Preparat do mycia resztek topnika.

Witajcie.

Jaki preparat najlepszy jest do mycia resztek topnika?
Czy taki
http://allegro.pl/kontakt-ipa-1l-alkohol-izopropylowy-izopropanol-i2755040173.html
może być?

Zwodzi mnie słowo 'kontakt'...

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Było dziesiątki razy... wszystko jest w archiwum.
Skuteczniejszy i tańszy jest aceton - do dostania w dowolnym sklepie z
artykułami budowlanymi. 0,5l - 5-8zł. Jeżeli nie masz na płytce rzeczy
które mógłby uszkodzić (niektóre plastiki, napisy robione tonerem) to
polecam.

Izopropanol mimo wszystko warto mieć w warsztacie - zmywa wiele
rzeczy, ale jednocześnie jest bezpieczny dla tworzyw takich jak
polistyren czy poliamid.

O myciu topnika było tu mówione w uj razy, generealnie polecana jest
myjka ultradźwiękowa, istnieją też specjalne środki do mycia płytek z
topnika. Poczytaj:
http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/msg/834ae890820804d3?hl=pl
http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/browse_frm/thread/430aab8c8f3a1798/
http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/browse_frm/thread/2637198a6c951661/
http://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/browse_frm/thread/9cd28e953ab3e761/

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Szczerze mówiąc ja wolę kupić w chemicznym cz., jest ze 2 razy droższy,
ale techniczne często śmierdzą jakby zgnilizną.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Może jakieś złe trafiasz. Zresztą też ze dwa razy mi się trafiło
(raczej w przypadku benzyny ekstrakcyjnej). Dlatego teraz zawsze
wącham rozpuszczalniki w sklepie :-)
W Castoramie mają teraz benzynę ekstrakcyjną z przyjemną nutką
zapachową trichloroetylenu. :-)

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

http://allegro.pl/kontakt-ipa-1l-alkohol-izopropylowy-izopropanol-i2755040173.html

Izopropanol daje radę (pewnie są też lepsze specyfiki  - ale  drozsze...), a
przy okazji wykorzystasz go do wielu innych "tematów".

Pozdrawiam
KM

Re: Preparat do mycia resztek topnika.
Jeżeli uzywasz sporadycznie to to jest niezłe i posiada szczotkę do mycia na
końcu::

http://allegro.pl/kontakt-pcc-400ml-zmywacz-pcb-do-bga-smd-spray-24h-i2752465761.html

Ale niestety cena też jest niezła.

K.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

http://allegro.pl/kontakt-ipa-1l-alkohol-izopropylowy-izopropanol-i2755040173.html

Tego się nie da pozbyć ! Próbowałem wszelkich rozpuszczalników,
izopropanoli,
denaturatów i wielu innych świństw które ludzie mi polecali.
Czego byś nie zrobił to ci zostanie lepka i matowa powłoka. Jak zamoczysz
jakieś
styki (podstawke układu scalonego na przykład) to od razu to wylutowuj i
wywal do
śmieci bo w życiu już nie uzyskasz dobrego kontaktu.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Jaki topnik używasz?

Czysta kalafonia schodzi bez problemu, ale przepalona zostawia z
izopropanolem białą, nierozpuszczalną sól.
RM7 czy coś w tym (na tłustej bazie) stylu schodzi po użyciu acetonu,
albo izo+ szczotki.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

http://allegro.pl/kontakt-ipa-1l-alkohol-izopropylowy-izopropanol-i2755040173.html

Jakoś tutaj to ładnie idzie:

http://www.youtube.com/watch?v=5uiroWBkdFY

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

http://allegro.pl/kontakt-ipa-1l-alkohol-izopropylowy-izopropanol-i2755040173.html

Na dziwnych filmikach to wszystkie pięknie idzie. Może oni tam używają
jakiejś
zajebistej kalafonii albo nie wiem czego. Ja robiłem mnóstwo prób i
skończyło się
zniszczeniem płytek których po prostu nie da się już doprowadzić do
normalnego
stanu.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.
W dniu 2012-11-06 16:28, chochlik_drukarski pisze:

Napisał w komentarzu. Topnik Kester 1331, obecnie nie produkowany. Ale
jest 2331. I idzie pięknie :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

W sumie pewnie gdybym ja nagrał filmik to też by wyszło pięknie. U mnie też
płytki
wyglądały ślicznie zaraz po myciu a potem za jakiś czas rozpuszczalnik
odparowuje
całkowicie i dopiero widać jaki się syf zrobił.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.
Tue, 6 Nov 2012 11:50:57 +0100 "chochlik_drukarski"

Po prostu nie umiesz myć. A temat był już poruszany tyle razy, że nie
warto znowu o tym gadać, wszystko jest w archiwum.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

To mi pokaż miszczu jak się myje. Te wszystkie genialne rady przeczytałem
i wiem ile są warte.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Sprawa jest prosta. Jak Ci się wydaje, że wystarczy lekko pomachać
pędzelkiem i sprawa załatwiona, to jesteś w błędzie. Myjąc płytkę
rozpuszczasz topnik i płyn myjący się nim zanieczyszcza. Po wyschnięciu
pozostawi cienką warstwę tego co się w nim rozpuściło. Trzeba przemyć
płytkę z grubsza pędzelkiem, a potem powtórzyć procedurę jeszcze świeżym
płynem. Jak trzeba to wielokrotnie. Jak topnika jest więcej w niektórych
miejscach, to dobrze usunąć go wstępnie mechanicznie. Inaczej mycie
będzie dłuższe.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

To chyba tobie coś się wydaje bo na takie oczywiste oczywistości
sam wpadłem.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Pomimo to mycie Ci nie wychodzi. Więc jednak coś robisz nie tak. Ja
płytkę po lutowaniu zwykłą kalafonią myję zazwyczaj dwoma podejściami i
jest dobrze. Nic się nie lepi i nie zostają plamy z topnika. Myję
izopropanolem.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Widać ja mam inną kalafonię. Zresztą jak o tym czytałem to więcej ludzi
miało podobne problemy.

Spróbowałbym z ciekawości jeszcze raz ale nie mam ochoty robić kolejnej
płytki od nowa a pewnie tak by się skończyło.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

Dobry płyn do mycia zamienia kalafonię w mydło, a to usuwane jest pod
bieżącą wodą z kranu. Na koniec woda dejonizowana i suszenie. Żadnych
pozostałości po myciu nie ma. Przy produkcji używam wyłącznie topników
uwzględniających fazę mycia.
K.

Re: Preparat do mycia resztek topnika.

A dlaczego nie stosujesz nie agresywnych topników nie wymagajacych mycia?

Site Timeline