Programator USB 51 z ISP.

Witam, szukam w miarę taniego programatora z interfejsem USB obsługującego procesory z serii 89S5*. Czy STK 500 obsługuje te procki? Program ISP Programer Pana Dybowskiego ma na liście te procesory ale chyba nie współpracuje z programatorami USB. Chodzi mi po głowie jeszcze bascom 8051 najwyższa wersja może obsługuje procesory 51 z ISP i ma możliwość wyboru Programatora STK500. Proszę o wskazówki i sugestie dotyczące powyższego problemu. Znajomy ma komputer bez portów LPT i RS i wybrał rodzinę 8051 do zabawy i nauki. Nie bardzo chce sprawić sobie statszego kompa z LPT.

Reply to
Robert R

Robert R pisze:

Przekonaj go do AVRów, nie widzę powodów, żeby dziś bawić się 51 ;)... po co się potem przesiadać na nowsze?? ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Przekonaj go do AVRów, nie widzę powodów, żeby dziś bawić się 51 ;)...

Niestety, nie udało mi się namówić kolegi do komputera z LPT ani innej rodziny procesorów. Swoją drogą to 51-ka mimo leciwości wciąż jest produkowana i na rynek wchodzą coraz nowsze jej wersje o wydajności dochodzącej nawet do 100MIPS. Udział 51-ki w rynku obecnie produkowanych mikrokontrolerów jest znaczący - czytałem o 20 - 30%.

Reply to
Robert R

51 do początków nauki jest niezła, bo:

- dobrze opisana

- softwarowe symulatory do testowania softu

- prosta!!

I ta ostatnia właściwość mi mówi, że dobrze zacząć od 51 czasami. Jak popatrzysz na timer w 51 to jakby od razu wiadomo o co chodzi a jak się nie miało styczności wcześniej to taki Timer z PICa to może przestraszyć :):) A potem kolegę przekonaj do PICów 18 albo MSP430. Ja jestem zdecydowanym przeciwnikiem AVRów. Są dla mnie jakieś MEGA :) dzwine.

pozdrawiam g.

Reply to
glatocha

Sprawdziłem - najwyższa wersja bascom 51 demo obsługuje procesory z ISP, ale tylko programator ISP STK 200/300 można wybrać - brak STK 500 niestety. Wersja demo programu ma ograniczenie do 4kb pamięci programu czyli można z powodzeniem 89S4051 programować.

Reply to
Robert R

"Przed chwilą" był tutaj flame na ten temat, nie zaczynaj nowego.

Reply to
Sebastian Biały

Robert R pisze:

Co prawda nie 89S5*, ale tytułowe '51.

- produkują całą bogatą rodzinę, od małych do dużych, wszystko na rdzeniu '51. W ofercie jest środowisko IDE oraz adapter USB - pełni rolę programatora i debuggera. ISP oczywiście.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

Robert R pisze:

Jeżeli to komputer stacjonarny - można dokupić kartę PCI LPT. Sam takiej używam z ISP Programmer'em. A jeżeli notebook - to kartę PCIMCIA LPT. O przejściówkach USB->LPT od razu zapomnij, nie zadziałają.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

Z laptopami działają także stacje dokujące - lenovo R61 w stacji programuje po LPT atmegi za pomocą ISP Proga.

Reply to
Filip Ozimek

In the darkest hour on Sun, 03 May 2009 00:01:12 +0200, Adam Dybkowski snipped-for-privacy@45wp.pl screamed:

Jeśli stare laptopy to PCMCIA. Jeśli laptopy to Express Card i tu pojawia się problem.

Reply to
Artur M. Piwko

Filip Ozimek pisze:

Jeżeli jest to dedykowana stacja dokująca podłączana do specjalnego złącza laptopa - OK.

Ale od razu uprzedzam, że to nie zadziała w przypadku uniwersalnych "stacji dokujących", podłączanych do kompa przez USB, udostępniających najczęściej LPT, RS232, 2xPS/2, 4xUSB i ew. VGA/DVI.

Reply to
Adam Dybkowski

Artur M. Piwko pisze:

:-o A nie ma kart LPT w tym standardzie? Rynek podobno nie znosi pustki... Miałem nadzieję, że na Express Card wyszło już wszystko, co się kiedyś robiło z magistralą PCMCIA. Są karty muzyczne, telewizyjne, nawet dyski SSD.

Reply to
Adam Dybkowski

In the darkest hour on Mon, 04 May 2009 22:34:36 +0200, Adam Dybkowski snipped-for-privacy@45wp.pl screamed:

Są karty. Ale w odróżnieniu od PCMCIA w Express Card producenci mają do wyboru PCI Express lub USB. I zgadnij co w przypadku LPT zazwyczaj wybierają... :\

Reply to
Artur M. Piwko