Procek i długie przewody wprost do portów - do prakt yków - Page 2

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków

    Bo co mam pisać jak normalnie to działa...

Ale u mnie  to jest jednak w stanie zwartej linii (do masy) jedynie
rezystancja 330 ohm, u Ciebie prawie 7kohm - jakieś 20x więcej.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

Czyli 20x lepsze tłumienie zakłóceń.
P.G.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

skoro, jak widzę, masz dojście do VCC proponuję połączyć przycisk w szereg
z R44 do VCC a równolegle do C27 drugi rezystor dzielnika. Masy bym w
ogóle nie wyciągał do przycisku. Takie rozwiązanie proponuję też
wątkotwórcy.
Oczywiście, tak jak pisał MW to rozwiązanie nie jest demonem prędkości
(stan 0 już będzie dobry ze względu na ten drugi rezystor), nadaje się
tylko do przycisków i innych powolnych urządzeń. Bardzo wskazane wejście
schmitta.
Tak jak ktoś pisał, do niezasilonego procka będzie wpływał prąd z wejścia
(ale tylko gdy VCC nie znika razem z zasilaniem procka). Zanim jednak
podejmie się jakieś środki zaradcze warto sprawdzić, czy ten prąd
faktycznie jakoś znacząco podnosi napięcie zasilania :)

e.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków
Robię podobnie, wejście przez dzielnik R-RC (2k2 kontra 470||1u jeśli
wejście ma być 24VDC przykładowo) Następnie 4053 jako pomnożenie wejść,
ale co ważniejsze - zabezpieczenie i dalej procek.
Zrobiłem tego dużo, pracuje toto niekiedy w paskudnych warunkach i nigdy
nie straciłem żadnego wejścia.

Miłego.
Irek.N.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

No, jeśli dasz na przykład 2 * PC355NT (poczwórny transoptor w obudowie
SO8), albo coś podobnego, to nie wiem, czy to będzie większe niż te RC. Ale
nie namawiam oczywiście :)

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

error : oczywiście w SO8 to podwójny :)

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków

MyB6%lEA% o tym, ale do tego idB1% tak czy tak oporniki po jednym na kana=
B3%,
jakiB6% kondensator mimo wszystko chyba teBF% warto daE6%...

BTW - czy sB1% transoptory oB6%miokrotne? NP z B3%B1czonymi razem anodami =
lub
katodami ledF3%w, albo umasionymi wszystkimi emiterami fototranzystorF3%w?

J.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

A nie możesz dać elementów SMD ? przecież taki rezystor w formacie 1206 to
malutki jest.
Czy też cały ten dynks jest wielkości zegarka naręcznego ?

Nie spotkałem, krótka próba szukania też bez efektu. Poczwórne chyba
największe...

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków

MogEA% i moBF%e faktycznie przesadzam bojB1%c siEA% tych transoptorF3%w, al=
e w
obudowEA% na czteromoduB3%owy DIN35 muszEA% upchnB1%E6 zasilacz sieciowy, =
osiem
przekaBC%nikF3%w 230V, osiemnaB6%cie zB3%B1cz Phoenix i caB3%B1 elektroni=
kEA%
zwiB1%zanB1% ze sterowaniem tym, a jednoczeB6%nie usiB3%ujEA% uniknB1%E6 z=
a wszelkB1%
cenEA% robienia tam kanapki z dwF3%ch pB3%ytek, usiB3%ujEA% to upchnB1%E6 =
na
jednej, jednowarstwowej

J.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków
No ja jak robiłem swój, to bardziej od wielkości zależało mi na pewności, że
nic się nie stanie. Działa to chyba z rok niecały, zero problemów.
A dom jest tak okablowany jak mały pentagon :) Dlatego też sugerowałem
transoptory, bo jednak spokój nie ma ceny :)

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

są, ale zwykle są to po prostu transoptory pojedyncze zebrane we wspólną
obudowę (nie ma wspólnych nóg). Są też tzw. stackable czyli takie, które
można składać w dowolnie długie ciągi bez naruszenia rastru.

e.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków
Powitanko,

Dac pull-upa takiego, zeby zadne zaklocenia nie mialy szans, czy raczej
dzielnik oporopwy, moze to nieekologiczne, ale te pare mA wystarczy.
Przelacznikiem zwierac do masy.

A po co? Przeca na predkosci Ci nie zalezy. Mozna dla przyzwoitosci
jakiegos diaka, czy zennera wsadzic.

Jak chcesz tym zawojowac rynek, to warto porzadnie zrobic, ale jak nie
jest to strategiczne urzadzenie, to koszt zabezpieczen przewyzszy koszty
procka.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

Panowie, dzieki za zajmująca dyskusję i za sporo cennych dla mnie
informacji.
Reasumując, dam chyba te transoptory, bo jak mi własnie wyszło,
poczwórny transoptor smd z czterema opornikami zajmuje porównywalną
ilość miejsca, jak filtr RC, a chyba warto.

Ale i tak jeszcze jedno pytanie mam, bliźniacze do poprzedniego, ale
teraz tyczące sterowania transoptora: anoda diody w transoptorze
przez opornik do plusa zasilania, kluczujemy podając masę na katodę.
I co? Tyle? tu już żadnych elementów odkłócających nie trzeba?
Choćby kondensatora do masy na wejściu, żeby wcz i szpilek nie
wprowadzał na zasilanie dalszej elektroniki? Ew. może np. stronę
"pierwotną" transoptorów zasilać sprzed stabilizatora dającego
zasilanie na procek?

J.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków

1. Daj diode antyrownolegle do LEDa w transoptorze (z reguly napiecie
wsteczne w transoptorach jest male).
2. Ja tam nie lubie zlacz pn wiszacych bez rezystancji - jak masz
miejsce daj jakies 10k-100k rownolegle.
3. Kondensatora nie ma po co - w procku se odfiltrujesz.

--
Jerry1111

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków

A widzisz, ja jak czytam transoptor to niejako z definicji widzę jeszcze
jeden opornik równolegle do złącza diody - minimalny prąd załączający
wejście warto ustalić.

Miłego Jerry.
Irek.N.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

Czyli dioda transoptora, do niej antyrównolegle 1n4148 i do tego
równolegle jeszcze opornik? Tak będzie dobrze?

J.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków

Pełen wypas :)
Pozdrawiam.
Irek.N.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

Może Cię zainteresuje.
Od 6 lat stosuję układy serii ADuM tam gdzie klasycznie wstawiało się
transoptory.
Zobacz:
http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/ADuM1400_1401_1402.pdf

Zalety:
- znacznie mniejszy prąd na jeden kanał izolacji (poniżej 1mA)
- brak efektu starzenia się elementów opto,
- projektując z transoptorami trzeba brać pod uwagę cały zakres rozrzutu CTR
z uwzględnieniem zakresu temperatur.

Robiłem kiedyś pętle prądowe z transoptorami pracującymi z prądem diody 2mA
(bo całe zasilanie 2 kanałów było z RS232), ale trzeba się sporo namęczyć
aby uzyskać 115kbps, a tu taniej (w mA) większa szybkość.
P.G.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków

UkB3%adzik fajny, ale cena 6euro za sztukEA% (czyli kilkakrotnie droBF%ej o=
rF3%wnowaBF%nego transoptora) w poB3%B1czeniu z bardzo kiepskB1% dostEA%pn=
oB6%ciB1%
na naszym rynku chyba go dyskwalifikuje dla mnie.

J.

Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do pra ktyków

Zobacz:http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/ADuM1400_1401...

Skąd te 6euro ?
W TME ADuM1400A 13.90PLN przy 3 szt:

P.G.