Problemy z PL-2303

Witam

Mam taki kabel USB <> RS232 na ukladzie PROLIFIC PL-2303 (nie wiem jaka
wersja).

Probuje to podlaczyc do ATMEGA8 i sa wiecznie bledy transmisji (komputer >
avr). Teraz do
testu zrobilem petle WIRTUALNY RS <> RS (na tym samym komputerze) i widze,
ze przesylaja sie
glupoty: np wyslanie cyfry 1 w dowolnym kierunku powoduje odebranie litery
g, wyslanie 2 daje znak minus. Zawsze
to samo i zawsze glupoty. Mieszam z parametrami transmisji i caly czas to
samo. Zastanawiam sie czy nie rozbebeszyc
tego kabla i nie zobaczyc jak oni to zrobili w srodku ale troche mi szkoda.
Czy ktos sie
z takim czyms spotkal ?

Re: Problemy z PL-2303

Czy jest to taki srebrny kabel z zielonymi końcówkami za 5zł z Allegro?
Jak tak to ja się z czymś takim spotkałem.
MD.

Re: Problemy z PL-2303

No coz. Za 13 a nie za 5 ale reszta niestety pasuje. I udalo sie cos
zrobic ? Zaraz ten szmelc rozwale i zobacze jaki to uklad i co tam jest w
srodku namieszane.

Re: Problemy z PL-2303

Zauwazylem, ze spiecie rx i tx kabla powoduje, ze transmisja jest poprawna
(wraca to co nadam) czyli kabel wysyla i odbiera
tylko czemu tego inne uklady nie rozumieja.

Re: Problemy z PL-2303

Jesteś pewny że tam jest przynajmniej +5 i -5V podczas transmisji?
Miałem w ręku takie g... które produkowało +5V i 0V bo jakiś debil
zaoszczędził na przetwornicy.

Re: Problemy z PL-2303

No bo w 80% bedzie działac. A jak chce sie toto podłaczyć do ?C to po grzyba
przetwornica. Wystarczy inwerter, by zrobić z +5V zero i na oborot.

Waldek

Re: Problemy z PL-2303

No cholera ale jestem glupi. Jasne, ze tam jest 0V i 5V. Juz chyba dziala.

Re: Problemy z PL-2303

Dokładnie tak one mają (te z niebieskimi końcówkami). Kiedyś kolega
kupił dwie takie i narzekał że nie może się ze sprzętem dogadać.
Podłączyliśmy osca i wszystko wyszło na jaw... Stanęło na
wyprodukowaniu własnych na FT232. Jak chcesz mieć coś zrobione dobrze
to najlepiej zrób to sam... :-)

--
RUN"
Press PLAY then any key:

ha... ja kupilem na alledrogo, pozniej probowalem oddac, gosc nie chcial...
ale te 6 zeta hymm gra nie warta swieczki

Rf

Re: Problemy z PL-2303

Kiedyś pisałem o tych gównianych przejściówkach na grupie. Podłącz
sobie to do oscyloskopu i pooglądaj - zamiast ujemnego napięcia dla
stanu wysokiego jest 0V. W dodatku piny są rozmieszczone na odwyrtkę -
TXD tam gdzie powinno być RXD, RTS jest zamieniony z CTS itd...

Żeby było jasne, chodzi o taki badziew:
http://www.allegro.pl/item540535555_adapter_przejsciowka_usb_na_rs232_rs_232_fv_x100.html
(to nie moja aukcja, wstydziłbym się zresztą komuś to sprzedawać)

Zadziwiające że robiąc konwerter USB na RS-232 nie pomyśleli że
powinien on być zgodny z obydwoma standardami....

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Może to są kable _do czegoś_ gdzie się akurat sprawdza. A że akurat
pasują również do wgrywania dzwonków hiphop na nokie to wystawili na
allegro ...

Swoją drogą ja swojego 5V-0V kupiłem w normalnym sklepie i na pudełku
pisało wielkimi literami RS232.

Re: Problemy z PL-2303
http://www.allegro.pl/item540535555_adapter_przejsciowka_usb_na_rs232_rs_232_fv_x100.html

mialem ten zlom, nie jest nic warty to nie jest rs 232 to napewno....,
wlasnie gdzie kupic dzialajaca i pewna przejsciowke rs232 na usb, albo jakis
schemacik... dzialajacy.... bo potrzebuje zrobic kabelek konsolowy :)

Rf

--
usługi informatyczne http://www.sxar.pl /
dziennik elektroniczny http://www.sxar.pl/_wis /

Re: Problemy z PL-2303

Proszę bardzo, schemat naszej przejściówki na FT232BM:

http://www.maciek100.boo.pl/elec/usbrsc.pdf

Zamiast układu MAX z odpowiednią liczbą nadajników i odbiorników
zastosowałem 2 szt. MAX3232, bo to miałem akurat pod ręką.
Odbiornik dla sygnału RI zrobiony jest na piechotę bo zabrakło
odbiorników w MAXach.

Teraz jest FT232R - wymaga mniej elementów zewnętrznych.

--
RUN"
Press PLAY then any key:

dziekuje, Waszej? to produkujecie je?

Rf

Re: Problemy z PL-2303

Tak, produkujemy je od 2007r., do dziś wyprodukowaliśmy aż 2 szt. :-)

Nie, nie produkujemy, były na szybko potrzebne bo tamte zielone
okazały się ujowe jak już w tym wątku wspomniałem, a nie było żadnej
gwarancji że inne chińskie cuda dostępne w sprzedaży nie okażą się
takie same. Na szybko więc skleciłem przejściówki sam - schemat jest
niemalże kopią aplikacji z dataszitu/apnoty od FT232BM, z tą tylko
zmianą że zamiast MAX213 dałem 2 x MAX3232 i BC847 jako konwertery
poziomów RS-232 - TTL.

Jak poguglasz np. FT232BM schematic to takich schematów wyskoczy Ci od
cholery...

Tutaj masz apnotę producenta:
http://www.ftdichip.com/Documents/AppNotes/DG232_20.pdf

--
RUN"
Press PLAY then any key:

Dzisiaj jeszcze prościej to zrobić na FT232RL

Pozdrawiam
ELP

Re: Problemy z PL-2303

Kurde, mam identycznie wygladajacy (kolor i ksztalt zalewy), kupiony
za 5 euro czy cos kolo tego, i ma poprawnie, wprawdzie nie +/-12V, a
jakies +/-9V, ale pinout zgodny ze standardem i napiecia tez... Nawet
zasilany z portu konwerter PPM->RS232 dziala.

Wskazywaloby to na to, ze w jednakowych obudowach oferowane sa i
badziewie i normalne przejsciowki.

--
  Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl

Co zawsze powoduje u mnie rozmyslanie: czy ten sprzet naprawde taki
tani, czy jak odkryto uszkodzenie to sprzedano go Polakom po cenie
zlomu...

J.

Re: Problemy z PL-2303

ja bym postawil pytanie inaczej:
czy ten sprzet jest taki tani w produkcji, czy ktos kupil odrzucona
(np. bledne obsadzenie PCB, zalane zywica) partie za bezcen i
sprzedaje po piec zlotych na Allegro...

--
  Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl
Re: Problemy z PL-2303

No mniej wiecej o to chodzi - choc w gaszczu posrednikow moze sie
informacja o tym zatracic.

Wiekszosc allegrowych sprzedawcow baterii do komorek jest chyba
przekonana ze one naprawde tyle maja ile napisano.