programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Witam

Mam proste programatory na LPT do programowania AVR ale problem z nimi taki,
ze
kable musza byc krotkie. Czy jest szansza, ze

http://www.allegro.pl/item792188545_programator_isp_si_prog_2_2_adapter_eeprom.html

bedzie dzialalo na dluzszym kablu ? Potrzebuje minimum poltora metra do w
miare wygodnej pracy.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

A czy ten tw├│j prosty programator ma jaki┼Ť bufor? Ja bez problem├│w
używałem STK200 z kablami 2 i 3m.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

To ten programator
http://dybkowski.net/pages/pl/electronic-projects/software/2-isp i podobne
(roznia sie tylko konfiguracja podpiecia do linii lpt).

Bezposrednio dziala bez wiekszych problemow a z kablem odbiera smieci. Kabel
LPT 1 do 1.

Zreszta nawet bez przedluzacza mam z tym jakies dziwne problemy. Czasami
dziala ok i za
kazdym razem programuje a czasami z jakiegos powodu udaje sie raz na 4 razy.
Kabel od programatora do
ukladu ma moze z 30 cm. Predkosci testuje rozne i nic sie nie zmienia. Nie
wiem o co w tym
chodzi.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Spr├│buj programator pod┼é─ůczy─ç bezpo┼Ťrednio do LPT, a dopiero od niego
d┼éug─ů ta┼Ťm─Ö do programowanego procesora.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

W kilku instrukcjach czytalem zeby tak nie robic. Ale moze sprobuje.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

To jest akurat to gorsze rozwi─ůzanie.

Proponuj─Ö zainwestowa─ç kilkadziesi─ůt z┼é w programator na USB (np.
obsługiwany przez AVR Studio z protokołem STK500v2) i po kłopocie. Kabel
może mieć nawet 3m i FT232 działa bezproblemowo. Na kablach 5m nie
próbowałem ale także nie widzę przeszkód.

LPT ju┼╝ umar┼éo i tylko takie wynalazki jak STK200/300 podtrzymuj─ů jego byt.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?
Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:

Z moich test├│w wychodzi, ┼╝e lepsze.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?
:(  tylko wtedy nie u┼╝yje Twojego programu a program jest the best , nie
widziałem niczego równie prostego i intuicyjnego, mam oryginalme STK500 i
Dragona a i tak programuj─Ö czasami po LPT bo w Twoim programie jest poprostu
wygodniej.
Piotr

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

A ja ju┼╝ od roku czy wi─Öcej u┼╝ywam tylko USB do programowania AVR├│w (z
AVR Studio). Programator na LPT do karty PCI 2xCOM+LPT pod┼é─ůczam tylko
okazjonalnie gdy co┼Ť trzeba pogrzeba─ç w ISP Programmerze.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Wzialem programator na usb i dziala super na dlugim kablu.

Drobny problem wystapil kiedy probowalem zaprogramowac fusebity.

Uzylem Burn_O_Mat. Po wlaczenie daje odczyt, zaznaczam CKDIV8 i programuje.
I od tego momentu pada calkowicie programowanie przez SPI. Odczyt sygnatury
daje mi losowe wartosci (chociaz nie do konca losowe). Myslalem, ze ten
programator
sie znowu zepsul ale sprobowalem drugi procesor i dzialal. No i znowu
zmienilem ta
konfiguracje i mam dwa uklady do wyrzucenia.

Jak teraz patrze to SPIEN jest ustawione jako 1 czyli srednio dobrze. Tak
ten program to odczytal
z ukladu.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Zostaw je na ─╣┬Ťmietniku historii. Zr─é┼éb sobie aspusb. Ma─╣┬éa uwaga: do Visty
trzeba oszustwa w postaci posredniczacego huba USB.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Zrobilem i tez mam z tym jakies problemy. Kilkadziesiat razy zaprogramowalem
procesor bez problemu (chociaz te wszystkie gui do avrdude sa tak cholernie
niewygodne) a potem padlo. Wiem, ze taki programator jest fajny ale musze
miec
awaryjnie tez inne.

Re: Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Usbasp, tak z belferskiego przyzwyczajenia.

Poszukaj Khazama AVR Programmer. Wygodny, prosty.

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Przez chwile myslalem, ze tam trzeba za kazdym razem ladowac plik ale
widze, ze jest opcja automatycznego przeladowywania.

Zobacze jak to dziala jak  tylko naprawie programator.

Re: Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Kolejne dziadostwo co wyswietla mi 3 okna potwierdzenia po kolei. Zaraz to
wywale.

Re: programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Bo jedynym wygodnym sposobem u─╣┼║ywania avr-dude jest u─╣┼║ywanie go z lini
poleceń w pliku sh/bat. GUI sa zbędne jesli raz ustalisz fusebity.

Site Timeline