Problem z zasilaniem 5V

Mam maly problem i nie wiem jak to ugrysc. Mam obudowe z pilota i chce do nie
wlozyc wlasny uklad.
W obudowie jest miejsce na 4 baterie paluszli, co daje mi 6V, a potrzebne jest
5V.
W srodku bedzie Atmega8 i radiowy modul RFM12. Dla stabilizatora 7805, 6V
zamalo, wiec chce obnizyc napiecie dioda, ale nie wiem czy to dobre rozwiazanie.
Miejsca na plytce tyle co na 7805. Macie jakies inne rozwiazanie.
Pozdrawiam
Kabelek

Re: Problem z zasilaniem 5V
nie
jest
rozwiazanie.

1.  "step up voltage regulator" - przetwornica (np z 3V na 5) - tu niestety
możesz mieć zakłocenia w odbiorze od przetwornicy.
2. "low drop" stabilizator np. LP2954 ma chyba 0.8 V spadku.
3. Musi być 5V? Atmega8 chodzi od 4.5V(wersja L od  2.7) - pozostaje jeszcze
ten RFM.
pzdr,
Andrzej

Re: Problem z zasilaniem 5V

http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz47%44

Zasilanie od 2.2V do 5.5V (RFM12)

Też bym dał 3.3V.

--
http://www.gophi.pl /

Re: Problem z zasilaniem 5V
nie
jest
rozwiazanie.

6V->5V zrobi dobry stabilizator low-drop, jesli 100mA starczy to np LP2950,
LP2951.

Zamiast tego mysle ze lepiej zrobic przetwornice impulsowa sepic.
4 paluchy dadza 6V jak sa swieze, potem to zjezdza w dol.

A moze warto 3.3V zamiast 5V? Bedzie prosciej, wtedy low-drop na 3.3V.

hej

Re: Problem z zasilaniem 5V

dać jeden tranzystor, jeden rezystor i jedna dioda zenera , w smd spokojnie
się zmieści

Re: Problem z zasilaniem 5V

Albo L4949.

A 4 pełne aku 4.8...