pralka amica psuje się po każdym szarpnięciu prądem

Witam. Pralka amica miała już 5 razy wymieniany sterownik. Problemy występują np po burzach (nie ma chwilę pradu, wraca prąd, pralka nie żyje). Sądząc po wpisach na forach mój przypadek nie jest odosobniony (5 napraw, 7 napraw, 10 napraw, ...). Pralka ma już 3 lata więc szanse na wyegzekwowanie czegoś od sprzedawcy spadły do 0.

Jest ktoś w stanie zaproponować jakieś doraźne rozwiązanie ? Nie znam niestety żadnych szczegółów.

Reply to
chochlik_drukarski

Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:kpep0h$11k$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Czyli problem nie leży w pralce, ale w Twojej instalacji.

Wykonać zabezpieczenia iunstalacji tak jak być powinny. Porządne uziemienie blisko rozdzielni, a w rozdzielni ochronniki przepięciowe klasy B i C.

Reply to
uzytkownik

Znaczy uważasz, że to zakres prac dla normalnego, szarego uzytkownika pralki automatycznej?

Użytkownik "uzytkownik" snipped-for-privacy@serwer.pl napisał w wiadomości news:51bae9b9$0$1469$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Być może. Tylko jak wytłumaczyć działanie dziesiątek innych urządzeń u mnie i problemy z taką samą pralką u innych ? Nie widziałem żeby po innych pralkach ludzie tak jechali. A serwis grzecznie te sterowniki wymienia i nie zastanawia się skąd tyle awarii ?

Reply to
chochlik_drukarski

Programator pralki (AVT5163)

S.

Reply to
Sylwester Łazar

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> > Best regards,

Prosze nie odpowiadac na posty wysylane na te grupe i podpisywane przez RoMan Mandziejewicz.

Dziekuje.

Chyba cię pogięło, anonimie.

Dnia Fri, 14 Jun 2013 15:04:36 +0200, nn napisał(a):

Nie dość, że spamer, to jeszcze troll. Mowa oczywiście o nn, a nie RoManie.

Reply to
GLaF

Użytkownik "Sylwester Łazar" snipped-for-privacy@alpro.pl napisał w wiadomości news:kpesha$eja$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Tak z ciekawości - jak wygląda sprawa w momencie zaniku zasilania - czy program po jego powrocie jest wznawiany, czy trzeba na nowo ustawić? Bo przy mechanicznym programatorze chyba nie było takiego problemu? Nie doczytałem się w artykule (oceniam go dobrze).

Reply to
Anerys

Użytkownik "nn" <...@...kk> napisał w wiadomości news:51bb14e0$0$1212$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Na szczęście nie ty o tym decydujesz. A każdy z nas, jeśli będzie potrzebował, wiedzy, porady, to jednak się do Opola zwróci, a nie do Wrocławia. Jak zapewne zdążyłeś zauważyć (o ile zgodnie z netykietą przejrzałeś najpierw archiwum i przynajmniej ostatni miesiąc wpisów na grupie), ja i Roman nie przepadamy za sobą. Ale, jeśli, to z jego wiedzy skorzystam, bo on ją ma, teoretyczną i praktyczną. Pozytywną cechą Romana jest też to, że nie spamuje. NIE SPAMUJE. Więc jeśli bym miał taki wzór do wyboru, aby komuś pokazać, to jego pokażę. Ciebie nie znamy, nowy jesteś, a Roman działał w necie wcześniej, niż ja, a ja zacząłem 20 lat temu; wlazłeś między wrony, kracz jak one. Tyle w temacie.

Reply to
Anerys

Użytkownik "GLaF" snipped-for-privacy@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości news:5676w2ozc2l$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Zadziwia mnie bezczelność niektórych... porównując do pewnego brzydkiego zachowania, jak ktoś kiedyś się spierdział w towarzystwie, to się czerwienił ze wstydu. Dziś jak to zrobi, to się tym chwali, a na zwróconą uwagę w najlepszym razie odpowiada coś w stylu "czego chcesz, przecież nic się nie stało", albo nawet wręcz "wolność dla pierdzących w towarzystwie". Ja jednak poczekam spokojnie, to zło obróci się przeciw pierdzącemu. A ja dopiero na końcu, głośno się zaśmieję. Mogę się z Romanem nie lubić, ale nie mam moralnego prawa nie uznawać jego wiedzy, teorii i praktyki.

Reply to
Anerys

Dnia Fri, 14 Jun 2013 15:33:24 +0200, Anerys napisał(a):

To powiedzenie akurat tu nie pasuje, bo ono neguje dyskusję. Chodzi o elementarną kulturę osobistą, której częścią jest netykieta, zwyczajny brak chamstwa. Tyle by wystarczyło. Ale nn nie dość, że rozsyła spam, to jeszcze się wykłóca, że robi dobrze.

Reply to
GLaF

Niestety nie miałem okazji tego testować. Jak studiowałem, to myślałem, aby taki sterownik zrobić. Jakoś nie było potrzeby. Na razie sterownik do AMICi Optimum 700 działa. Jakie to czasu, że setkom jak nie tysiącą ludzi chodzi po głowie zrobienie własnych sterownikó do: pralek, zmywarek, samochodów, transceiver'ów itp. I to wszystko dlatego, że w głowach narodów zakodowano hasło: ma się zepsuć i to jest dobre. Zapominają dodać, dla kogo dobre. Sylwester

Reply to
Sylwester Łazar

Użytkownik "GLaF" snipped-for-privacy@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Ale właśnie o to mi chodzi. Przyjęliśmy pewne zasady i stosujemy się do nich. Tego samego więc oczekujemy od innych.

Może ja pojadę na proszony obiad do cioci i pierdnę przy jedzeniu zupy, wciskając wtedy, że przecież nic takiego nie robię, a bąka nie można trzymać, bo mnie posra :P...? Przecież robię dobrze pierdząc (co z tego że przy obiedzie, przeca to nie mój problem, nie chcą, niech nie wąchają), dzięki temu nie poskręca mnie w środku :P (To oczywiście była ironia na takie spamy, kiedys jednemu nałogowemu palaczowi, na jednej z grup dyskusyjnych, zadałem pytanie - (mniej-więcej) "skoro palisz na przystanku swoje śmierdzące papierochy, to rozumiem, że w takim razie nie będzie ci przeszkadzać, że sobie stanę przy tobie i pierdnę?" Już nie odpowiedział, a dużo pyskował, ze paląc przecież nic takiego nie robi) Heh... a kiedyś za taki spam można było dostać na skrzynkę mailową obrazek dobrego Linuxa (np. pełnego Debiana), lub inną, równie dużą przesyłkę... Korci powrócić do tych czasów. Kiedyś na p.r.warszawa jakaś knajpa (spoza stolicy), czy co to było, puściła bą... znaczy się spam... to przez kilka dni wchodzący na ich stronę przeczytać mogli, że ta firma to spamerzy, a spamerów się nie lubi... czy coś w tym stylu. Nie wiem, czy we wrocławskim oddziale Tepsy (oczywiście, zobaczyłem z jakiej puli jest IP nadawcy - wrocławska Neostrada) są ludzie od abuse... Dane są publicznie dostępne.

Reply to
Anerys

uzytkownik pisze tak:

np jaki tam problem leży?

Reply to
PiteR

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:5499087602$ snipped-for-privacy@squadack.com...

Zapewne przerasta Twoje możliwości.

Reply to
uzytkownik

W dniu 2013-06-14 12:00, uzytkownik pisze:

marketoid Amiki?

Reply to
Jawi

Piłes - nie pisz - nie będzie się musiał wstydzić, jak wytrzeźwiejesz.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:8208686039$ snipped-for-privacy@squadack.com...

Nie przypisuj innym swoich cech. Przeczytaj jeszcze raz całą konwersację i wskaż, w którym miejscu proponuję aby autor wątku wykonywał to osobiście. To, że komuś polecam co należy zrobić, nie oznacza, że ma to robić samemu. Poza tym jest to grupa dotycząca elektroniki, czyli w większości ludzie prowadzący tutaj dyskusje mają jakieś pojęcie o elektryczności. Ty zaś zakładasz z góry, że autor watku jest kompletnym laikiem. Wiesz dlaczego na Elektrodzie tępili takich durni jak Ty, którzy pełnili funkcje moderatorów i admninistratorów? Bo zawsze uważali, że są najmądrzejsi i tylko ich zdanie się liczy, a reszta userów to debile. Jak widać choć już jakiś czas temu przestałeś pełnić funkcję moderatora na Elektrodzie to jeszcze nie przeszły Ci te nawyki.

Reply to
uzytkownik

Użytkownik "Jawi" snipped-for-privacy@poufny.pl napisał w wiadomości news:51bb93e0$0$1461$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Nie marketoid, ale użytkownik 2 pralek tej firmy oraz kilku innych urządzeń, ale także i elektronik, który miał już okazję kilka takich pralek naprawić, a także pralek innych firm. Uwierz mi, że Amica niczym nie odstępuje jakością czy sposobem zabezpieczania elektroniki od innych firm. Ani też nie jest to sprzęt o wyjątkowej skłonności do awarii.

Co zaś się tyczy awarii to zazwyczaj powodem problemów jezt źle zaprojektowana i wykonana instalacja elektryczna. Zasilanie tego typu urządzeń z pojedynczej różnicówki 3-fazowej, brak ochronników przepięć, zbyt odległy punkt uziemienia lub wręcz nawet brak uziemienia. Skoro już 5 razy został wymieniony sterownik to o czymś to świadczy.

Reply to
uzytkownik