Procek z 4 UART

Ello,

potrzebuje procka z 4-ma UARTami ... albo pomyslu jak szybko wyposazyc jakiegos avra w dodatkowe UARTy ... help :)

@
Reply to
Miller Artur

Może coś ze stajni Renesasa, np. H8S/2239 - 4 UART-y, H8S/2633 - 5 UART-ów. Pytaj o nie w MSC.

Ja bym się zastanowił nad zewnętrzną kostką z czterema UART-ami, np. TL16C754 Teksasa - będziesz miał 4 porządne porty z FIFO i sprzętowym sterowaniem przepływem.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

Miller Artur napisał:

np. ATmega1280 lub bardziej wypasione, ale nie wiem czy są już dostępne w Polsce.

pzdr Artur

Reply to
Artur

jak 1..2 szt to moze sample? jak wiecej, to pytaj w Contransie

Reply to
Greg

On Sun, 29 May 2005 10:40:08 +0200, "Miller Artur" snipped-for-privacy@nowhere.com wrote: [.....]

Mogę Ci odpalić jedną sztukę - w sam raz została mi z próbek z dawnych czasów i tak sobie leży bez celu. Kość jest niestety w PLCC, a nie w PQFP, ale do prototypu z pewnością się nada; dokładne oznaczenie to TL16C754BFN. Oczywiście za free, no chyba że koniecznie będziesz chciał postawić mi browara. :-) Mieszkam w Wa-wie, nr telefonu w stopce.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

Miller Artur napisał(a):

a nie mozesz po prostu dac 4x jakies malenstwo, chocby c2051 czy avr jakis maly, kazdy z nich obslugujacy uart, a na drugim porcie wszystkie spiete do twojego "glownego" procka - szeregowo, rownolegle, spi - co tam zechcesz...

Reply to
BartekK
Reply to
Piotr Wyderski

Niekoniecznie. Jeżeli potrzeba 4 pełnych UARTów (ze sprzętowym sterowaniem przepływem i liniami modemowymi) i prędkości 115200 bps to programowa implementacja na ATmedze po prostu nie wyrobi. IMHO w takim przypadku znacznie lepiej wziąć dedykowany układ 4xUART zamiast dziubać to w kilku procesorkach.

BTW: Kiedyś w firmie popełniliśmy urządzenie z OCTARTem (Philipsowy układ 8xUART) - sprawowało się znakomicie ale zapanowanie nad 256 rejestrami OCTARTa (dostęp magistralą równoległą) zajęło trochę kodu. :) Ale możliwości full wypas - taki dedykowany UART ma niezależnie ustawialne progi generacji przerwań i zadziałania sprzętowego handshakingu, odpowiednio długie FIFO (AFAIR 64 znaki na kanał). I jest tańszy niż 8xAT90S2313 które np. jak rozumiem proponujesz.

Inna sprawa to zrobić n UARTów w CPLD/FPGA itp. Do tego układy programowalne nadają się znakomicie.

Reply to
Adam Dybkowski
Reply to
Piotr Wyderski

Hm .. a jaki sens pakowac procka w fpga, gdy sa dostepne swietne procki w szerokiej gamie, niedrogo, sprawdzone ? Procek+fpga to naturalna kolej rzeczy...

Hm, jestes powyzszego calkowicie pewny ? Moze zmienie poglady :-)

Hi hi - pamietam podobny problem .. 8080 i 16 uartow .. no i niestety - nie wyrabia z obsluga przerwan. A w trybie pollingu wyrabia :-)

To chyba ceny z megahurtowni, bo właśnie widzę, że w Seguro ATtiny2313 =

7,69 zł. Razy 8 wychodzi ponad 60 zł. Tamten OCTART (Philips SC28L198) nie pamiętam ile kosztował.
Reply to
Adam Dybkowski

Na szczęście u nas do OCTARTu był podczepiony w miarę dziarski DSP (coś koło 100 MIPS) a w przerwaniach było przepychane po kilkadziesiąt znaków naraz (FIFO miało pojemność po 64 znaki w każdą stronę). Procesor jednocześnie obsługiwał Ethernet i jeszcze kilka innych miał zadań na głowie.

Reply to
Adam Dybkowski
Reply to
Piotr Wyderski
Reply to
Piotr Wyderski

Hm, wydawalo mi sie ze od lat procesorom calkiem dobrze sluzy do tego magistrala.

Ale chyba mniej niz implementacja procesora ? :-)

Dziwne czasy nastaly :-) To gdzie ten detal ?

Jeszcze drobiazg - ile to pradu ciagnie ?