Program do rozpoznawania twarzy

Może temat nie związany wprost z elektroniką ale szukam programu do
rozpoznawania twarzy. Pojawia się wciąż co raz więcej darmowego
oprogramowania w tej dziedzinie tylko wybrać coś fajnego jest trudno.
Program potrzebuję do udoskonalenia wideodomofonu, tak aby otwierał wejście
do ogrodu po zobaczeniu mojej buźki w kamerze.
Wyobrażam sobie to tak, że program po rozpoznaniu twarzy generuje dźwięk,
który to dźwiek poprzez wzmacniacz i przekaźnik uruchamia rygiel w zamku.

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Tylko nie ufaj bezgranicznie takiemu systemowi.
http://niebezpiecznik.pl/post/jak-obejsc-skaner-twarzy /
--
GLaF

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Nie o zaufanie tu idzie, bo domofony w blokach też się otwiera na hasło
listonosz. Tak samo furtkę można przeskoczyć robiąc duży krok. Nie będzie
więc problemu jak program się pomyli otwierając niepotrzebnie lub nie
otwierając, gdy potrzeba.
Zbyszek

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Druga sytuacja raczej niewskazana. Przeskoczysz furtkę gdy program nie
zechce Cię wpuścić? Przy systemie o bezpieczeństwie przeciętnego
domofonu już lepiej kogoś wpuścić za dużo niż za mało. W końcu i tak
masz klucze dalej do własnych drzwi.

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Jeżeli program się zbuntuje, to będę zmuszony wykonać wysiłek i wyciągnąć
klucz z kieszeni.
Zbyszek

Re: Program do rozpoznawania twarzy [OT]

a może zamontować obok głowicę rfid
i odczytać chipa wszczepionego pod skórę przedramienia ?

słyszałem że w niektórych rejonach turystycznych to jest najczęściej
stosowana postać karty kredytowej -
nawet jak sie w trupa schlejesz to jej nie zgubisz, i kieszonkowcy nie
ukradną...

brzmi to może trochę drastycznie
ale ja bym się spokojnie tak zaczipował, jeśli istniałaby w polsce
infrastruktura korzystająca z tego
(bankomaty, terminale w sklepach, restauracjach, etc, zamki w domu, garażu,
pracy, na parkingu, stacyjka w samochodzie..)

Re: Program do rozpoznawania twarzy [OT]

to ostatnie szczegolnie przydatne przy schlaniu w trupa. :)

Qbab

Re: Program do rozpoznawania twarzy [OT]

A ja nie. Z dwojga złego wolę mieć wyrwany dowód osobisty lub kartę przy
minimalnych stratach własnych, niż czip wycięty z kawałkiem mięcha.

Re: Program do rozpoznawania twarzy [OT]
wyciągnąć klucz z kieszeni.
stosowana postać karty kredytowej -
ukradną...
infrastruktura korzystająca z tego
pracy, na parkingu, stacyjka w samochodzie..)

Reke by ci ktos obcial i juz...
Tomek

Re: Program do rozpoznawania twarzy [OT]

tak, a na wszelki wypadek obie
i to przy samym barku bo nie wiadomo gdzie ten czip jest....
i wydłubał oczy dla skanerów siatkówki...

cały świat czyha na moje pieniądze i tylko czeka żeby mnie napaść i
złupić...
nawet bankom ufać nie wolno...
a nosić cokolwiek ze sobą to za duże ryzyko ...

za dużo filmów "wysokiej jakości" oglądacie...
może by jednak tak bez mani prześladowczych, zgoda?

Re: Program do rozpoznawania twarzy
dyskusyjnych:i760jm$a5m$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

VeriFace od Lenovo, ale ogólnie to kupa jest bo warunki skanowania twarzy
muszą
być zbliżone, trochę ciemniej w pomieszczeniu i już nie rozpozna.

pozdro
blur

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Ja tam takim programom niezbyt wierze.
Moze raczej cos co wykryje ID bluetootha z komorki ?

Albo inna karte zblizeniowa.

J.

Re: Program do rozpoznawania twarzy

jak sie rozpowszechni rozpoznawanie po DNA to moze taki czujnik? gustowna
spluwaczka przy bramie ;P

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Jasne. Wystarczy że mu zrobię zdjęcie na ulicy cyfrakiem i przystawię do
kamery choćby wyświetlaczem LCD i już wchodzę :)

Marek

Re: Program do rozpoznawania twarzy

To nawet nie to. Dziedzina jest wybitnie niealgorytmiczna, i
podejrzewam ze efekty ciagle sa mierne.
Raz rozpozna, raz nie rozpozna, dwa razy pomyli.
Pradu zezre wiecej niz to warte.

A moze jakies rozpoznawanie glosu ? "Sezamie otworz sie" :-)
Wady podobne, ale pradu mniej :-)

J.

Re: Program do rozpoznawania twarzy

http://www.youtube.com/watch?v=KyLqUf4cdwc

Tylko czasu trzeba, mocium panie, żeby się dogadać.

Jarek

PS
Kiedyś był kamerdyner. I komu to przeszkadzało?

Re: Program do rozpoznawania twarzy

JeB6%li na upartego chcemy wykorzystaE6% opcje video to moBF%e wziB1%B6E6%
 na
warsztat siatkF3%wkEA% oka, a z innej bajki to dodam, BF%e najlepiej
dopracowane algorytmy biometryczne to te od linii papilarnych, procent
pomyB3%ek jest u duBF%o niBF%szy niBF% w przypadku twarzy.

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Ale nikt nie chce tego używać do poważnych zastosowań. Trudno się
dziwić -- łatwo oberżnąć panu prezesowi palec żeby dostać się do
sejfu. Życie to nie je bajka.

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Prezes dostał prezentację na CD którą wręczyła mu sekretarka. Po udanej
prezentacji płytka jako zbędna wylądowała w koszu. Ktoś wyciągnął płytkę i
zeskanował odbite odciski palców prezesa oraz sekretarki. Wyretuszował w
PSP, wydrukował na kartce i przyłożył do czytnika. Po kilku próbach doboru
odcienia  wydruku udało się, winda pozwoliła  wjechać na piętro pana prezesa
i drzwi do jego gabinetu zostały otwarte.

To nie film akcji lecz prawda udowodniona w pewnym programie TV.

Marek

Re: Program do rozpoznawania twarzy

Bo taka jest rzeczywistość tanich czytników, używanych na przykład
przez windę przy logowaniu do laptopa. Ale z tego co mi wiadomo
(niekoniecznie z "pewnych programów TV") da się zrobić o wiele
lepsze. Tyle że ze wspomnianych powodów popytu na nie brak.

To, że telewizor udowodnił jakąś znaną prawdę, niczego nowego nie
wnosi. W programie prezes, sekretarka i badguy z PSP byli aktorami,
tak samo jak w filmie akcji. Realny prezes takich systemów będzie
unikał. Bo nigdy nie na pewności, czy szwarccharakter lepiej ma
opanowaną obsługę PSP, czy scyzoryka.