programator bascom

Czesc , jestem szczesliwym posiadaczem programatora bascom ;] AVT do prockoow

2051 , 4051. Programator polutowalem tylko nie wiem czy dziala ;] i boje sie sprawdzic, bo nie chce nic spalic :P. Mam Problem z zasilaniem, nie wiem gdzie podlaczyn + i - ( nie jest oznakowane ). I czy moze sie cos stac z plyta gluwna jak cos zle polutowalem ?? Jak sprawdzic bez podlaczania do kompa czy uklad jest poprawnie zlorzony ?? Z gory dzieki :). Moze ktos ma zlorzony i dzialajacy uklad.. Prosil bym o kikla rad :). Pozdro :).
Reply to
Kuba ;

A jaki to AVT ? 2502 ? Bez podłaczenia to można wizualnie tylko sprawdzić ale czy to chodzi to bez kompa i programu sterującego programatorem nie sprawdzisz.

Reply to
r_dziurek

Kuba ;] snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Witam. Jeśli to jest AVT-2502 to łopatologicznie to wygląda tak: Patrząc na płytkę "normalnie" czyli tak geograficznie zasilanie=południe gniazdo drukarkowe=północ.

1)Napisy na wszystkich scalakach muszą być do góry nogami(procek również). 2)zasilanie:lewo=minus(masa) prawo=plus(sprawdż po ścieżkach do dużego elektrolita) 3) tranzystory jak na opisie płytki. 4)LED wycięciem na południe. 5)stabilizator 5V wycięciem na wschód.

Prościej już nie umiem(nie gniewaj się jeśli to wszystko wiesz :) )

A jak sprawdzić ? Wyjąć scalaki (no chyba że masz bez podstawek) i podłącz 12V na kilka minut i sprawdż czy stabilizator , tranzystorki ,rezystorki się nie grzeją i czy masz

5V na wyj. stab. Włóż scalaczki i j/w. Jak wszystko ok. można podłączyć do kompa(wyłączony). Włóż procka, Wł. kompa,wł. 12V i do dzieła.

Pozdrawiam

Piotrek Sz.

Reply to
Piotrek Sz.

No fakt juz dziala. Dzieki wszystkim za rady :). Komp zyje i jest oko ;]. Znalazlem stronke i skonfigurowalem pogram bascom 8051 demo z jej pomoca. Wszystko ladnie oposane. No i na pisalem pierwszy program, skompilowalem i zapisalem na procka. Podczas zapisywania mroogala dioda ( to chyba dobrze :) ). Podczas gdy nic sie nie dzieje dioda nie swieci. Niestety nie mam jeszcze gdzie sprawdzic zaprogramowanego procka wiec chcialem zczytac z niego dane, no ale.....;/;/. Nie zabardzo wiem jak to zrobic za pomoca tego programu ( bascom

8051 demo ) Moze ktos go ma i uzywa ;]. Chcial bym sie dowiedziec jak czyscic i czytac z procka. Wielkie dzieki za pomoc !!
Reply to
kuba

kuba snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ech Kuba ,czyżbyś miał kłopoty z angielskim ?

MCS Flashprogrammer Buffer (to są te cyferki w białych ktatkach ,które widzisz ) Buffer->Clear(wpisuje do bufora wartości FF czyli po ludzku 255) Buffer->Read from disk(wczytaj plik *.bin[czyli Twój program] do bufora) Buffer->Write to disk(Zapisz bufor do pliku) Buffer->Read from chip(z procka do bufora) Buffer->Write to chip(z bufora do procka ale bez "wyczyszczenia" go) Buffer->Verify( czy zawartość bufora=zawartość procka) Buffer->Program chip("czyszczenie" procka+zapis bufora do jego flash-u)

Chip->Get type(odczyt sygnatury procka czyli jaki procek w programatorze.Jeśli brak to ustawia Type:89C1051) Chip->Erase ("wyczyść" procek czyli skasuj pamięć flash czyli cała zawartość flash-u =FF po naszemu 255)

Uffff....

Należy mi się virtualne piwo :)

Pozdro

Piotrek Sz.

Reply to
Piotrek Sz.

Kaldachar

albo i 2 pifka :D !! Heh wszystko sie wyjasnilo....znaczy prawie :). W programie ktory uzywalem nie yblo tych zalkadek o ktorych ty pisales. zciablolem bascoma lt i jest oki ....jeszcze tylko skonfigooroje i bedzie dzialac. Wielkie dzieki :). NArazko :).....heh pewnie w przyszlosci jeszce sie odezwe :P heh....a co do mojego angielskiego to nie ma zle ;]. pozdro

Reply to
kaliber4413

Bascom LT ? A na co Ci taki staroæ ! Nie lepiej v2.0.11.0

Pozdrawiam

Piotrek Sz.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/