wyświetlaniem LCD

Zrobiłem swego czasu miernik mocy na pic16f876 i lcd 2x20 Problem w tym, że nie wyświetla się dolna linijka LCD. Co gorsza w niektórych ustawieniach wyświetla się jej prawa część (poprawnie) a w niektórych wcale. Pola wyświetlacza są widoczne (prostokąty)

Oprogramowanie (nie moje) wielokrotnie sprawdzone przez wielu użytkowników. Poza problemem z wyswietlaniem miernik działa poprawnie.

Lewa dolna część wyświetlacza wyświetla bargraf (w trybie pomiaru) - i tego nie ma. (prawa część dolnej linii z wartością w W jest OK)

W trybie MENU - dolna linia nie działa wcale.

Czy możliwe jest "częściowo poprawne" zaprogramowanie takiego PICa? niestety nie mam pod ręką programatora, żeby to sprawdzić.

MAc

Reply to
MAc

Tzn. są widoczne, czy zaczernione??

I z jakim skutkiem??

Obstawiam na kompatybilny inaczej wyświetlacz... masz dostęp do jakiegokolwiek uC z programatorem?? Tak, abyś mógł sprawdzić ten wyświetlacz?? Zaprogramowanie "częściowe" jest możliwe, ale raczej miałoby inne objawy (reset w pewnym określonym momencie)...

Reply to
Konop

W dniu 2010-02-21 18:23, Konop pisze:

Mam kontrast tak ustawiony, że patrząc na wyświetlacz pod kątem widzę wszystkie prostokąty jako lekko szare. Na części z nich dodatkowo widzę literki :-)

Mierzy poprawnie - wskazywana moc i napięcie są zgodne z tym co mu podaję.

nie, ale metoda "brute force" - czyli spowodowanie na moment niepewnego styku szyny danych :-) spowodowała wyświetlenie na "nieczynnej" części wyświetlacza kilku krzaków oraz przepisanie na ten obszar fragmentów wyświetlanych normalnie w innym miejscu. Drugi identyczny wyświetlacz zachowuje się tak samo. To są klony na LH5006 + jakiś JRC z napisem Philips na PCB.

Tak, abyś mógł sprawdzić ten

Właśnie nie bardzo chce się resetować :-)

MAc mrn

Reply to
MAc

Użytkownik "MAc" <mac snipped-for-privacy@tosiewytnie.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hls2fo$r4c$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... W dniu 2010-02-21 18:23, Konop pisze:

Mam kontrast tak ustawiony, że patrząc na wyświetlacz pod kątem widzę wszystkie prostokąty jako lekko szare. Na części z nich dodatkowo widzę literki :-)

Miałem cos podobnego z wyświetlaczem 16*1. Okazało się, że ten wyświetlacz ma organizację 2*(8*1) i obszar danych nie jest ciągły. pozdrawiam, Andrzej

Reply to
Andrzej

Tyle tylko, że to dosyć typowa organizacja wyświetlaczy 1x16... ale właśnie tego typu miałem na myśli pisząc, że wyświetlacz jest "kompatybilny inaczej" ;)...

Reply to
Konop

W dniu 2010-02-22 14:06, Konop pisze:

Teraz mi wpadł do głowy kolejny (może idiotyczny) pomysł: Czy jeżeli to nie jest 20x2 tylko tak naprawdę 40x1 to coś takiego się może dziać? Tzn : może wyświetlanie wyniku w prawej części dolnej linii jest możliwe dlatego, że pozycja tych kilku pól jest liczona "od końca" (wyrównanie do prawej).

No i dlatego wszystko co ma być w drugiej linii a pozycje ma określoną "od początku" nie jest wyświetlane.

to jest ten "ekran"

ąt na lcd po lewej, to pierwszy punkt bargrafu, który u mnie nie działa, reszta jest ok)

tylko czy występują 40x1 udające 20x2...

MAc

Reply to
sp9mrn

Teraz mnie naszło ;)... u Ciebie nie działa bargraf?? A on wykorzystuje definiowane znaki, może tu jest problem?? Choć nie, Menu też Ci nie działało, nie?? :/...

Reply to
Konop

W dniu 2010-02-22 18:38, Konop pisze:

w menu nie działają dolne linie (wcale)

w pomiarze nie działa bargraf (w dolnej linii) MAc

Reply to
sp9mrn

W dniu 2010-02-21 13:46, MAc pisze:

Coś podobnego kiedyś przerabiałem, już dokładnie nie pamiętam, chodziło o nieprawidłową inicjalizację LCD.

Reply to
Andrzej W.

Andrzej W. pisze:

A ja bym postawił na nieprawidłowe adresowanie. Przejrzyj pdf od TEGO wyświetlacza i popatrz jak ma zorganizowane wyświetlanie. w zależności od producenta może to być traktowane jako 2 x 20 lub 1x40.

Pozdrawiam Andrzej

Reply to
Andrzej

W dniu 2010-02-23 01:14, Andrzej pisze:

Dzięki wszystkim za pomoc.

"wsystkie tsy" wyświetlacze jakie miałem były 1x40. pomógł sklep i kupno kolejnego. Wszystko działa tak jak powinno. Niestety zakupy na znanym serwisie aukcyjnym są obarczone pewną dozą ryzyka. W sklepie po prostu podłączyłem, zadziałało, zapłaciłem i mam.

jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i sugestie.

MAc

Reply to
MAc