problemy z elektrostatyką i wszechobecnym kurzem

Hej h*mo elektronikusy!!!

jak radzicie sobie z połączeniem kurz + elektrostatyka? Toczę boje i się boję, że mnie to pokona. Muszę czasem oddzielić wyświetlacz LCD od szyby z dotykiem pojemnościowym, aby dostać się do elektroniki pod wyświetlaczem. Za każdym razem, pomimo zachowania najwyższej ostrożności oraz reżimu czystościowego, po podniesieniu wyświetlacza natychmiast zewsząd przybywają paprochy. Niestety, nie mam dostępu do komory bezpyłowej. Ja Wy sobie radzicie w takich sytuacjach? Jakieś patenty? Ustawiona obok maszyna elektrostatyczna, która ściąga paprochy bardziej niż szyba...albo cóś... ja wymiękam....

Pozdrawiam, Daniel

Reply to
DaNsOuNd

W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2020 04:11:19 UTC-5 użytkownik DaNsOuNd napisał:

Wentylacja mechaniczna z filtrem. Mieszkalem w domu bez i zawsze bylo masa kurzu. I takiego kudlatego i takiego pylistego. Myslalem ze wszedzie tak jest.

Pomieszkalem troche w bloku z wentylacja mechaniczna i zonk. Kurzu brak, i to mimo mieszkania jak kawaler - sprzatania raz na 3 miesiace.

Mieszkam teraz w domu z wentlacja mechaniczna ale bez filtra i jest nieco gorzej ale nadal sporo lepiej niz bez wentylacji mechanicznej.

Wiec jesli nie mozesz zadbac o wentylacje w calym pokoju to trzeba sobie zbudowac namiot i uklad filtrujacy. I w nim pracowac.

Reply to
sczygiel

W dniu 2020-04-06 o 11:11, DaNsOuNd pisze:

podnieść wilgotność powietrza tak, żeby kurz nie miał szans latać. Gdzie najlepiej nakładać szkło ochronne na ekran telefonu? W łazience w której przed chwilą ktoś brał gorący prysznic.

Reply to
Irokez

W dniu 2020-04-06 o 22:28, Irokez pisze:

Taki głupi żart mi teraz przyszedł do głowy: połączenia nawilżania i odkażania. Mianowicie do nawilżacza wlać alkohol, a jeszcze lepiej spirytus ;)

Reply to
Adam

W dniu 2020-04-06 o 22:28, Irokez pisze:

na to nie wpadłem......nie głupie i możliwe do realizacji..

Reply to
DaNsOuNd

W dniu 2020-04-07 o 11:25, Adam pisze:

:-D

Reply to
DaNsOuNd

W dniu 2020-04-06 o 19:12, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

bardzo trudne do zrealizowania, tym bardziej że to sporadyczne działanie....

Reply to
DaNsOuNd

W dniu 2020-04-07 o 11:25, Adam pisze:

plus inhalacja :)

Reply to
Irokez

W dniu 07.04.2020 o 11:25, Adam pisze:

W mojej pracy taki kawał koledze zrobili. Dolali spirytusu do nawilżacza, on sobie jedno czy dwa piwka wypił i całkiem się nawalił ;)

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 2020-04-07 o 20:24, Cezary Grądys pisze:

Tyle, że gdyby zapodać czysty spirytus, to mógłby być niezły przepis na małą bombę - i to trudną do późniejszego wytropienia przez odpowiednie służby, bo przecież nie byłoby materiału wybuchowego.

Reply to
Adam

Pan Adam napisał:

Jeden taki obiecuje wydać opracowanie naukowe na temat bomb tego typu. Ostatnio mówił, że na 10 kwietnia się z tym wyrobi, ale dzisiaj był komunikat, że jeszcze kilka dni trzeba poczekać.

To sie nazywa deflagracja.

Eksperci badaja, ktora maka lepiej 'daje'...

?v=9dK1M92FXgk

--

Reply to
Izaura