Prąd transoptora

W urządzeniu jest transoptor CNY74-4 http://tiny.pl/z97p
Obwód diody w transoptorze zamykany jest mikrostykiem (krańcówka) poprzez
opornik 1k w szereg i to wszystko do 5V.
Z danych katalogowych prąd diody w transoptorze to 60 mA. A tu wychodzi  5mA
i pewnie jeszcze trzeba odliczyć spadek napięcia na tej diodzie. To jest ta
płyta gdzie jest ten transoptor.
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sterownik_silnika_krokowego_sskmb2.htm
A chodzi mi o zamianę krańcówek mechanicznych na indukcyjne.
http://www.ifm.com/ifmuk/web/dsfs !IS5026.html
Pisałem o tym w poście "czujnik zbliżeniowy (indukcyjny) 2 wire z 15.04.

Można je bez przekaźników pośredniczących zamienić?

Robert

Re: Prąd transoptora
60 ma to jest max co dioda wytrzyma a zaswieci już przy 5 ma

Re: Prąd transoptora

No i cos mi tu smierdzi, bo jesli przewody sa tylko dwa, to ten
czujnik w stanie "rozwartym" musi troche pradu przepuszczac.
Ponizej 0.8mA ?
To i przy takim pradzie ten transoptor troche zaswieci, i troche
sie otworzy, a rozrzut parametrow ma spory -
CTR miedzy 0.5 a 6.

Albo trzeba bedzie jakis uklad dopasowujacy zrobic, albo kupic inne
czujniki.

J.

Re: Prąd transoptora

Użytkownik "J.F."

Inne czujnik to nie. Są już w maszynie. Jak już to coś dopasowującego.

Robert

Site Timeline