Program do tworzenia schematów el ektrycznych (automatyka)

Witam

Takie pytanko:
w czym tworzycie schematy elektryczne maszyn i (lub) urządzeń
elektrycznych z elementami automatyki?

Szukam jakiegoś programu do tworzenia takich schematów.
Co moglibyście polecić?

Marzeniem byłoby tworzenie dokumentacji na wzór tych z niemieckich maszyn
(czytelna, prosta, ect...)

Pozdrawiam
ELP

Re: Program do tworzenia schematów elektryczn ych (automatyka)

EPLAN. Ale to kosztuje.

Andrzej

Re: Program do tworzenia schematów elektryczn ych (automatyka)

Witam
Ostatnia wersja "Orzełka" ma całkiem ładną bibliotekę elementów
elektrycznych.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Program do tworzenia schematów elektryczn ych (automatyka)
Witam

Tyle że tworzenie schematów układów automatyki za pomocą programu do
rysowania schematów elektronicznych to lekkie rękodzieło. Jakieś proste
sprawy da się, ale jeśli będzie to coś większego, to nakład ręcznej
pracy skutecznie może zniechęcić i wzrasta prawdopodobieństwo
popełniania błędów. Przy schematach elektrycznych/automatyki podstawa to
automatyczne generowanie odnośników pomiędzy cewkami i stykami,
odnośniki pomiędzy potencjałami na poszczególnych stronach schematu i
generowanie numeracji aparatów i projektowanie listew stykowych. My
używamy oprogramowania SEE 2000 firmy IGE-XAO.

Paweł

Re: Program do tworzenia schematów el ektrycznych (automatyka)
Dzięki za odpowiedzi.

Znalazłem takie cuś jak : PCSchematic.

czy ktoś ma może jakieś doświadzczenie w pracy z nim?
Warto przyjrzeć mu się dokładniej?

pzdrawiam
ELP

Re: Program do tworzenia schematów elektryczn ych (automatyka)

Warto, mój elektryk w tym tworzy i jest zadowolony. Nie wiem natomiast
czy ma jakieś odniesienie do innych programów, może ma skoro taki wybrał.
Z tego co wiem, pracuje się szybko, bez niespodzianek i generuje
wszystko co potrzebne (nam oczywiście) automatycznie.
Jeśli to istotne, to zapytam dokładniej, tylko musisz sprecyzować o co.
__
Pzd, Irek.N.

Re: Program do tworzenia schematów el ektrycznych (automatyka)

Dzięki za odpowiedź.
Na razie nie mam żadnych konkretnych problemów, bo dopiero co zacząłem
zabawę z demo tego programu.
Jak go trochę ogarnę, to pewnie będę miał wieeeeele pytań :-)
Na pierwszy rzut oka jest OK. Resztę czas pokaże.

Pozdrawiam
ELP

Re: Program do tworzenia schematów elektrycznych (auto matyka)

Program faktycznie jest całkiem sensowny. Jedynie przy generowaniu schematu
montażowego (twórcy nazwali to graficznym planem połączeń) potrafi się
pogubić w przypadku, gdy kolejność połączeń w obrębie jednego sygnału jest
dosyć zawiła. Koniec końców schemat montażowy trzeba uzupełnić ręcznie
stworzoną listą połączeń, z którymi program sobie nie poradził. A
przynajmniej ja na tym utknąłęm.

Maciek

Re: Program do tworzenia schematów elektrycznych (automatyka)
Proponuję ORCAD lub AUTOCAD.

Re: Program do tworzenia schematów elektrycznych (automatyka)

EPLAN, EPLAN, EPLAN

Re: Program do tworzenia schematów elektryczn ych (automatyka)
Skoro tak, to w środę 24-go jest seminarium na ten temat, automaticon
W-wa oczywiście.

Irek.N.

Site Timeline