prąd kondensatora

ładuje sporą pojemność sporą energią i mam pewien problem, mianowicie nie
mam pojęcia jakim maksymalnym prądem (mocą) moge go ładowć tak żeby go nie
uszkodzić?:O)
strasznie drogie te kondziory więc nie chcę eksperymentować ani doprowadzać
do eksplozji:O)

p.s. jakie energie są niebezpieczne dla człoweika?
jaka energia powoduje utratę przytomności?

Re: prąd kondensatora
Jak spore kondensatory to na pewno wytrzymaja spory prad - czyli jakie20%
pytanie taka odpowiedz.
Tomek

Re: prąd kondensatora

więc konkretnie:
kondensator o pojemności [C], średnicy móżki [d], napięciu [U], więcej
danych nie posiadam stąd moje pytanie, więc jaki maksymalnie prądem moggę go
ładować?:O)

p.s. jeden już mi się zapalił, czyli 2 stuwy w plecy:O(

Re: prąd kondensatora

Zajefajny konkret :)
Ja mam kondensatory wielkości sporej budy ATX na kompa a nóżki to śruby
chyba M12.
Jakim prądem mogę ładować? ;) pewnie sporym bo to zgrzewarka.

Podaj może typ to będzie od razu wiadomo.

--
Irokez

Re: prąd kondensatora

A nie możesz dać ogranicznik prądu, jak to robią w cywilizowanych krajach?
Taki NTC 10 ohm w stanie zimnym, 8mohm w gorącym czyni cuda. Jaki
kondensator i jakie napięcie masz?

Re: prąd kondensatora

no właśnie do tego zmieżam, problem w tym że nie wiem jaki dać obranicznik
bo nie mam pojęcia jaki Imax mają kondensatory:O(
ograniczenia termiczne mnie nie interesują bo nic nie wnoszą do tematu, dla
takeigo głupiego opornika mam wszystkie parametry, rezystancję, tolerancję,
moc, napięcie i pewnie jeszcze pare można by znaleźć, a dla takeigo
kondensatora nie ma nic poza pojemnością i napięciem granicznym:O(
kondensatory mają pracować impulsowo jak w lampie błyskowej z bardzo dużymi
energiami (nie wiem jakie są niebezpieczne dla człowieka więc jest tochę
strachu)
jak szedł ogień z ograniczników prądu to się nie pszejmowałem ale jak
płomienie poszły z kondensatora to przestało być zabawne:O(
czy może kondensatory są tak produkowane żeby wytrzymały prąd ładowania bez
ogranicznika napięciem maksymalnym i może ten co się spalił był jakiś
wadliwy? ale i tam dalej nie wiem jaki ten prąd maksymalny wynosi:O(

Re: prąd kondensatora

To może weź kondensatory do lamp błyskowych - one mają specyfikację na taką
pracę.

Dz.

Re: prąd kondensatora

Naprawdę zero informacji na kondensatorze? Zwłaszcza do takiej pracy?
Chcesz to jak nie zapomnę podam parametry kondensatora pracującego w takich
warunkach - w zgrzewarce (Capacitor Discharge Welding) drobne ponad 200kA na
elektrodach, gdzie pierwotne to bateryjka kondensatorów na jakieś 3kV.

Ale czy Ci to pomoże? Wątpię.

--
Irokez

Re: prąd kondensatora

a gdzie ty widziałeś takie informacje na kondensatorach?:O)
bo ja nic poza pojemnością i napięciem nie widzę!:O(
w fszelkiej maści sklepach z częsciami podobnie, czasem pdfik się trafi ale
tam tylko dodatkowo są wymiaty, tolerancja i nic poza tym:O(
ładuję sobie taki kondensator do paruset woltuf a tu na nim napięci spada
jeden wolt na sekundę (elektrolit) a żednych informacji o upływnościach nie
widzę:O(

czy temat jest tak skomplikowany że nikt nie potrafi nic odpowiedzieć, czy
po prostu kondensatory są tak produkowane że mozna je ładować napieciem
maksymalnym i rozładowywać zwarciem bez uszkodzenia to tego nie wiem bo mi
się taki zapalił!:O(

Re: prąd kondensatora

To co to jest?
Bawisz się w "sporą energię" i ją rozładowujesz.. co znaczy sporą?
Na moim kondensatorze jest tabelka z napięciem, maksymalnym napięciem
testowym, prądem, energią gromadzoną itp itd.
Napisałem poniżej co ja mam za sporą pojemność, jaką energię i linka do tego
jak to przynajmniej wygląda.
A od Ciebie zero informacji.. spora energia ;) jak dla kogo.
Daj chociaż fotę, wymiary, aby było o czym gadać.
Szukając materiałów na temat mojego kondziołka wpadłem na opis 1A/1uF przy
jakiejś serii.. ale co Ty masz? Elektrolit zza rogu tego nie zniesie.
sorry, ale szklana kula ma weekend

Irokez

Re: prąd kondensatora

na razie właśnie się bawię a docelowo chcę uzyskać energię 100J (taką sobie
policzyłem do odparowania pewnej ilości metalu, ale oczywiscie w praktyce
może się to okazać niewystarczajace, na razie jest kryterium:O) i rozładować
ją w impulsie czasu poniżej milisekundy i uzyskać to w miarę niskim kosztem
(nie dyskutujmy ile to dla mnie niski koszt:O)

no i z tą zabawą mam jeszcze taki problem że nie wiem jakie środki
bezpieczeństwa podejmować bo nie wiem czy w razie awarii mnie zabije,
ogłuszy czy odparuje palec?:O)

ale co tu dawać foty, normalny czarny kondensatorek elektrolityczny z
nadrukiem firmy napięcia i pojemności:O(

no właśnie ja mam kondensatory z za rogu z TME, dla mnie ważne jest skąd
uzyskać taką informację dla kondensatora z za rogu jak prąd maksymalny?:O)
bo nawet z mało prądowych kondensatorów złożę sobie baterię o interesujących
mnie parametrach, problem w braku danych czyżby było je sobie wyznaczać
eksperymentalnie?:O(

Re: prąd kondensatora
Hello Papa5murf,

Na 100J to wystarczą kondensatory 1500+800uF/320V wyjęte z radzieckiej
lampy błyskowej. Dostosowane do szybkiego rozładowywania.

Re: prąd kondensatora

ja dokąd zajmowałem się małymi mocami to nie interesował mnie taki parametr
jak moc kondensatora bo skoro taki malutki rezystorek wytrzymywał tą moc to
taki wielki kondensatorek też wytrzyma, problemy się zaczynają jak operujesz
na większych mocach np kilowatach i wtedy wszystko się pali i wtedy zwykłe
napięcie i pojemność nie wystarcza, trzeba znać tą maksymalna moc:O)

każdy ma upływność, oczywiscie wiedziałem że elektrolity mają sporą, ale nie
spodziewałem się że aż taką wielką dla kondensatorów o większych napięciach
i pojemnosciach, albo po prostu teraz fszędzie chińszczyzna i kondensatory
też, wtedy to nie dziwne:O(

Re: prąd kondensatora

Może miernik go obciążał.

--
gof

Re: prąd kondensatora

Ciekawe czy ma 14 lat i myśli, że jest cool, (nie wie, że już dzieci od paru
lat
 nie uważają takiego pisania za "cool"), czy rzeczywiście "zwichniętą
psychikę".:(.

Wszędzie go wrzucam do kf, a ciągle gdzieś wychodzi:(.

Nie odpowiadaj. Nie przeczytam choćbym chciał.

Artur(m)

Re: prąd kondensatora
Użytkownik Papo5merf napisał:
[..]

1. Czy pytałeś już producenta?
2. Podaj konkretnie co to za kondensatory.
3. Zwykle ograniczenie prądowe jest zależne od wytrzymałości
wyprowadzeń, z tego da się wyliczyć jakiś prąd który nie spowoduje
stopienia wyprowadzeń.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Takie coś mam, DISFIM 1.25mF na 3.3kV. Coś pisze o o ponad 6kJ energii itp
na nim. Jest tego bateryjka złożona
Kondek na zamówienie, ale popatrz na to (mój wygląda jak CAPAFIM):
http://www.powersmartsystems.ru/files/avx/hipwrflm.pdf

Niestety nie mam pojęcia co masz, a u mnie złącze M10 nie jest kompletnie
żadnym wyznacznikiem maksymalnego prądu.

Pozdro.

--
Irokez

Re: prąd kondensatora

haha, w podanym linku  kokumencie jest wszystko!:O)
tylko skąd taka domumentację się bioerze, albo skad bierze się kondensatory
z taką dokumentacja?:O)
ja jakoś ani w TME ani w fernelu nie widzę nic poza pojemnościa i napięciem
a z tamtąd je biorę

Re: prąd kondensatora

bo najpierw się określa co się chce, a potem szuka do tego elementów,
a nie bierze zza rogu Kukuruźnika i próbuje z niego zrobić prom kosmiczny.

Jak widzisz pojęcie "kondensator" ma różne oblicza, potrzebujesz kondka do
zastosowań w

PS. źle szukasz
http://industrial.panasonic.com/www-ctlg/tech/tABA0000_WW.html

http://www.chemi-con.co.jp/e/catalog/aluminum.html
"Do not use capacitors in circuits where heavy charge and discharge cycles
are frequently repeated. Frequent and sharp heavy discharging cycles will
result in decreasing capacitance
and damage to the capacitors due to generated heat. Specified capacitors can
be designed to meet the requirements of charging-discharging cycles,
frequency, operating temperature, etc."

Czyli jak napisałem potrzebujesz specjalnych wersji do Twoich zastosowań

pozdro

--
Irokez

Re: prąd kondensatora

wiesz, gdyby było możliwe zdobyć fszystko co się wymaży to miało by sens,
problem w tym że bierze się to co jest i to na co cię stać i z tego robisz
to co sobie wymażysz!:O)
jak chcesz kołdrę do wymairach 4x4m to nigdzie takiej ie dostaniesz, ale
wystarczy zszyc sobie 4sz 2x2 i masz to co chcesz:O)
więc ja biorę takie kondensatory jakie mogę dostać i na jakie mnie stać i
mogę sobie z nich złozyc dowolną baterię spełniającą każde moje wymagania,
mam rację?:O)
tylko utknołem na tych danych, wiesz a jak budujesz prosty mały zasialcz to
też się zastanawiasz jaką moc ma mieć kondensator filtrujacy?:O)
zresztą na razie sam nie wiem co chcę, tylko coś sobie założyłem, ale w
praktyce może się to okazać niewystarczajace, na razie chcę tylko znać
parametry tego co mogę kupić w TME żeby ograniczyć tak zeby płomienie i
kłęby dymu mi nie buchały:O)

ok, dzięki za nakierowanie, pierwszy raz w życiu widzę takie tomy
dokumentacji do kondensatora:O)
czyli wychodzi na to ze trzeba szukać informacji u producenta:O)

Site Timeline