Programator USB 51 z ISP.

Witam, szukam w miarę taniego programatora z interfejsem USB obsługującego
procesory z serii 89S5*. Czy STK 500 obsługuje te procki? Program ISP
Programer Pana Dybowskiego ma na liście te procesory ale chyba nie
współpracuje z programatorami USB. Chodzi mi po głowie jeszcze bascom 8051
najwyższa wersja może obsługuje procesory 51 z ISP i ma możliwość wyboru
Programatora STK500. Proszę o wskazówki i sugestie dotyczące powyższego
problemu.
Znajomy ma komputer bez portów LPT i RS i wybrał rodzinę 8051 do zabawy i
nauki. Nie bardzo chce sprawić sobie statszego kompa z LPT.

Re: Programator USB 51 z ISP.
Przekonaj go do AVRów, nie widzę powodów, żeby dziś bawić się 51 ;)...
po co się potem przesiadać na nowsze?? ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Programator USB 51 z ISP.
Przekonaj go do AVRów, nie widzę powodów, żeby dziś bawić się 51 ;)...

Niestety, nie udało mi się namówić kolegi do komputera z LPT ani innej
rodziny procesorów.
 Swoją drogą to 51-ka mimo leciwości wciąż jest produkowana i na rynek
wchodzą coraz nowsze jej wersje o wydajności dochodzącej nawet do 100MIPS.
Udział 51-ki w rynku obecnie produkowanych mikrokontrolerów jest znaczący -
czytałem o 20 - 30%.

Re: Programator USB 51 z ISP.
says...
 51 ;)...

51 do poczB1%tkF3%w nauki jest niezB3%a, bo:
- dobrze opisana
- softwarowe symulatory do testowania softu
- prosta!!

I ta ostatnia wB3%aB6%ciwoB6%E6 mi mF3%wi, BF%e dobrze zaczB1%E6 od 51 cz=
asami. Jak20%
popatrzysz na timer w 51 to jakby od razu wiadomo o co chodzi a jak siEA%
20%
nie miaB3%o stycznoB6%ci wczeB6%niej to taki Timer z PICa to moBF%e przestr=
aszyE6%20
:):)
A potem kolegEA% przekonaj do PICF3%w 18 albo MSP430. Ja jestem zdecydowany=
m20%
przeciwnikiem AVRF3%w. SB1% dla mnie jakieB6% MEGA :) dzwine.

pozdrawiam
g.

Re: Programator USB 51 z ISP.

"Przed chwilą" był tutaj flame na ten temat, nie zaczynaj nowego.

Re: Programator USB 51 z ISP.

Jeżeli to komputer stacjonarny - można dokupić kartę PCI LPT. Sam takiej
używam z ISP Programmer'em. A jeżeli notebook - to kartę PCIMCIA LPT.
O przejściówkach USB->LPT od razu zapomnij, nie zadziałają.

Re: Programator USB 51 z ISP.

    Z laptopami działają także stacje dokujące - lenovo R61 w stacji
programuje po LPT atmegi za pomocą ISP Proga.

--
Filip.

Re: Programator USB 51 z ISP.

Jeżeli jest to dedykowana stacja dokująca podłączana do specjalnego
złącza laptopa - OK.

Ale od razu uprzedzam, że to nie zadziała w przypadku uniwersalnych
"stacji dokujących", podłączanych do kompa przez USB, udostępniających
najczęściej LPT, RS232, 2xPS/2, 4xUSB i ew. VGA/DVI.

Re: Programator USB 51 z ISP.
In the darkest hour on Sun, 03 May 2009 00:01:12 +0200,

Jeśli stare laptopy to PCMCIA. Jeśli laptopy to Express Card i tu
pojawia się problem.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
[ 21:34:01 user up 12061 days,  9:29,  1 user, load average: 0.81, 0.00, 0.54 ]

Re: Programator USB 51 z ISP.

:-o A nie ma kart LPT w tym standardzie? Rynek podobno nie znosi
pustki... Miałem nadzieję, że na Express Card wyszło już wszystko, co
się kiedyś robiło z magistralą PCMCIA. Są karty muzyczne, telewizyjne,
nawet dyski SSD.

Re: Programator USB 51 z ISP.
In the darkest hour on Mon, 04 May 2009 22:34:36 +0200,

Są karty. Ale w odróżnieniu od PCMCIA w Express Card producenci mają
do wyboru PCI Express lub USB. I zgadnij co w przypadku LPT zazwyczaj
wybierają... :\

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
[ 23:36:49 user up 12062 days, 11:31,  1 user, load average: 0.69, 0.01, 0.45 ]

Re: Programator USB 51 z ISP.
Sprawdziłem - najwyższa wersja bascom 51 demo obsługuje procesory z ISP, ale
tylko programator ISP STK 200/300 można wybrać - brak STK 500 niestety.
Wersja demo programu ma ograniczenie do 4kb pamięci programu czyli można z
powodzeniem 89S4051 programować.

Re: Programator USB 51 z ISP.
Co prawda nie 89S5*, ale tytułowe '51.
www.silabs.com - produkują całą bogatą rodzinę, od małych do dużych,
wszystko na rdzeniu '51.
W ofercie jest środowisko IDE oraz adapter USB - pełni rolę programatora
i debuggera. ISP oczywiście.

Pozdrowienia,
MKi

Site Timeline