Program do rozpoznawania twarzy - Page 2

Re: Program do rozpoznawania twarzy
Hello marko1a,

W pewnym programie TV retusz odbyl się za pomocą czarnego mazaka na
powiększonym obrazie odciska, potem zeskanowano, zmniejszono odwrócono
i zrobiono matrycę na płytce drukowanej naszą ulubioną metodą
żelazkową. Następnie na matrycy odlano z żelatyny cienką nakładkę na
opuszek i użyto do otwarcia zamka - prawdopodobnie był czujnik
termiczny i stąd potrzeba naklejenia na żywego palucha żelatynowego
odciska.

Re: Program do rozpoznawania twarzy
RoMan Mandziejewicz denied rebel lies:

IIRC laptopa faktycznie tak trzeba było oszukiwać, ale super zamek
poddał się przy kartce. Wspominano jeszcze coś o 'opuszczeniu opisu
pewnej ważnej czynności przy tworzeniu nakładki, przez co widzom nie
uda się tego odtworzyć'. Nie kojarzy mi się niestety czegóż to nie
podali...

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|All the things respond to his wish
(::)                        (::)|

W zaleznosci co w sejfie, ale glowe tez da rade uciac. Trzeba byc
zwyrodnialcem n! zeby to zrobic, ale nie jest niemozliwe (tylko mi nie
mowcie, ze sa algorytmy rozpoznawajace wyraz twarzy, w zwiazku z czym
eksponat musi byc odpowiednio 'swiezy') ;-)

--
Jerry1111

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Tak właśnie powiemy -- że nie tylko wyraz twarzy, ale jeszcze jego
dynamika. Ruszać się musi. Podobnie zresztą z odciskami palców.
Tu też zdjęcie na papierze nie zastąpi elastycznego opuszka. Ponadto
w skanerach linii papilarnych często nie wystarczy przyłożyć palec.
Nieraz trzeba jeszcze obrócić w lewo i w prawo, w sumie o blisko 180°.
W związku z tym nie tak łatwo uzyskać materiał do sfałszowania, na
przykład ze szklanki czy płyty wyrzucanej do kosza.

Teraz mi się przypomniało, że jak kilka lat temu byłem w hamerykańskiej
ambasadzie po wizę, to konsul zajrzał w moje papiery i zamiast zadawać
zwyczajne w takich razach (niezbyt mądre) pytania, zaczął pomstować
na skanery jakie im zamontowano.

Re: Program do rozpoznawania twarzy

dlatego dużo lepszym pomysłem wg mnie jest skanowanie naczyń włosowatych -
też unikalne a ze szklanki nie zeskanuje, z odcietego palca tez niełatwo.

Re: Program do rozpoznawania twarzy

No to może dobrze mieć na wszelki wypadek ze sobą całego prezesa
zamarynowaniego w occie, ze wszystkimi naczyniami włosowatymi?
A nuż zadziała. A jak nie, to co szkodzi sprawdzić?

Re: Program do rozpoznawania twarzy

w tych naczyniach musi płynąć ciepła krew, no a poza tym... w sumie łatwiej
od prezesa uzyskać klucz niż zywego palca ;P a jeśli ktoś przytacha żywego
prezesa z palcem to i szyfr do sejfu może uzyskać delikatną perswazją

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Nie każdy o tym wie. A w Usenecie też nie zawsze prawdę piszą,
więc ktoś mógłby chcieć sprawdzić czy na zimno też się nie da.

Oraz zdecydowanie lepiej i zdrowiej dla prezesa. Dlatego prazes kazał
zabrać w cholerę te wszystkie skanery paluchów, gąb, ślepiów i czort
wie czego jeszcze.

Hej! idem w las -- piórko się mi migoce!
Hej! idem w las -- dudni ziemia, kie krocę!