Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej - Page 2

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Weź jak biały człowiek alternator od samochodu i przekładnie od pralki
automatycznej. Jak byś za wiatr płacił to sprawność na poziomie 99% by się
liczyła. Wiatr jest darmo to i sprawność może być mniejsza. A czy będzie
mniejsza sprawność alternatora od gównianej prądnicy zrobionej samu? Według
mnie nie będzie.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Ciekawy jestem co masz na myśli mówiąc o liczącej się sprawności i jak tą
sprawność rozumiesz?
Bo wiatr wcale nie jest za darmo, za darmo jest węgiel i ropa a wiatr
naprawdę kosztuje, jak zbudujesz elektrownię wiatrową to będziesz wiedział
ile.

Wracając do zakupu gotowej prądnicy to one wcale nie są tanie wbrew temu co
sugerujesz. Pamiętam jak kiedyś znajomy chciał kupić prądnicę do żuka to mu
inny znajomy powiedział że nowa jest droższa od całego żuka. więc powiedz mi
proszę za ile kupisz jakiś używany alternator o mocy 0.3kW i 1kW? Potem
uwzględnij fakt że ta energia wiatrowa nadaje się wyłącznie do zasilenia
grzałki, czyli jej koszt możesz liczyć na poziomie 0.2zł/kWh bo nie ma jej
jak praktycznie a tym bardziej tanio magazynować.

Dla mnie kłopot z kupieniem używanego alternatora jest jeszcze taki że nie
wiadomo jakie ona mają moce, oraz nie wiadomo jakie mają rezystancje
wewnętrzne, bo żeby 90% wytworzonej mocy wydzielić na odbiorniku to trzeba
ten odbiornik dobrać a wyboru wielkiego nie masz.

Na koniec zauważ że takie fabryczne prądnice są bardzo wysoko obrotowe,
załącz sobie dowolny silnik elektryczny i zobaczysz jak to wyje!
Nie wyobrażam sobie takiego wyjca 24h/dobę w okolicy domu. I wcale nie widzę
nic nadzwyczajnego w ręcznej konstrukcji prądnicy o wyższej sprawności od
gotowej, ale i tak nie o jej sprawność tu idzie ale o jej koszt.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Kolejny teoretyk...
Dostałeś rzeczową i konkretną poradę jak praktycznie wykonać zadanie ale
coś kręcisz nosem. Alternator samochodowy da Ci spokojnie 30A co daje
ponad 300W mocy. Kupić możesz stary złomowany, w najgorszym razie trzeba
będzie wymienić łożyska i/lub szczotki.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Ja tam głosuję za amerykanką.
http://wiatrak.xlx.pl /

Mirek

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Ja też, ale teoretycy nie rozumieją tego że taka przydomowa elektrownia ma
nie hałasować.
Stronka fajna, tylko widzę że w prądnicy użyto magnesów za jakieś ponad
3tyś.zł.
Może w ameryce magnesy są tanie, u nas są drogie wiec ja kombinuję
zmodyfikowaną amerykankę bez magnesów i ze wstępnych obliczeń wynika że
gdyby udało mi się uzyskać indukcję w szczelinie 3T to już by mi wszystko
pasowało, czyli dalej kombinuję nad uzyskaniem tych 3-5T.
Stal nie może przekroczyć 1,5T i chyba tylko z tym będzie problem, no i
jakoś nie mogę w necie znaleźć charakterystyki magnesowania stali.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Tu nawet nie o hałas chodzi - polecam filmik z kręceniem prądnicą i
trochę wyobraźni jak by to wyglądało z alternatorem.

ZTCW to nie - magnesy zamawiał bezpośrednio u producenta.

Na miedź nie urobisz.

Mirek.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

U producenta czyli magnesy kupowałeś bezpośrednio z chin?
Ile takie magnesy u producenta kosztują? Bo u sprzedawcy taki jeden magnesik
z tej prądnicy chodzi po 30zł + koszty przesyłki.
A za 3 tysiące to ja mogę kupić jakieś 50 kilo miedzi!!!

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
Użytkownik "McGayver"  napisał w wiadomości

Alternator az tak bardzo nie halasuje.

Zawsze mozesz elektromagnesow uzyc ... ale miedz tez droga :-)

Nie kombinuj, nie uda sie.

Poza tym autor powyzszej strony jakos nie podal mocy uzyskanej ze
swojego projektu, a szkoda, bo z uwagi na brak rdzeni w cewkach ciekaw
jestem ile mu wyszlo. Indukcja 0.03T i mocy 0,0nic ?

To wyglada ciekawie

http://www.youtube.com/watch?v=gYjZv1KtbIM

J.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

nie wiem jak silnik elektryczny przy kilku tysiącach obrotów na minute może
nie hałasować a zwłaszcza taki tani ze złomu, w życiu takiego nie
hałasującego nie widziałem, te silniki po prostu wyją niemiłosiernie, ale
alternatora bez silnika spalinowego nie odpalałem.

Właśnie w tym kierunku kombinuję, a miedź jest znacznie tańsza niż magnesy
neodymowe, w silnikach i prądnicach nikt już raczej magnesów nie stosuje,
pewnie dlatego.

Oj nie dołuj tak i nie odbieraj resztek nadziej!
Właśnie dochodzę do tego że się nie da, ale jakaś nadzieja zawsze pozostaje,
kluczową bariera jest maksymalna indukcja rdzenia elektromagnesu, niestety
stal ma coś 1,5T, jakaś stal prądnicowa podobno 2T i chyba nic lepszego nie
da się znaleźć a szkoda:(

Mocy podawać nie musiał, widać ją z powierzchni turbiny, a moc można by
spokojnie policzyć jak by się znało prędkości obrotowe turbiny dla danej
prędkości wiatru. Co do indukcji na magnesach neodymowych to ci mówię ze ta
ma w szczelinie 0.9T a jedna tesla to jest praktyczny szczyt możliwości,
więc ta prądnica jest na jakieś kilowaty, no ale jest strasznie wielka to i
nic dziwnego.

To na tym filmie to jakaś ściema, waży 50 kg i deklaruje że ma 1,5kW a ledwo
żaróweczkę 60W potrafi zaświecić!

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
[..]

Hmmm.. jeżdżę samochodem który w silnikach elektrycznych ma magnesy
neodymowe, jeden ma jakieś 30kW, drugi 10kW. Nowszy model ma już 60kW.

Oddziel moc dostępną na łopatach od mocy z tych łopat odebranej.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
Użytkownik "McGayver"  napisał w wiadomości

No widzisz - a dostales wiedze w skrocie :-)

Sama powierzchnia i wiatrem zarowki nie zaswiecisz.

A w jakiej szczelinie ? bo tu masz szczeline jakies 10mm, i pole
absolutnie nie bedzie 0.9T, a i w 0.1T watpie.

Watpie w te kilowaty.

A ty myslisz ze masz w rece 1.5kW ?
Wlasnie to ze potrafi zarowke zaswiecic przy powolnym recznym kreceniu
zacheca do myslenia ze naprawde ma 1.5kW jak sie troche szybciej
zakreci.

Poza tym konstrukcje ma prawidlowa, taka jak dopracowana przez lata
dla urzadzen, a nie jakis poroniony wynalazek ze szczelina na
centymetry.

J.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

A konstrukcja mojego kolegi to niby nie?
Zobacz filmik:
http://wiatrak.xlx.pl/mala%20elektrownia%20wiatrowa_pliki/mov03928.mpg
Co do mocy - nie chcę strzelać (jak się dowiem to napiszę), ale ZTCW
jest plan żeby powiększyć łopaty... chyba daje to do myślenia?

Nie taki poroniony skoro szeroko stosowany. Z resztą do amerykanki
spokojnie można dać rdzenie - nie robi się tego celowo.

Mirek.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Dobrze rozpoznaje te zaroweczke ze to jest 12V 5W ?

Uwierze jak zobacze wyniki rzeczywistych pomiarow, moga byc chocby i
na www, ale z pomiarow, a nie z teorii, czy poboznych planow.

J.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Nie wiem... ale ja tam widzę lampę warsztatową "sznurówkę" ("kablówkę")
- więc raczej 230V 60W - każdy widzi to co mu pasuje ;)

Mirek.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Dokładnie!
Mnie bardziej interesuje te tanie źródło magnesów neodymowych, więc jak byś
dał przykładowy namiar, albo się spytał kolegi ile mniej więcej kosztowały
te magnesy od producenta bo taka informacja nie tylko mnie by
zainteresowała.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Na razie jest nieuchwytny - jak się sytuacja zmieni to popytam.

BTW - też wam tak ciężko ostatnio chodzą newsy na gazecie?

Mirek.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Co się dowiedziałem dzisiaj:
- Magnesy za 12 zł sztuka.
- Prądnica daje mocy ciągłej 2,5 kW - przy około 50 obr/min.
- Chwilowo, podczas burzy dochodziło podobno do 7 kW - ale takiej mocy
ciągłej raczej cieplnie nie wytrzyma.
- Aktualnie trwają prace nad większymi łopatami.

Mirek.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Jakiej wielkości są to magnesy i gdzie można je dostać po 12 zł sztukę?

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Żadnej wiedzy nie dostałem, bo nikt nawet nie wspomniał o ograniczeniach
teoretycznych a co dopiero praktycznych, w każdym razie mam nadzieję że
znajdzie się ktoś kto o tym nie wie i to zrobi:)

Dlatego ta powierzchnia jest podpięta pod prądnicę, a ta prądnica dobrana
pod moc jaką można z tego wiatru wyciągnąć.

No właśnie w tej szczelinie między magnesami i pewnie ma ona coś koło 10mm i
dlatego jest tam spokojnie 0.9T, wiec nie wątp tylko sobie policz albo
pomierz jeśli potrafisz, ja takie obliczenia przeprowadzam w 5 minut wiec ci
mówię, uwzględniając nawet współczynniki rozproszenia nie teoretyczne, ale
rzeczywiste pomierzone.
Z neodymów można by spokojnie wyciągnąć nawet 1.3T ale jest ryzyko że w
skutek zmiennych warunków atmosferycznych charakterystyka się przesunie i
zostaną przekroczone parametry, więc 0.9T jest po prostu bezpieczne dla
magnesów.

Jak wyżej, nie wątp, tylko policz, albo uwierz komuś kto policzył!

Ja mam w ręce chwilowo nawet więcej niż 1,5kW, ale nie oto idzie.
Deklarowana moc w tytule jest dla 120obr/min, czyli dokładnie takiej
prędkości obrotowej jaką ten gostek kręci i to ledwie zaświeca mu jedną
żaróweczkę!
Ta prądnica da na pewno nawet 15kW ale przy kilku tysiącach obrotów na
minutę, bo to jest typowa konstrukcja wysokoobrotowa a amerykanka jest
wolnoobrotowa.

Chyba nie bardzo rozumiesz zasady działania amerykanki?
Jak byś chciał to w te cewki możesz spokojnie wstawić rdzenie i uzyskać
poniżej milimetrowe szczeliny, ale myślę że mocy by to nie zmieniło (niech
mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)
Spokojnie można zbudować amerykankę na rdzeniach, ale pewnie taka
konstrukcja była by znacznie droższa, oraz jej sprawność pewnie sporo by
zmalała ze względu na straty w rdzeniu.
W amerykance straty w rdzeniu praktycznie nie występują.

Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej

Mozesz uzyc macierzy Halbacha, ale 3 T to raczej nie uzyskasz.
Prawde powiedziawszy to juz z tej 1 T bym sie cieszyl na neodymach (takie pole
rzedu 1.1T jest tuz przy powierzchni, potem szybko spada).
Generalnie w domowych warunkach to powyzej 1T ciagle trudno jest uzyskac.

--
pozdrawia
    yorgus

Site Timeline