Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy

Chodzi mi o zwykla plyte glowna micro-ATX lub mini-ITX z procesorem
intel celeron/pentium/core ix

czy jak obnize taktowanie w biosie do np 800MHz, to podczas uruchomienia
tez bedzie 800 czy chwilowo bedzie maksymalna czestotliwosc?

chodzi o to ze chcialbym podlaczyc ups'a o ograniczonej wydajnosci
pradowej i chce miec pewnosc ze podczas uruchamiania nie spali sie

pzdr,

Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy

Oj, to by musiał być baaardzo precyzyjny UPS żeby nie strawił góra
kilkunastosekundowego przeciążenia zanim ustawisz f w BIOS  :)

--
Jacek

Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy

A skąd wniosek, że procesor będzie głównym obciążeniem przy rozruchu?
Dyski czy napęd CD mogą stanowić większy problem.

Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy

dysk 2.5" pobiera mniej niz 2W, napedu optycznego brak

Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy

W trybie gotowości, a podczas startu? 5W?
CPU zwłaszcza o tak dość niskiej częstotliwości raczej nie będzie
krytycznym elementem, sam zasilacz podczas startu weźmie w impulsie taką
energię że UPS na styk padnie od razu.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Nie wiem, jakie wartości trawi normalny UPS. W każdym razie mierzyłem kiedyś
prąd startowy naszego ustrojstwa na stację ISS, którego głównym elementem
był PCet PIII, 650MHz, zasilany z 28V. Prąd nominalny 5.5A, prąd startowy
85A.

Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy
Powitanko,

No pochwal sie co to bylo?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy

Już kiedyś pisałem. Urządzenie do pomiaru ruchów gałek ocznych.

Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy
Powitanko,

Widocznie umknelo mojej uwadze, anyway gratuluje.
Ciekawe czy dzieki Twojemu urzadzeniu odkryli, ze szybkie ruchy galek
ocznych pomagaja po powrocie na Ziemie w "dojsciu do siebie". A moze to
bylo wczesniej, nie pamietam. W kazdym razie ciesza mnie naukowe sukcesy
Polakow.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy

UPS ma wbudowany zasilacz, dokladnie chodzi o zasilacz buforowy MSRK2512

http://www.pulsar.pl/pl/panel.php?lang=PL&m1=1&m214%&m3=2

mam w tej chwili do niego podlaczonego plyte mini-itx z procesorem atom
n270 o TDP 2W, calosc pobiera okolo 10W

ale potrzebuje czegos mocniejszego, zastanawiam sie po co kombinowac z
atomami skoro mozna kupic normalny procesor i obnizyc taktowanie ...

Re: Procesor - obnizenie taktowania a pobor mocy

JeĹźeli moc obliczeniowa wymaga mocy elektrycznej, to "plusminus razy pi
kwadrat razy oko"
należy szukać czegoś z technoloią o najmniejszych mikronach w procesorze,
ale nie z logo "green".

Feromon

PS. Normalny człowiek kojarzy UPS z podtrzymaniem napięcia 230V.
Zasilacz buforowy to jest rzeczywiście "dokładniejsze" określenie.
Ale czy NORMALNY PROCESOR wymaga jedynie zasilania 12V?

Site Timeline