najnowsze wersje AVRdude i Burm-O-Mat, skonfigurowałem
wszystko niby jak być powinno (jako programator wybrany USBasp, port
USB), podpiąłem tasiemkę do płytki testowej z Atmegą8 i... Nic.
Kompletnie nic. Podczas próbuy odczytu albo programowania dostaję komunikat:

avrdude.exe: error: couldnot find USB device "USBasp" with vid09x16c0
pid=0x5dc

Ktoś wie o co może mu chodzić?

Re: Programatorek USBasp jako urządzenie HID
Zapomniałem dodać, że starzy programator jest widziany przez system po
prostu jako "USBasp" w grupie "LibUSB-Win32 Devices".

Re: Programatorek USBasp jako ur ządzenie HID

Bo ma poprawny sterownik załadowany.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Czyli co? W jaki sposób mam załadować ten prawidłowy?
Dlaczego poprzedni programator zażądał ręcznego podania mu pliku e
sterownikiem do USBasp, a ten sam sobie zainstalował ten interfejs HID?

Re: Programatorek USBasp jako ur ządzenie HID

Może sprawdź najpierw VID i PID tego czegoś, co kupiłeś. I sprawdź, czy
nie
ma jakichś zworek.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
Re: Programatorek USBasp jako ur ządzenie HID

urządzenia).

Jak się pojawił jako HID to już nie było sensu nawet włączać avrdude.
USBasp
ma swój VID (0x16C0) i PID (0x05DC) i działa z konkretnym sterownikiem.
Jeśli to, co kupiłeś ma inny VID i PID, to to po prostu nie jest USBasp, a
przynajmnej ma zły firmware.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Wkradła się pomyłka do tego co pisałem. Rzeczywisty komunikat błędu brzmi:

avrdude.exe: error: could nor find USB device "USBasp" with vid=0x16c0
pid=0x5dc

Re: Programatorek USBasp jako ur ządzenie HID
brzmi:

Tak, domyśliłem się :) To są właśnie identyfkatory USBasp i avrdude nie
potrafi znaleźć urządzenia o takich identyfikatorach. Ten programator co
kupiłeś musi mieć jakieś inne.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Vid03%EB
PidC8%B4

Da się coś z tym jeszcze zrobić? ;)

Re: Programatorek USBasp jako ur ządzenie HID

Nie wiem. Znalazłem tylko to
http://www.avrfreaks.net/index.php?name=PNphpBB2&file=printview&t11%8518&start=0

ale z tego nie wynika, że to może działać z avrdude. Może ten ProgISP z
tego
chińskiego linku zadziała.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Czyli co? Wychodziłoby na to, że sprzedający wcisnął mi programator,
który nie jest USBasp, wbrew opisowi aukcji? Przecież tam było podane,
że sprzedaje USBasp, kompatybilny z AVRdude. :/

Re: Programatorek USBasp jako ur ządzenie HID
który

To się z nim skontaktuj, niech się tłumaczy.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Firmware USBasp ma kilka wersji z różnymi VID i PID, sterownik musi więc
być odpowiedni do firmware. Na sieci jest wiele wersji AVRdude, niektóre
w ogóle nie obsługują USBasp. Musisz znaleźć wersję AVRdude i sterowniki
odpowiednie do Twojego programatora (albo samemu sobie skompilować).

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Programatorek USBasp jako urządzenie HID

VID i PID wskazuje na avrdoper.

Michał

Re: Programatorek USBasp jako ur ządzenie HID

Sugerujesz, że avrdude szuka USBasp po złych identyfikatorach? Nie, ma
poprawne. Identyfikatory dla AVR-Doper to vid=0x16c0 i pid=0x5e1 lub 0x5df

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/