pradnice - Page 5

Re: pradnice [OT]

Że na elektronice muszę się na takie tematy wypowiadać, ale pewnie te
elektrownie atomowe są sterowane elektroniką:)

Prąd z elektrowni atomowych jest najdroższy ze wszystkich możliwych źródeł,
ale propaganda i tajne dotacje potrafią zrobić wodę z mózgu zwykłemu
podatnikowi.
W elektrowni atomowej prąd jest tylko produktem ubocznym, bo te elektrownie
produkują broń jądrową a nie energię!
Tylko dlatego w Polsce takiej elektrowni nie ma i nie będzie bo ruskie nie
pozwolą żeby Polska miała broń i do tego jądrową, innego wytłumaczenia nie
ma!
Bzdurą jest też to że atom jest źródłem alternatywnej energii, nieprawda,
paliwa jądrowego jest mało, a gdyby zaczęto je wypalać do wytworzenia takiej
samej ilości energii co węgiel i ropa to paliwo jądrowe wyczerpało by się
100 razy szybciej niż węgiel.

Re: pradnice

W 52 jak miałem 7 lat to nosiłem staremu do fabryki śniadanie. Stara
tkalnia w Zelowie. Była tam wspaniała maszyna parowa, cała błyszcząca,
wirujaca, stukająca i posapująca zapewniająca napęd bezpośredni zbiorczy
dla całej menażerii krosien. Za mały byłem żeby dostrzec czy tam nie ma też
jakiejś prądnicy podłączonej do tego ustrojstwa. Ale fascynacja maszyną do
dziś mi została :)
--
Jacek

Re: pradnice
[...]
[...]
-

co tam tkalnia, nawet centrale telefoniczne istniały z napędem maszynowym,
to znaczy napęd do wybieraków.
Na własne oczy nie widziałem, znam z opowiadań nauczyciela (telekomutacja)

pozdrawiam, R.G. ;)

Re: pradnice

IMO wzbudnica.
--
Jacek

Re: pradnice

moim zdaniem też

Re: pradnice
On Mon, 23 Apr 2012 18:30:48 +0200, "J.F"

Takie prądnice ,,elektrowniane'' były/są budowane jako obcowzbudne i
najczęściej mają doczepioną (tak jak tu) wzbudnicę.
--
Grzegorz Krukowski

Site Timeline