Preparat do mycia resztek topnika. - Page 2

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Nie wiem. Po prostu zajmuje się tym maksymalnie amatorsko i nie mam za
bardzo
ochoty inwestować w jakieś lepsze technologie. Jest w ogóle coś takiego żeby
używało się
identycznie jak kalafonii ?

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Zwykła kalafonia jest jednym z bardziej upierdliwych w stosowaniu topników.
Amatorsko:
Albo coś na tłustej bazie - RMA223 jest dość tanie i wydajne, ale myć
trzeba (tak właściwie to nie trzeba, bo można go odparować) czymś
ruszającym tłuszcz. Albo roztwór kalafonii w acetonie/izopropanolu.

To drugie ma też tę zaletę, że zabezpiecza powierzchnię miedzi przed
utlenianiem się jeżeli nie używasz maski.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Ale tu nie chodzi o żadną zmianę technologii , tylko w zmianę rodzaju
topnika:)
Nie wiem jakiej ty używasz technologi lutowania i o jaki konkretnie specyfik
ci chodzi, ale tutaj masz linka do topnika do smd nie wymagającego
czyszczenia po lutowaniu:
http://allegro.pl/oryginalny-future-hf-rework-jelly-flux-10g-warton-i2763791279.html
a tu pastę lutowniczą, też nie wymagającą mycia:
http://allegro.pl/pasta-lutownicza-easy-print-sn62pb36ag2-8g-do-smd-i2740847973.html

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

To jest zmiana technologii. Zwykłej kalafonii nie nakładam strzykawką.

http://allegro.pl/oryginalny-future-hf-rework-jelly-flux-10g-warton-i2763791279.html
http://allegro.pl/pasta-lutownicza-easy-print-sn62pb36ag2-8g-do-smd-i2740847973.html

To pierwsze strasznie drogie. Gdybym wiedział chociaż jak to w praktyce
działa to bym tyle zainwestował.

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=rf800

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

http://allegro.pl/pasta-lutownicza-easy-print-sn62pb36ag2-8g-do-smd-i2740847973.html

Czyli to coś polecasz czy po prostu cena na allegro była niższa ?

Bo po cenie umiem sam posortować ale czy dany specyfik się do czegoś
nadaje już trudniej ocenić po zdjęciu.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

http://allegro.pl/pasta-lutownicza-easy-print-sn62pb36ag2-8g-do-smd-i2740847973.html

Heh...

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Nic dodać nić ująć... tylko heh

Re: Preparat do mycia resztek topnika.
http://allegro.pl/pasta-lutownicza-easy-print-sn62pb36ag2-8g-do-smd-i2740847973.html

Narzekałeś na podany topnik noclean, że za drogi dla ciebie. Dał ci
namiary na tani - dość dobry, to narzekasz.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Jeśli pytanie czym kierował się ktoś proponując dani produkt to narzekanie
to masz racje - narzekam.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.
narzekanie

Pewnie kierował się doświadczeniem. RF800 to niezły, tani topnik noclean
przy lutowaniu lutownicą. Ale czy dla ciebie będzie odpowiedni to nie
wiadomo. Tak samo wielu ludzi z powodzeniem używa prostych zmywaczy i
potrafią dostać w efekcie czystą płytkę. To masz z tym poważny problem.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

No chętnie bym zobaczył jak to czyszczą i jak taka płytka wygląda przed
i po czyszczeniu. Może moje są po prostu wyjątkowo brudne.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.
http://grota.be/~michoo/smieci/army.jpg
http://grota.be/~michoo/smieci/DSC03716.JPG

Lutowane albo na kalafonii w acetonie albo na RMA233 zależnie od części.
(Rezystory hotairem - RMA, procek grotową - kalafonia)

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Ale moje na takich zdjęciach też na pewno by nie wyglądały źle bo one w
dotyku są
lepkie a niefajny wygląd soldermaski po takim myciu widać raczej z bliska.

No i zakładam ,że to są zdjęcia PO więc dalej nie wiem jak wyglądały
PRZED.
U mnie
ogólnie zostaje dużo kalafonii i może dlatego tak ciężko ją zmyć.

Zresztą nieważne. Od kilku dni testuje inne topniki i może problem mycia
kalafonii
przestanie mnie dotyczyć.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Ja kalafonię, RF800 i ASA223 myję w denaturacie przy pomocy pędzelka.
Później na sucho usuwam biały osad szczoteczka do zębów i ponownie myję.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Bo to są preparaty do montażu powierzchniowego i dlatego koszmarnie drogie:)
Ale nadal nie wiem co ty chcesz tym robić? Bo do lutowania używa się pasty a
topniki to raczej serwis.
Zresztą poszukaj sobie na allegro bo ja dałem pierwsze znalezione linki z
brzegu.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

No w tej chwili używam jednej kalafonii do wszystkiego i planowałem znaleźć
jakiś zamiennik również do wszystkiego.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Po co używasz kalafonii i po co chcesz ją zmywać?
Cyna w drucie zawiera już kalafonię, a kalafonii nie musisz zmywać.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Kalafonia w cynie wystarcza jak się lutuje coś pierwszy raz używająć
świeżej cyny. A zmywam bo mi się nie podoba i przeszkadza.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.
Wed, 7 Nov 2012 08:13:52 +0100 "chochlik_drukarski"

Nie wiem czy warto na taki chamski post odpowiadać, ale niech
będzie...

Pomyślałeś o tym że skoro mycie w/g tych porad wszystkim się udaje a
tobie nie, to ty robisz coś źle? Kolega szod już ci wyjaśnił, ja się
mogę tylko podpisać pod jego postem. Topnik nie znika magicznie w
rozpuszczalniku, zostaje rozpuszczony i jeżeli nie usuniesz z płytki
zanieczyszczonego rozpuszczalnika, pozwolisz żeby odparował, to
zostanie na niej ... no właśnie, co?

Nie wiem czy dotrze, ale na wszelki wypadek poczytaj sobie kilka
genialnych rad na temat skutecznego płukania:

http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/marnotrawstwo

Poza tym tak jak wspominałem polecana jest myjka ultradźwiękowa,
szczegóły w linkach które wcześniej podałem.

Site Timeline