Problem z LCD (po 3 sek czarny ekran).

Witam W dużym skrócie ale chyba marka monitora jest bez znaczenia. Monitor TFT LCD 17 cali (to tez chyba nie ma znaczenia) pow właczeniu obraz jest dobry (nawet bardzo) i trwa to ok 2-3 sekund po czym robi się czarny. Pomaga (tez na dwie trzy sekundy) wyłaczenie zasilania i ponowne właczenie (przy pracującym kompie). Nie znam sie na tym co moze byc przyczyną ale zmierzyłem napięcie zasilacza (a nawet dwóch) aby wykluczyć ze to wina zasilacza (ok 60W) i wynois ono w momencie kiedy wszystko ok (tzn przez te 3 sek) ok 12V (dokladnie 12,05V) a póxniej spada do ok 9,3-9,5 V(wtedy robi sie czarny) Co moze być przyczyną i ile usunięcie tego moze kosztowac. Szkoda monitora bo naprawde bardzo ładnie wyświetla. Patzryłem pod dużym kątem na matryce (kiedy była czarna( nic nie przebija tzn nie widac (nawet bardzo słabo tego co powinno być wyświetlane).

Reply to
xxxx

xxxx napisał(a):

Zerknij, czy któryś z transformatorów na płycie inwertera nie ma zwarcia. Najczęściej jest przypieczony i po kilku włączeniach potrafi puścić dymek.

Reply to
Virus_7

Był 16 wrzesień 2007 roku (niedziela) gdy o godz. 23:45, wszystkim znany

*Virus_7* napisał(a):

Chłopaki .. a ile moze kosztowac taka naprawa - powiedzmy z wersją padnięta przetwornica i bez tego. Powiedzmy..materialy - tyle (oczywiście w jakims przybliżeniu) i robocizna tyle (tak samo bardzo szacunnkowo). Nie znam sie na tym a nie bardzo chce ni sie iśc w jakies duze koszty.

Mnie (a jestem laikiem) pachnie to jakąś zwyra (nie wiem jak przejawia sie padanie przetwornicy) bo wyraźnie spada napięcie i monitor wtedy sie wyłacza (Napięcie powraca do 12V ale nadal ekran jest czarny).

Reply to
xxxx

*Virus_7* napisał(a):

[...]

A naprawde obraz przez ta chwile jest bajeczny.. i równio oświetlony). Aha raz udało mi sie ze się nie wyłaczył i było dobrze kilkanaście minut.. Chgciałem sprawdzić co bedzie dalej.. restet kompa.. i juz znowu powtarzał to samo

Reply to
xxxx

Był 16 wrzesień 2007 roku (niedziela) gdy o godz. 23:39, wszystkim znany

*Miller Artur* napisał(a):

A czy padnięcie tej przetwornicy powodowałoby spadek napięcia i wylaczenie monitora (bo ten czarny ekran chyba o tym swiadczy choć wskaźnik (zielone kołeczko się sieci).

Reply to
xxxx

Był 16 wrzesień 2007 roku (niedziela) gdy o godz. 23:39, wszystkim znany

*Miller Artur* napisał(a):

A czy padnięcie tej przetwornicy powodowałoby spadek napięcia i wylaczenie monitora (bo ten czarny ekran i powrót napiecia do 12V tak jakby o tym swiadczył choć wskaźnik (zielone kołeczko się swieci co z kolie znaczyłby że pracuje).

Reply to
xxxx

xxxx napisał(a):

Trzeba poszukać całej przetwornicy. Jest parę typów na Allegro.

Reply to
Virus_7

Był 17 wrzesień 2007 roku (poniedziałek) gdy o godz. 0:33, wszystkim znany

*Pszemol* napisał(a):

To było dosyć trudne. Jak wiesz widac cokolwiek tylko kilka sekund. Raz mi sie udało otworzyć (utworzyć) pusty dokument tekstowy. Cały ekran (biały) był równo oswietlony.

Reply to
xxxx

Dnia 16-09-2007 o 23:36:19 xxxx snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Zlokalizuj plytke inwertera, poszukaj tam kondensatora elektrolitycznego i sprobuj go wymienic (na taki sam albo o nieco wiekszej pojemnosci).