Prąd wpływający do atmegi,

Czesc,

zastanawiam sie, jak wysterować 4x7SEG przy najmniejszej ilości elementów. Czy np. podłączenie do segmentów ULN2003+oporki i świcenie segmentów niskim stanem na I/O atmegi jest dobrym pomysłem? Albo do wyjścia atmegi dać 7447 + ULN2003

  • oporki i świcić jak wyżej?

K.

Reply to
Konfabulator

Sat, 24 Dec 2005 13:21:07 +0000 (UTC), na pl.misc.elektronika, Konfabulator napisał(a):

Np. SAA 1064 To dodatkowy koszt ale niewątpliwa wygoda.

Reply to
Jurek Szczesiul

Użytkownik " Konfabulator" snipped-for-privacy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:doji03$sc5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

To zależy co chcesz osiągnąć, i co robisz z Atmegą. Najmniej elementów to tranzystory do sterowania wyświetlaczami i ATMEGA niskim poziomem do segmentów, ale takie rozwiązanie spowoduje że przez ATMEGĘ popłynie w miarę duży prąd i jeśli masz zamiar mierzyć jakieś wartości na przetwornikach ADC o temperatura Ci to popsuje, jeśli nie to jest to rozwiązanie minimum, jeśli tak to dodaj ULN2803 na segmenty ( 2003 ma za mało driverów i nie można nim sterować kropką ). Jeśli chcesz mieć minimum zajętych portów to tranzystory na wyświetlacze i

74HC164 na segmenty, masz tylko zasilanie, dwie końcówki do sterowania szeregowym transferem danych i po końcówce na anodę wyświetlacza. Mam taką gotową płytkę na 5 wyświetlaczy + 3 Switche + 4 diody/ Pozdrawiam
Reply to
Piotr

Piotr snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Dałem ULN2003 (to mam w domu:) oraz tranzystory PNP to wyboru segmentów (podobnie jak w

I chyba tak zrobię, ale to dopiero po Świętach bo nie mam '164.

K.

Reply to
Konfabulator

Polecam MAX7221