Problem z podłączeniem karty TV do kablówki

Cześć,

Kupiłem sobie kartę TV do PC-ta no i trza ją było jakoś podłączyćdo kablówki. Gniazdko w ścianie ma dwa złącza - do radia i TV - tak właśnie wykorzystane. Karta ma też dwa gniazda o tym samym przeznaczeniu (ma tuner FM).

Więc wykombinowałem to tak - na kablu od gniazdka w ścianie do TV wstawiłem splitter (na obudowie ma napisane 5-2300MHz) z trzema wyjściami - jedno idzie do TV a dwa pozostałe do karty TV (do wejścia dla radia i TV).

Niestety nawet jak jest przez splitter podłączony tylko telewizor (pozostałe dwa wyjścia splittera wolne) to ulega znacznemu pogorszeniu jakośc obrazu na ok. połowie kanałów - pojawiły się szumy, których nie było (obraz był idealny). Podłączenie pozostałych wyjść splittera do karty TV niczego nie zmienia (na karcie też zresztą są szumy).

I tu pytanie - czy to jest wina splittera - kiepskiej jakości/uszkodozny ? Czy też splitter 1:3 musi z definicji wprowadzać aż takie tłumienie, że pogarsza to jakość sygnału w sposób aż tak widoczny ? Czy wobec tego powinienem zastoswać splitter ze wzmacniaczem ?

Pozdrawiam, Zbyszek

Użytkownik "Zbyszek Kłos" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dirisb$sct$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

  1. Nie 'splitter', ale sumator.

  1. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch połączeń kablowych. Od przyłącza do odbiornika RTV.
  2. Stosowanie sumatora ze wzmacniaczem jest brnięciem w oparach absurdu. Przyjęcie błędnego założenia na początku skutkuje takimi potworkami.

Przemyśl to wszystko jeszcze raz.

Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Użytkownik "Zbyszek Kłos" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dirisb$sct$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Zrób tak jak pisałem, a jak się chcesz dowiedzieć dlaczego to poczytaj sobie to :

tam też informację o rozdzielaczach, jak zobaczysz ile tłumią to nie będziesz się dziwił czemu masz szumy Piotr

Reply to
Piotr

Witaj,

Przemyślałem i myślę, że w ogóle nie wiesz o czym mówisz.

Pozdrawiam, Zbyszek

Użytkownik "Piotr" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dirkv6$1pd$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

[...]

Widzę, ze u Ciebie kiepsko z językiem ojczystym. Splitter jest równie poprawnym wyrażeniem jak driver, exciter czy tuner. Chociaż nie, sam przecież użyłeś poprawnej formy. Mam na myśli rozdzielacz ;->

[...]

Rozumiem, że pisząc potworek w rodzaju "zaterminowac" miałeś na myśli obciążyć. Wiesz, fachowość to także używany język...

Zaleca się przyswojenie umiejetności czytania ze zrozumieniem - pytający ma przyłącze z rodzielonymi gniazdami UKF i VHF/UHF. Przyswajasz ?

Wydaje Ci się. Ale to Twoje zmartwienie. BTW - podstawy najlepiej przyswajać z książek. Wiesz, to takie dziwo z papierowymi kartakami. Ominięcie etapu skutkuje przypadkiem takim, jak Ty :->

Szczerze mówiąc - mało obchodzą mnie Twoje rady. Zrozum - to nie _ja_ rozpoczynałem wątek. Czy i tego nie potrafisz zrozumieć?

Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Mam wrazenie, ze przeczytales tylko pierwszy akapit.

ad 1 - na moim "sumatorze" pisze "splitter" jest napisane. ad 2 - oczywiscie. ad 3 - u mnie skutkuje to jedynie b. slaba jakoscia odbioru FM.

W mojej instalacji sygnal TV przechodzi przez: data splitter od modemu kablowego, FM/TV splitter i 3-way splitter zasilajacy telewizor i 2 karty. Jakosc obrazu jest bez zastrzezen.

Obstawiam albo podejrzanie kiepski splitter, albo zbyt niski poziom sygnalu w kablu. W tym drugim przypadku mozna dac przed splitterem wzmacniacz, ale lepiej byloby powalczyc z dostawca o sprawdzenie poziomu.

Reply to
Lukasz Spychalski

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" snipped-for-privacy@friko6.onet.pl> napisał w wiadomości news:dirlpt$4i3$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie jest ważne co miałes na myśli. Namieszałeś

A obciążanie to się zapewne osiąga przez nakręcenie obciąznika. Najlepiej obcążkami

to niech sobie kupi gniazdo przelotowe i założy w miejsce istniejącego. I ew poprosi kablówke o podniesienie poziomu sygnału

MaW

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" snipped-for-privacy@friko6.onet.pl> napisał w wiadomości news:dirlpt$4i3$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jak sam zauważyłeś radzę sobie z językiem i to chyba lepiej niż Ty z techniką antenową :)

Niezależnie od purystów językowych terminator zawsze będzie terminatorem, a miłośnicy kina będą go mylić z Arnoldem S.

Przyswajam :) jeśli uważasz że to poprawnie po Polsku, tylko pewnie nie wiesz że w takich gniazdach jest filtr i wsadzenie drugiego kabla do gniazda UKF nie da nam sygnału na telewizor o poziomie zdatnym do oglądania

Tu już przegiąłeś bo jak ja czytałem takie książki to Ciebie jeszcze na świecie nie było, a praktyki przy antenach mam więcej niż Ty lat

Potrafię, potrafię, tylko pan purysta językowy nie zobaczył odstępu między zdaniami, rada była dla pytającego. Pozdrawiam

Reply to
Piotr

Witaj,

Chętnie poproszę i dzięki za informacje.

Do rozdzielacza nie zaglądałem (jest dość pancerny) ale koszotwał 8 zł więc pewnie tak jak mówisz to 3 oporniki w obudowie.

Pozdrawiam, Zbyszek

U mnie ma (Wawa, kablowka Aster).

Blad. W gniazdku jest filtr oddzielajacy kanaly FM od telewyzyjnych.

I tak byloby OK, jesli chcesz sluchac kilku stacji FM oprocz tysiecy internetowych na komputerze ;).

Co tam jest??? Powinien byc filtr.

Reply to
Lukasz Spychalski

Raczej 2 perelki ferrytowe i klebek drucikow.

Reply to
Lukasz Spychalski

Użytkownik "Zbyszek Kłos" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dirn57$dim$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

:) kto pyta nie błądzi

Tu zrobiłeś błąd jeśli chodzi o radio, bo rozdzielasz wyłącznie sygnał telewizyjny

Ta opcja byłaby poprawna i miałbyś mniejsze tłumienie sygnału, piszą że 4dB na podwójnym, ale to tylko na tych dobrych tak jest

Pod spodem jest płytka z filtrami, a że teraz takie małe części robią to można nie zauważyć :)

Na stronie Dipola jest za 18zł bez zasilacza,,, nie próbowałem tego, ale te koło 50zł są już bardzo sensowne, polecam Ci takie które mają gniazda na wtyki F ( popularnie zwane satelitarnymi ), masz pewne łączenie i ekranowanie wtyku a to połowa sukcesu.

Spytać w sklepie, albo zamówić w Dipolu, są tez niezłe z Gdańska, ale nazwa firmy mi umknęła z pamięci, generalnie jak kosztuje ponad 7 to powinien być z tych lepszych, i dół pasma trochę wyżej powiedzmy koło 60MHz co mogłoby sugerować że jest indukcyjny a nie na opornikach

Nie, tam jest układ LC i raczej się go nie pozbywaj, delikatnie mówiąc jest potrzebny.

Tu możesz mieć rację, tylko na wejściu musisz zsumować sygnał radiowy i telewizyjny, są takie sumatory z filtrami UKF-TV albo usunąć gniazdo i wejść z kablem w taki wzmacniacz prosto z kablówki, ale po Bożemu trzebaby jeszcze to odfiltrować na wyjściu, lub zastosować wzmacniacz z takimi filtrami.

Jestem pełen podziwu dla twórców kart telewizyjnych, pomyśl, obok pracuje zasilacz PCta, procesor, który często wchodzi ze swoją częstotliwością w zakres odbieranego pasma, wszystko to z poziomami kilka V, a głowica odbiera sygnały lekko licząc milion razy mniejsze. Z własnych doświadczeń radzę Ci jeszcze poeksperymentować z przekładaniem karty w slotach ( przepraszam gniazdach gdyby ktoś nie zrozumiał :) ), czasami daje to znakomite efekty Pozdrawiam i miłych doświadczeń Piotr

Reply to
Piotr

drobna sugestia..sprawdz czy nei masz przerwy lub zwarcia na kablu antenowym do kompa - kiedys sporo sie nawalczylem ,a winny byl kiepskeij jakosc ikabel, ktory sobie pekl w srodku

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Lukasz Spychalski się wziął i wyklepał:

Karcie telewizyjnej wystarczy, jak wepniesz sygnał w jedno gniazdko - przynajmniej wszystkie z którymi miałem do czynienia tak miały. Strasznie dużo masz tych rozdziałek po drodze. Najlepiej, jakbyś pozbył się tego FM/TV splittera (cóż to za dziwactwo??). Wszystkie gniazdka jakie widziałem to na chama podpięte obydwa złącza naraz, a dwa różne sa po to żeby było wygodnie i nie trzeba było zmieniać końcówek na kablu. Ja bym w twoim przypadku zrobił tak (jeszcze zależy gdzie co stoi):

TV | sygnał----splitter 3 ---- TV/data ------- modem | | karta TV radio

A ja u siebie w domu mam tak:

TV | sygnał----splitter 3 ---20metrów kabla--- TV/data ------modem | | TV splitter 2 ---- radio | VCR-------TV

Tyle że ten pierwszy splitter 3 jest naprawdę solidny, założył mi go serwisant z kablówki, razem z porządnymi zaciskanymi złączami.

Bardzo ważną kwestią są kable - nie licz na to, że kabel za 70gr/metr z symbolicznym ekranem i aluminiowym rdzeniem przeniesie ci doskonały sygnał. Ja kupowałem kable po 2,5 zł za metr, a i tak ten co kładli jak instalowali kablówkę jest dużo solidniejszy - gruby miedziany rdzeń (fi 1), folia aluminiowa, do tego naprawdę gęsty i porządny oplot miedziany. Chciałem taki dostać ale niestety mi się nie udało :/

-- scx

Reply to
scx

tlumi to jedno, a drugie to to ze karty tv lubi mocny sygnal... proponuje wzmacniacz dobrej jakosci. Wtedy mozesz sobie dzielic i jakos bedzie dobra.

To mozliwe, jesli w kablu nie masz odfiltrowanych czestotliwosci FM.

Hmm, czyzbys mial mniej? ;P

GA-26F

Jak widac w linku, istnieja tez gniazda abonenckie z rozgaleznikiem bez filtra.

Strasznie "daleko" masz wpiety modem. Ja mam tak:

modem kablowy tuner FM | | | | sygnal --- data splitter (GMF-353A) --- FM/TV splitter GA-26F | | 3-way splitter / | \ TV | karta TV | | (15 m kabla) | karta TV

Potrojny splitter jest jakis chinski, a 15 m kabla ma ekran z folii Al i paru drucikow :).

Reply to
Lukasz Spychalski

Cześć,

Sprawdzałem po założeniu końcówek - nie ma ani zwarć ani przerw. Generalnie chyba na pewno coś jest nie tak ze spliterem - nawet jak tylko telewizor przez niego podłączę to na połowie kanałów jest szum, którego nie było. Albo poziom sygnału w gniazdku jest b. niski i nieuniknione tłumienie które wprowadza spliter to powoduje.

Pozdr, Z.

Cześć,

[...]

Nie jestem pewien - niby gniazdko powinno rozdzielać sygnał na TV i FM ale to moje chyba tego nie robi - podłączyłerm kiedyś TV i amplituner celowo odwrotnie dla próby i nie było różnicy...

Więc albo gniazdko abonenckie ma te filtry strasznie badziewne albo ich nie ma - tak jak stare nie używane gniazdko AZART u rodziców - jest w zasadzie odgałęźnikiem z 2 czy 3 opornikami a oba gniazda też są inne (jedno męskie i jedno żeńskie) i oznaczone Radio i Telewizor. Z tego co pamieeam to wtedy jednak stosowało się takie duże wtyczki w których były filtry...

Zastanawia mnie w ogóle sens filtrowania sygnału w gniazdku - w zasadzie wszystkie obecne moduły tunerów TV mają na wejściu rozbudowany zestaw filtrów - choćby po to, żeby rozdzielić sygnał TV na zwykle 3 pasma, które są obslugiwane przez oddzielne wzmacniacze i stopnie przemiany.

Moje gniazdko abonenckie kiedyś próbowałem rozbierać ale dawno temu - z tego co pamiętam to tam były rezystory... Może je też powinienem wymienić...

[...]

Chyba gniazdko jeszcze raz rozbiorę...

Ten mój spltter ma właśnie F-ki - na kablach pozakładałem od strony splitera własnie takie złączki.

No to jesli dół pasma wyznacza typ konstrukcji to ten mój jest chybajednak na opornikach (jest od 5MHz) :-(

No właśnie nie jestem pewien czy on tam jest...

[...]

Też mnie to zastanawia jak to jest, że taka karta może działać bez pancernego ekranu...

Z tego punktu widzenia najlepsze są karty TV zewnętrzne (podpinane po USB) ale mają one dla odmiany inne wady...

Próbowałem ale to nic nie daje :-( W tej chwili karta jest w najniższym slocie - najdalej od procesora, grafiki itp. W dodatku ma przerwę jednego slotu od następnej karty (kontroler SCSI). Trzeba zacząć od wymiany tego nieszczęsnego splitera...

Pozdrawiam i dzięki za porady.

Pozdr, Z.

Cześć,

Wysyłam tego posta jeszcze raz bo pierwszy się nie wiem czemu nie pojawił :-( Poprawiłem też zawartość posta.

[...]

Niby gniazdko powinno rozdzielać sygnał na TV i FM ale to moje chyba tego nie robi - podłączyłerm kiedyś TV i amplituner celowo odwrotnie dla próby i nie było różnicy... Rozebrałem gniazdko - faktycznie jest tam układ w postaci transformatora z koralikiem ferrrytowym, rezystora, kondensatora i trzech "drukowanych" cewek.

Zastanawia mnie w ogóle sens filtrowania sygnału w gniazdku - w zasadzie wszystkie obecne moduły tunerów TV lub FM mają na wejściu rozbudowany zestaw filtrów - choćby po to, żeby rozdzielić sygnał TV na zwykle 3 pasma, które są obslugiwane przez oddzielne wzmacniacze i stopnie przemiany. To samo w przyadku tunerów FM - pierwszy stopień to przestarajany obwód rezonansowy czyli filtr.

[...]

Próbowałem ale to nic nie daje :-( W tej chwili karta jest w najniższym slocie - najdalej od procesora, grafiki itp. W dodatku ma odstęp jednego slotu od następnej karty (kontroler SCSI).

Ostatecznie kupiłem za 36 zł spliter ze wzmacniaczem (zasilacz w komplecie) - sygnał na na TV jest idealny (chyba nawet lepszy niż bez wzmacniacza), na karcie TV jest trochę zakłóceń ale to już chyba następstwo znajdowania się karty w komputerze. Także radio na karcie działa OK, pomimo tego, że rozdzielany jest sygnał z gniazdka TV.

Pozdrawiam i dzięki za porady.

Pozdr, Z.

Potrzebujesz dwa splitery, ten do radia moze bys pasywny, ten do TV powinien byc aktywny, mozesz go zastapic dajac wzmacniacz na kabel i za wzmacniacz splitter pasywny (spliter na 3 w prowadza tlumienie ok 6.5dB na kazdym z wyjsc). O ile sam TV moze dalby i rade to jednak karty TV potrzebuja bardzo silnego sygnalu na wejsciu tunera (gdybym ze to z powodu na poziom zaklocen generowany w typowym PC). U mnie w robocie poziom analogowego sygnalu jest w granicach 65 - 70dBu i jest ok ale w Twojej kablowce bym nie liczyl az na taki poziom sygnalu (nie podam z glowy normy ale poziom dla sygnalow w kablu to maks 75dBu i powinine byc wyrownany dla calego zakresu - w praktyce wiekszosc kablowek w Polsce ma roznice miedzy kanalami dochodzace do 15dBu - po prostu panie tandeta - na ale czego oczekiwac od buraka ktory wciaga na sile do peszla koncentryk "na ludwika" i gnie go na rantach scian... " prad to prad" takie sa obiegowe opinie panow instalatorow)...

Reply to
PAndy