Prąd transoptora

W urządzeniu jest transoptor CNY74-4

diody w transoptorze zamykany jest mikrostykiem (krańcówka) poprzez opornik 1k w szereg i to wszystko do 5V. Z danych katalogowych prąd diody w transoptorze to 60 mA. A tu wychodzi 5mA i pewnie jeszcze trzeba odliczyć spadek napięcia na tej diodzie. To jest ta płyta gdzie jest ten transoptor.
chodzi mi o zamianę krańcówek mechanicznych na indukcyjne.
łem o tym w poście "czujnik zbliżeniowy (indukcyjny) 2 wire z 15.04.

Można je bez przekaźników pośredniczących zamienić?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski
60 ma to jest max co dioda wytrzyma a zaswieci już przy 5 ma

Użytkownik "Robert Wańkowski" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:gscp6q$jjp$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Reply to
dolczak

Użytkownik "dolczak" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:gsfq9r$1kf$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

No i cos mi tu smierdzi, bo jesli przewody sa tylko dwa, to ten czujnik w stanie "rozwartym" musi troche pradu przepuszczac. Ponizej 0.8mA ? To i przy takim pradzie ten transoptor troche zaswieci, i troche sie otworzy, a rozrzut parametrow ma spory - CTR miedzy 0.5 a 6.

Albo trzeba bedzie jakis uklad dopasowujacy zrobic, albo kupic inne czujniki.

Użytkownik "J.F."

Inne czujnik to nie. Są już w maszynie. Jak już to coś dopasowującego.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski