pralka nie rusza bebnem.

witam,
mam problem z pralka zanussi fl-822. pralka nie potrafi ruszyc bebnem
ani pelna, ani pusta. wode nabiera, wypuszcza, programator sie przesuwa,
ale beben stoi. na elektrodzie znalazlem identyczne problemy, ale z
innymi modelami zanussi. ktos radzi wymieniec kondensator, a ktos inny
szczotki (w zaleznosci od typu silnika). jutro przychodzi magik od
pralki i chcialbym uniknac wymieniania wszystkiego po kolei, przy
ewentualnym braku pomyslow magika. czy ktos moze cos podpowiedziec?

Re: pralka nie rusza bebnem.

no to już za późno :)

wróbelki ćwierkajom że to kondzior.

--
Piter

Re: pralka nie rusza bebnem.

Słusznie.

To jeszcze się to gdzieś stosuje (poza odkurzaczami, które muszą szybko
kręcić)? (Znaczy się, szczotki w silniku w pralce)

Opcja nr 1. Pewnie nieco buczy, zamiast kręcić...? To na pewno opcja 1.

Więc:
1. Wymień kondensator (aby pralka chodziła). Może też być zwarcie/przerwa w

okablowaniu.
2. Używaj, proszę, wielkich liter (i "ogonków") (aby inni byli chętni
pomagać).

Re: pralka nie rusza bebnem.

Ponoc tak.
Latwiej sie tym steruje elektronicznie ... a i psuje sie, a to wiadomo
- zaleta :-(

J.

Re: pralka nie rusza bebnem.

Hmm... To tak trudno w dzisiejszych czasach zrobić falownik? Od lat robi się
takie wynalazki, a tu nagle buch, problem?

No tak, tak... Coś wspaniałego na wilgotne, agresywne środowisko, wilgoć,
pył ze szczotek, zalepiony tym wilgotnym syfem (a proszek, to elektrolit...)
komutator... IMO (nawet nie IMHO) celowy zabieg, aby się zjebało... Poza
tym, chyba komutatorowy jest głośniejszy? Piękna sprawa... Puttana...

Re: pralka nie rusza bebnem.

Ile kosztuje falownik ? Ile kosztuje pralka ?

No przeciez pisze - zaleta :-) Dla producenta.

J.

Re: pralka nie rusza bebnem.

Przypuszczam, że zamknęło by się to w rozsądnej cenie. Wystarczy chcieć.

Wiadomo - więcej się zepsuje, więcej kasy obrócą.

Re: pralka nie rusza bebnem.

Byc moze, ale na razie falownik w detalu to raczej ponad 300zl i to
jest istotna czesc ceny pralki :-)

J.

Re: pralka nie rusza bebnem.
domości
at robi
 cenie. Wystarczy chcieć.

W moim elektroluksie jest silnik indukcyjny plus falownik.
--

----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Re: pralka nie rusza bebnem.

To wonfalownik i przełączać normalnie, zestykami. Mam ponad 30-letnią
pralkę, Gorenje PS201, staroć i jakoś nic się nie zapowiada, by cokolwiek
paść miało.
Sinik indukcyjny, programator tradycyjny, zero elektroniki. No kurde, jakoś
się zepsuć nie chce... Ja wolę wydać więcej, by mi się nie spitoliło  po 2
latach.

Re: pralka nie rusza bebnem.

Gdzie podłączyć?! Przecież jak jest falownik, to należy się tam spodziewać
silnika trójfazowego -- wtedy to ma sens.

Re: pralka nie rusza bebnem.

No ale wtedy nie masz 5 predkosci wirowania, czy regulacji
bezstopniowej.

A koniec koncow kondensator padnie i styki sie wypala, a rdza zacznie
wychodzic  :-)

J.

Re: pralka nie rusza bebnem.

Pff... jakby to był szczyt moich marzeń... Nie, Jarku, ja jeszcze nie
zwariowałem. Mnie nie jest potrzebne pierdylion bajerów. Mnie jest
potrzebne, aby urządzenie spełniało postawione mu zadanie. Moja stereńka
pralka, całkowicie bez bajerów, owo zadanie spełnia. Może nie top hiper
super bajer superexpress, ale po prostu - wsadza się pranie, pierze i
wyjmuję czyste.

No, nic wiecznego nie ma. Padnie także ta wybajerzona, wcześniej, czy
później. Jak nie przerdzewieje, to posypią się gumy. Jak nie gumy, to
izolacja się przetrze, albo styki zasyfieją i się fajniutka elektroliza na
ścieżce zwęglonej izolacji zrobi... I bezpiecznik na tablicy zrobi JEB!
I jakiś dziwnie spokojny jestem o to, że tym, co pierwsze padnie, nie będzie
silnik, chyba, że ten od pompki wody (od tego, że przewilgocone łożyska
"spuchną" i zatrze się wał napędowy...), do kupienia w sklepie na Próżnej za
kilkanaście złotych.

Re: pralka nie rusza bebnem.

Ja wiem, ale inni wola takie z bajerami

No to spelnia lepiej, moze odwirowac mocniej, albo delikatniej.

A swoja droga - czy to szybkie wirowanie szmatom szkodzi ?

No wiec moze te szczotki to nie glupi pomysl :-)

J.

Re: pralka nie rusza bebnem.

Ależ nie ma sprawy, mój wybór jest prosty...

Wielka sztuka dowinąć trochę do silnika, żeby uzyskać kilka biegów? Wiem, że
to komplikuje, ale nie wydaje mi się być niemożliwym. A może to można
prościej... Ja po prostu jestem zwolennikiem wykonania czegoś prościej, niż
w sposób bardziej złożony, jeśli tylko prostsze zrealizowanie tego jest
możliwe i nie ujmie zbytnio funkcjonalności.

Nie wydaje mi się. Pralki, jak przelatywałem przez kilka wykazów, to gdzieś
tak do 1200 rpm ciągną, a suszarki nawet do 2krpm, jeśli nie więcej.

Tak, ale w sytuacji, gdy da się to idealnie odizolować od wilgotnego i
agresywnego środowiska (para i proszek) miejsca, gdzie stoi pralka. Na
sucho - OK, niech będzie. Ale w wilgoci niezbyt to widzę. Bo szczotki to
chyba najmniej trwały element, a reszta pralki tak samo zardzewieje, gumy
tak samo sparcieją, a dodatkowo zasyfieje komutator i zetrą się szczotki,
których nie ma w silniku indukcyjnym... Czemu np. w windach (wciągarki) nie
stosuje się silnikw komutatorowych...? (a przynajmniej nic mi o tym nie
wiadomo)

Re: pralka nie rusza bebnem.

Ale przecież dzisiaj najprostszym rozwiązaniem jest silnik BLDC. Nawet
jeśli liczyć z tym jego "falownikiem", to będzie tańszy niż wszystko inne.

Re: pralka nie rusza bebnem.

Ciekawe kiedy uda się z tych bajerów zrobić funkcjonalności. Mogę sobie
zmniejszyć te obroty, ale ... do następnego razu. Mogę ustawić opóźnienie
załączenia, ale ... jak nie znam bieżącej godziny to nie ustawię na 5:30

Nie wiem od czego to zależy ale ... rodzicom pralka wychodzi na środek
łazienki przy 600ob/min a moja przy 1000 ani drgnie. Grzebnąłem w tej
rodziców bo zaczęło wybijać i ... kawał betonu na niej, ale jak widać nie
pomaga.

Guzikom

Re: pralka nie rusza bebnem.
Jak pralka już swoje przepracowała to może warto sprawdzić łożyskowanie
bębna. U mnie po wymianie łożysk "wędrowanie" spadło do minimum.

Piotr Dmochowski

Re: pralka nie rusza bebnem.

To nie to. Od początku wychodziła na spacer

Re: pralka nie rusza bebnem.

Trzeba porządnie upoziomować. Zwykle kręcąc nóżką w podstawie. Ja u siebie
musiałem jednak inaczej (nóżka zatarta, a raczej przyrdzewiała - stara
pralka), ale na szczęście akurat taka wnęka, że sie dało - mocno zaprzeć
boki - i już nie tańczy. 400 RPM, tak, mało, ale działa. I nawet nie
słychać, jak startuje do wirowania. Tylko dzwonek do drzwi czasem wtedy
podzwania :)) I psy jeszcze czasem podpowiadają, że ktoś idzie... :)

Nie pomaga poziomowanie? (Tak pytam, bo to pierwsze pytanie, jakim zarzucam,
gdy ktoś mi mówi o takim problemie)

Gdzieś czytałem, jak to "obejść", ale już nie pamiętam treści.