Programator firmware klawiatury

Witam wszystkich,
 mam laptopa z francuską klawiaturą, to starszy laptop
i zakup klawiatury "qwerty" jest nieopłacalny. Szukam
takiego programiku, który pozwoliłby mi przemapować
klawisze na poziomie firmware. Nie prosze o sugestie o
zmianie samych plastykowych klawiszy, to już zrobione
i  nic nie daje, nadal pojawiają się inne klawisze,
zamiast klawisza 'q' jest 'a'  i inne pomyłki. Kiedyś
pracowałem w serwisie kas fiskalnych i widziałem taki
programik co pozwalał to robić na klawiaturach PS/2 i
DIN, no ale z racji czasu nie mam do niego dostępu.
Może WY coś macie...

Pozdrawiam

Re: Programator firmware klawiatury
A skąd system operacyjny ma wiedzieć coś nakleił na klawiszu?  MoĹźe
zmień sobie układ klawiatury w wystemie (lub wywal całkowicie definicję
codepage, jeśli to dos) i zobacz wtedy.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Programator firmware klawiatury

http://webpages.charter.net/krumsick /

I nie szukaj rozwiązań w hardware.

Re: Programator firmware klawiatury

W sumie masz rację, zawsze można klawiaturę przemapować
Chyba że kolega chce aby też w BIOS klawisze były prawidłowo przypisane.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Programator firmware klawiatury

Nie dopisalem, ale widze że to ważne. Tak, w bios też
chce by klawisze były widoczne. Problem w tym, że ta
klawiatura nie dość, że francuska to jeszcze jakaś
niedorobiona, bo strzałki są pozamieniane i kilka
klawiszy nie ma przypisanego znaku. Szukam, więc
programatora z poziomu firmware by na nowo zrobić mapę
klawiszy.
BTW dzieki za odzew

Re: Programator firmware klawiatury

Po co ? Piszesz w nim elaboraty ? Czy potrzebujesz strzałki + enter ?

Re: Programator firmware klawiatury

Też?
To znaczy masz jakiś program DOS'owy nie zwracający uwagę na definicję
klawiatury?
Bo zarówno DOS jak i Win można nauczyć że ma klawiaturę US, a BIOS.. ile
razy tam włazisz?

PS. mam lapa HP w robocie z klawiaturą francuska i wiem że jest wściekła.
PS2. raczej nie przeprogramujesz kontrolera klawiatury, bo kontroler FLASH
zamiast OTP podniósł by znacznie cenę.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Programator firmware klawiatury

Ale chyba w ogole nie ma takiego problemu.
Klawiatura wysyla zawsze "scan code" klawiszy, bios to tlumaczy na
ASCII dla amerykanskiego ukladu, odpowiedni driver na inne uklady.
Wystarczy tylko wylaczyc/przelaczyc te drivery.

Czy francuzi jak zwykle madrzejsi od calego swiata i zamienili
klawisze glebiej ? Nie, niemozliwe, nie ma przeciez francuskich
laptopow. Tylko nakladkami klawiszy sie roznia.

J.

Re: Programator firmware klawiatury

Mapowanie niektórych klawiszy jest zamienione
miejscami..Zmieniłem nakladki, same przyciski już są
QWERTY.
Od biedy da radę pracować na zewnętrzej i tak do tej
pory pracuje. Naprawe tego traktuje jak
wyzwanie..świat się nie zawali, a zwolni się trochę
miejsca na biurku jak odłącze zew. klawe.
Dowiedziałem się w innego źródła, że podejrzany jest
kontroler klawiatury na płycie głównej. Jest jakaś
nadzieja przy update Biosu chociaż to raczej sprawa
jest beznadziejna. Ścieżki pod klawiszami są całe, nie
pękniete.

Re: Programator firmware klawiatury
Klawiatura (kontroler klawiatury) wysyła tylko i wyłącznie "keyboard
scan code", dopiero system sobie tłumaczy "co to za literka" wg kodów
ascii, a dopiero później (wg przyporządkowania jakichśtam dodatkowych
numerów ascii do znaków specyficznych dla danego układu narodowego i
załadowania do karty graficznej tego charsetu) te ascii są zamieniane na
literki na ekranie.
  Scan code sa przyporządkowane do konkretnych fizycznych klawiszy wg
pewnego porządku, który zasadniczo jest zawsze taki sam:
http://www.siongboon.com/projects/2007-12-08_ascii_code/index.htm
http://shareme.com/images/large/19894-keyboardtest.gif
Weź sobie programik jakiś i sprawdź czy klawiatura faktycznie wysyła
skan-code przy naciśnięciu/puszczeniu danego klawisza taki jak odpowiada
jej kod. A reszta to juĹź tylko software w systemie, a nie hardware i
firmware jakieś.

Klawiatury programowalne (do kas itp) to zupełnie odmienne urządzenie,
ktĂłre nie ma scan-code, tylko ma klawisze, a pod kaĹźdy z klawiszy moĹźna
przyporządkować dowolny scan-code (lub w programie do konfiguracji -
literkę asci, a program sobie to przetłumaczy na scan-code i tego nauczy
klawiaturę) lub wręcz ciąg scan-code pod jeden klawisz.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Programator firmware klawiatury

wszelkie "drivery" i "sterowniki" wywaliles ?
Ustawiles klawiature "polska programisty" pod windowsem ?

To powinna byc sprawa wylacznie programowa, niemiecka klawiature
naprawialo sie za pomoca bialej tasmy klejacej z nowymi literkami.

Zaraz .. zewnetrzna klawiatura chodzi ci dobrze i masz QWERTY,
a na wbudowanej AZERTY ?

J.

Re: Programator firmware klawiatury

Działam na Linuxie i tam też nie ma prawidłowej
obsługi, generalnie nie chodzi o naklejki, bo
uruchamiają też boot-cd z jakims programem uzytkowym
nadal nie mam prawidłowej obsługi.
Tak, dokładnie. Do tego pomieszane strzalki, zamiast w
lewo mam w dół, a strzałka w dół i prawo nie
obsługiwana.

Re: Programator firmware klawiatury

kody skanów są mapowane w biosie. Poszukaj angielskiego biosa do twojego
laptopa i przeflashuj. Choć osobiście uważam, że nie warto.