programator SI-Prog czy uklady ISP na LPT ?

Witam

Mam proste programatory na LPT do programowania AVR ale problem z nimi taki, ze kable musza byc krotkie. Czy jest szansza, ze

bedzie dzialalo na dluzszym kablu ? Potrzebuje minimum poltora metra do w miare wygodnej pracy.

Reply to
bagno

bagno pisze:

A czy ten twój prosty programator ma jakiś bufor? Ja bez problemów używałem STK200 z kablami 2 i 3m.

Reply to
Zbych

bagno pisze:

Spróbuj programator podłączyć bezpośrednio do LPT, a dopiero od niego długą taśmę do programowanego procesora.

Reply to
Zbych

Zbych pisze:

To jest akurat to gorsze rozwiązanie.

Proponuję zainwestować kilkadziesiąt zł w programator na USB (np. obsługiwany przez AVR Studio z protokołem STK500v2) i po kłopocie. Kabel może mieć nawet 3m i FT232 działa bezproblemowo. Na kablach 5m nie próbowałem ale także nie widzę przeszkód.

LPT już umarło i tylko takie wynalazki jak STK200/300 podtrzymują jego byt.

Reply to
Adam Dybkowski

Zostaw je na śmietniku historii. Zrób sobie aspusb. Mała uwaga: do Visty trzeba oszustwa w postaci posredniczacego huba USB.

Reply to
Sebastian Biały

Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:

Z moich testów wychodzi, że lepsze.

Reply to
Zbych

Usbasp, tak z belferskiego przyzwyczajenia.

Poszukaj Khazama AVR Programmer. Wygodny, prosty.

Pozdrawiam, Paweł

Bo jedynym wygodnym sposobem używania avr-dude jest używanie go z lini poleceń w pliku sh/bat. GUI sa zbędne jesli raz ustalisz fusebity.

Reply to
Sebastian Biały

news..pl pisze:

A ja już od roku czy więcej używam tylko USB do programowania AVRów (z AVR Studio). Programator na LPT do karty PCI 2xCOM+LPT podłączam tylko okazjonalnie gdy coś trzeba pogrzebać w ISP Programmerze.

Reply to
Adam Dybkowski