Prawa rynku

No to ALLPCB dość znacząco podniosło ceny, z 49 do 64 dolarów za płytkę czterowarstwową. Moje ostatnie zamówienie wyceniają teraz na 388 dolców, bo skorzystałem z pełnej palety możliwości. Mam nadzieję, że to nie przeze mnie. :-]

Czas więc poszukać alternatywnego dostawcy i mój wybór padł na JLCPCB. Projekt wycenili na 23 dolary (!!!): cztery warstwy, 25x45mm, 1,2mm grubości, własne kolory (za co mam dopłatę $8). Za stówkę warto przeprowadzić eksperyment. Jeśli jakość będzie OK, to zyskają stałego klienta, do tego robią 6 warstw za ~$80, brzmi aż zbyt pięknie.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Piękne, mam płytkę do zrobienia to wypróbuje :)

Reply to
Janusz

Ostatnio widać że się promują na YT.

że chcą się przebić niskimi cenami, a później wprowadzą normalne marże jak ALLPCB?

Reply to
Piotr Dmochowski

Prawie każdy kanał na YT o elektronice jest zasrany ich reklamami.

Z drugiej strony - zamawiałem płytki dwustronne z JLCPCB i były bardzo dobre.

c.

Reply to
cezar

Normalne w porównaniu z kim? Technoservice na przykład? To ALLPCB dalej jest bardzo tanie.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Gdyby mogli opłacić wszystkie koszty i uczciwie zarobić robiąc po wcześniejszych stawkach to by cen nie podnosili. Chyba że dostali większe zlecenia i nie mają mocy produkcyjnych na amatorów? Trzeba by się dowiadywać u źródła. Tak czy inaczej myślę że przy wkładzie pracy ludzkiej dążącym do zera, przy równym dostępie do maszyn i materiałów ceny będą się zrównywać. Wcześniej jeszcze Chiny mogły wykorzystywać obniżanie kosztów przez pomijanie wpływu produkcji na środowisko, ale ostatnio coraz bardziej biorą się za ekologię, więc takie proste metody konkurowania będą odchodzić do lamusa.

Technoservice może mieć małe marże bo ma kiepsko zorganizowany proces więc i koszty ma za duże, albo jest zoptymalizowany na fabryki zamiast na chałupnictwo. Skoro działa tyle lat i nie upadł to widocznie znalazł swoją niszę rynkową i sobie radzi. Z drugiej strony trzeba by sprawdzić jak wyglądają np. obciążenia fiskalne, bo u nas dobra zmiana idzie pełną parą. Właśnie się okazało że zakup i użytkowanie samochodu w firmie to praktycznie oszustwo podatkowe i trzeba zmienić zasady rozliczania kosztów. A potem zdziwienie że ludzie z DG do Czech uciekają.

Reply to
Piotr Dmochowski

W dniu 2018-06-13 o 11:48, Piotr Dmochowski pisze:

Ceny może mają niskie ale kuriera już niekoniecznie, $23 lub $10 za dłuższe czekanie.

Reply to
Janusz

Albo po prostu zrobili tak, bo mogli. Skąd się mają dowiedzieć, ile klient jest skłonny zapłacić? Jak się okaże, że przesadzili, to się obniży. I da reklamę "wielka obniżka!" A amatorów i tak wszyscy mają gdzieś, nie sądzę, by tu były powody. To jest prototypownia dla firm, amatorowi czas wykonania 2 dni do niczego potrzebny nie jest.

Poza tym mam przypuszczenia, że oni żadnych mocy produkcyjnych nie mają. Zbierają zamówienia od ludków, układają w panele i wysyłają do hurtowej płytkarni. Być może dopłacają trochę za obsługę priorytetową. Poklikaj sobie na innych producentów, kalkulatory cen mają uderzająco podobne. Przypadek? :-)

Ale ja się nie czepiam TS, pytam tylko o punkt odniesienia. Nawet po podwyżce nie warto iść do TS, wiec w tym sensie różnicy ona nie robi. Natomiast uznałem, że warto spróbować innego Chińczyka, choćby tylko celem zdobycia doświadczenia. Nie popisze się, to PayPal i tak odda pieniądze, a ja puszczę zamówienie do ALLPCB.

W mojej branży zaczynają wysyłać polecenia dokonania korekt podatkowych za 5 lat wstecz, bo obniżone koszty uzyskania przychodu za pracę twórczą właśnie stały się przestępstwem. Alleluja i do przodu!

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Cztery warstwy nawet z płatnym kurierem wychodzą taniej niż w ALLPCB przed podwyżką i "darmową" dostawą (46USD vs 48USD). No i koszt dostawy jest stały, jak dasz im do zrobienia kilka projektów na raz, to się dopiero ceny robią nieprzyzwoicie tanie.

ALL jest sprawdzone i dobre, chętnie wrócę z dziwnościami, ale do nudnych płytek JLC może spokojnie wystarczyć. Zobaczymy, "fabricating". :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 2018-06-13 o 15:06, Piotr Dmochowski pisze:

Napisz co masz na myśli. Nie zajmuję się papierologią, stąd moja niewiedza. Ale chciałbym wiedzieć co w trawie piszczy. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Przeraziłem się. W jakiej branży? Kto wysyła? Co to są obniżone koszty uzyskania przychodu za pracę twórczą. Na pewno nie odwrotnie? Ja kojarzę tylko w dwu ostatnich latach jakieś prawo do odliczenia dodatkowych (czyli większych a nie mniejszych jak piszesz) kosztów za tę część działalności która jest badawczo rozwojowa (czyli twórcza). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Skrót myślowy, oczywiście, ze odwrotnie. :-) Chodzi o stawkę 50%, która tym samym jest obniżona.

Pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Popoatrz na tą fabryczkę :)

robi wrażenie.

Reply to
Janusz

W dniu 2018-06-14 o 11:35, Piotr Gałka pisze:

Piotr Dmochowski

Oczywiście, ale moja teoria się coraz bardziej potwierdza: moja płytka jest obecnie w fazie 层压, a potem będzie w 内层. Kolejność etapów i informacje o czasie etapów technologicznych są bardzo podobne do tych z ALLPCB, tylko tańszy Chińczyk nie wszystkie opisy przetłumaczył. Pewnie obie firmy odpytują system jakiegoś dużego fabu i opakowują w swoje HTMLe. Jeśli się nie mylę, to płytka powinna być identycznej jakości jak ta z ALLPCB, bo to ten sam wykonawca im robi. A "wybór" będzie taki, jaki pośrednik nas oczaruje. :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Niczego nie odpytują, mają swoją dużą fabrykę, pewnie niedawno uruchomioną stąd takie ceny żeby klientów złapać. Na elektrodzie jest film z fabryki jaki zrobił usman.

Janusz

Uważam, że pierwsze zdanie stoi w rażącej sprzeczności z treścią przywołanego artykułu.

Nic się nie okazało, to dopiero projekty zmian w prawie. W artykule nie ma ani słowa o oszustwie.

A tak w ogóle, autor artykułu też sobie pozwolił, biadoląc nad losem działaczy gospodarczych, że tylko połowę kosztów odliczą. Zapomniał dodać, że w pakiecie zmian jest też likwidacja kilometrówki. Czyli nie prowadzimy szczegółowej ewidencji, ale za to odliczamy połowę wydatków. To akurat wydaje mi się rozsądne.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

W dniu 2018-06-15 o 09:21, MKi pisze:

Ale jest to zwiększanie obciążeń przez kogoś, kto zachęcając do głosowania na siebie obiecywał "nie podniesiemy podatków". Na tej zasadzie można wymyślić nowe słowo (niech będzie składka (solidarnościowa)) i powprowadzać całą masę składek - "podatków nie ponieśliśmy".

  1. Ktoś używa samochód tylko do celów firmowych. Obecnie - prowadzi kilometrówkę - odlicza całe koszty. Jeśli zlikwidują kilometrówkę - połowy kosztów nie odliczy.
  2. Ktoś używa samochód również do celów prywatnych. Obecnie - nie odlicza połowy VAT. Po zmianie - nie odliczy połowy wszystkich kosztów.

Mobilność jest chyba niezbędnym składnikiem prawdziwej przedsiębiorczości istotnie wpływającym na rozwój gospodarczy. Dla wielu firm prestiż też jest istotnym czynnikiem wizerunku firmy - zarząd, przedstawiciele handlowi nie mogą jeździć jakimiś cienko-cienko.

Wprowadzanie tu utrudnień to rzucanie kłód pod nogi tych, którzy są motorem postępu gospodarczego. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Przecież to i tak w większości nie jest ich elektorat.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski