Problem z zasilaniem 5V

Witam, Mam maly problem i nie wiem jak to ugrysc. Mam obudowe z pilota i chce do nie wlozyc wlasny uklad. W obudowie jest miejsce na 4 baterie paluszli, co daje mi 6V, a potrzebne jest

5V. W srodku bedzie Atmega8 i radiowy modul RFM12. Dla stabilizatora 7805, 6V zamalo, wiec chce obnizyc napiecie dioda, ale nie wiem czy to dobre rozwiazanie. Miejsca na plytce tyle co na 7805. Macie jakies inne rozwiazanie. Pozdrawiam Kabelek
Reply to
Kabelek

"Kabelek" snipped-for-privacy@gmx.de schrieb

6V->5V zrobi dobry stabilizator low-drop, jesli 100mA starczy to np LP2950, LP2951.

Zamiast tego mysle ze lepiej zrobic przetwornice impulsowa sepic.

4 paluchy dadza 6V jak sa swieze, potem to zjezdza w dol.

A moze warto 3.3V zamiast 5V? Bedzie prosciej, wtedy low-drop na 3.3V.

hej

Reply to
mw158979

Albo L4949.