[praca] Programiści systemów embedded poszukiwani - Page 4

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
Na politechnice poznańskiej jeden z przedmiotów na informatyce to
"Architektura Systemów Komputerowych". Na przedmiocie tym poznaje się
8080 - kompiluje się na kartce a programuje za pomocą sprytnej
klawiatury - ustawia się adres, ustawia bajt i klika w celu
wygenerowania zbocza zegarowego.

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
Miło, że na Politechnice Poznańskiej dbając o gruntowne wykształcenie
studenta prezentują zabytki kultury technicznej. Na Politechnice
Koszalińskiej jakie 5 lat temu kształcono studentów w zakresie pisania
sterowników VGA pod system operacyjny DOS. Potem płacz, że absolwent
nieprzystosowany pod wymogi gospodarki.

JanuszR

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani

Może powinni im kazać pisać pod CPM86 albo coś jeszcze bardziej
egzotycznego. Źródła sterowników pod DOSa pewnie da się gdzieś
wyguglać i uzyskać zaliczenie. A tak, to by się jakiejś samodzielnej
roboty nauczyli (choć nie jestem całkiem pewien, czy gospodarka
akurat samodzielnych potrzebuje najbardziej).

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
Pod DOS też pisaliśmy - TSR i obsługa LPT na przerwaniach.

Potem było jeszcze 8051 - nawet z JTAGiem i pracą krokową.

No i robiliśmy autonomiczne samochodziki jeżdżące po wytyczonej trasie w
pierwszym kroku program sterujący na PC kierujący po tym cholernym LPT,
potem autonomiczne. I robiliśmy z tego wideodokumentację.

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani

Czyli że jak, chodzi o to, że za mało zasobów na kod wynikowy?
No to napisać lepszy kompilator, taki co tworzy mniejszy kod wynikowy.

74kB, to mnóstwo kodu. Taki program może wiele policzyć.

Re: [praca] Programiœci systemów embedded poszukiwani

A pare mln $ na komputer do tego skrosnego bys mial ?

No i program by wyszedl dwa razy za wolny, trzy razy za duzy i szesc
razy za ciezki, a tam kazdy gram sie liczyl  :-)

J.

Re: [praca] Programiœci systemów embedded poszukiwani

Na swoim pececie bym pisał. Kol. Michoo też pewnie jakimś sprzętem
dysponuje. A tych dziesięciu najlepszych programistów świata, to
też by na imprezę się nie stawili, nie zabrając chociaż po laptopie.
Jakoś byśmy razem sobie poradzili.

Jest teraz taka tendencja. Współczesne helloworldy są przeważnie
nie trzy i nie sześć razy za ciężkie, a tysiąc albo sto tysięcy.
Tyle że nikt się tym specjalnie nie martwi. Plik COM kompilowany
dla DOSa przez borlandowego pascala, służący tylko do obliczeń,
mógł mieć kilkadziesiąt bajtów, jeśli obliczeń było mało. A kod,
jeśli go się z deasemblowało, był w zasadzie optymalny.

Gdyby teraz przyszło do pisania kompilatora spełniającego tamte
warunki, to by się taki napisało. Nie czytałem linkowanego tekstu
o komputerze z Apollo. Przegrepowałem tylko na okoliczność
występowania słowa "language". Zdaje się, że użyto dwóch języków,
a jeden z nich nazwano "basic". Ja sobie to wyobrażam jako coś
w rodzaju mkroassemblera ukierunkowanego na prowadzenie obliczeń.
I raczej było to robione skrośnie. Bo po co robić translator na
sprzęcie, który leci na Księżyc?

   It's like our visit to the moon or to that other star
   I guess you go for nothing if you really want to go that far.

Re: [OT] programowanie Apollo
Przy tak rozbudowanych zasobach jakie miał Apollo to może nawet jakiś
interpreter pythonga by się zmieścił ;) (Skoro na AVRy z 2k ram i 8k
flash jest maszyna wirtualna dĹźawy?)

Ten basic to był assembler o 40 instrukcjach.

Ale oni właśnie to zrobili - drugi z języków był interpretowanym
językiem skryptowym:

"Interpretive" was a list-processing interpretive language (essentially
a set of subroutines) designed to facilitate guidance and navigation
calculations involving double precision (30-bit fixed-point) vectors and
matrices — at the cost of being very slow[7]. The Interpreter was
written by Charles Muntz.

Re: [OT] programowanie Apollo

To jednak co innego. Jest różnica miedzy interpreterem, a tłumaczeniem
wraz z całym procesem optymalizacji. Poza tym z powyższego cytatu wcale
nie wynika, że był to język skryptowy. Wiadomo tylko, że wołane były
po kolei biblioteczne procedury. Sam program mógł być (i podejrzewam,
że był) binarny.

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
Na 128B ram i 2kB flash zdarzyło mi się C++ używać - automaty skończone
kodowałem.

C to przecież taki trochę przenośny assembler, więc narzutu za dużo nie ma.

Re: [praca] ProgramiÂści systemĂłw embedded poszukiwani

A dlaczego nie? To nic strasznego:

http://tinyurl.com/me443a

Z grubsza to zwykły asembler. Oczywiście było tam *wtedy* wiele
innowacji, jak np cooperative multitasking, ale Ĺźadnej specjalnej magii
z punktu widzenia dzisiaj jako *programisty*.

Znacznie ciekawszy był ten z Gemini:

http://www.ibiblio.org/apollo/Gemini.html

Kto jeszcze potrafiłby pisać aseblerem z sylabami :) ?

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiw ani

Im się wydaje - ża taki jak ja ma im zrobić projekt urządzenia, a oni bedą
to powielać i zbijać kokosy nic nie płacąc.
ja stoje na stanaowisku, że jak ktoś coś potrafi to powinien wymagać pensji
i procentu od sprzedaży tego co zaprojektuje..

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani

Nie, jak chce procent, to powinien samemu to produkowaE6%.
Niby dlaczego rolnik miaB3% by mieE6% procent ze sprzedaBF%y jogurtu20%
truskawkowego?
Kolejny pewnie mB3%ody i jeszcze gniewny :)

MiB3%ego.
Irek.N.

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
Hello Irek,

Jak na razie produkcja truskawek nie podlega prawu autorskiemu.
Programowanie - tak. I nawet pomimo tego, że w większości krajów tak
zwane "prawo autorskie" jest w rzeczywistości prawem producenta, to
jednak autorów szanować trzeba.

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani

w tak

Roman, ja nie mF3%wiEA% BF%e nie szanowaE6%, ale popatrz, robimy prostB1%
 maszynEA% i:
1. KtoB6% przygotowuje brief, koncepcjEA%, badania czy jakkolwiek nazwiem=
y20%
wstEA%pne zaB3%oBF%enia - sB1% tylko jego.
2. Na podstawie tych zaB3%oBF%eF1% ktoB6% inny przygotowuje technologiEA%
2E%
3. Jeszcze ktoB6% zbiera to razem i robi projekt maszyny.
4. Elektryk/automatyk projektuje sterowanie.
5. Programista coB6% napisze.
6. JakiB6% goB6%E6 w biurze stworzy dokumentacjEA%.

Tak na szybko i bez specjalnego wgB3%EAbiania siEA% mamy kilka osF3%b20%
zwiB1%zanych z procesem tworzenia. NaleBF%y im siEA% jakoB6% specjalnie? =

NaprawdEA% tak sB1%dzisz?
Widzisz, ja nie uwaBF%am BF%e programista to B6%wiEA%ta krowa i naleBF%y =
mu siEA%,20%
bo tak. Dla mnie to taki sam czB3%owiek jak elektryk, dokumentalista czy =

chociaBF%by B6%lusarz przygotowujB1%cy ramEA% w/g zaB3%oBF%eF1% konstrukt=
ora.
Fakt BF%e jest lepiej wyksztaB3%cony nie czyni z niego kogoB6% wyjB1%tkow=
ego.

Szlak mnie trafia, jak widzEA% podejB6%cie niektF3%rych osF3%b do B6%wiat=
a*.20%
Ostatnio poprosiB3%em kolegEA% o pomoc w napisaniu softu do pewnego20%
ustrojstwa. MusiaB3% mnie BC%le zrozumieE6%, bo wyskoczyB3% z takB1% kwot=
B1%, BF%e mi20%
trampki spadB3%y. Najprawdopodobniej pomyB6%laB3% BF%e nie mam wyboru i m=
uszEA% mu20%
to zleciE6%, a ja wcale nie musiaB3%em, tylko byB3%o mi wygodnie zorganiz=
owaE6%20
temat inaczej niBF% zazwyczaj. AF%eby nie byB3%o BF%e skB1%py jestem (a m=
oBF%e i20%
jestem, cholera wie), pozwoliB3%em sobie zapytaE6% innego kolegEA% o to s=
amo20%
(nie ma czasu dla mnie), oszacowaB3% dokB3%adnie tak jak mi siEA% wydawaB3%
o.

MiB3%ego.
Irek.N.
* 20 lat temu informatycy przykB3%adowo.

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiw ani

Ja sądzę, że każdemu. Sam pomysł zaprojektowania samochodu nic nie daje.
Muszą to wykonać za tego "pomysłodawcę" inni ludzie.
może nie maja kapitału na własną produkcję ale procent od sprzedaży im sie
należy.

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani
Zgodnie z prawem nie. Prawa autorskie są niezbywalne tj. Jak Jaś napisze
to nie można powiedzieć, że napisał Krzyś.
Prawa materialne do dzieła są zbywalne. Jeżeli pracujesz dla firmy X, do
niej należą prawa materialne. Dlatego między innymi piratów ściga firma
zatrudniająca twórcę a nie on sam. Na procent możesz liczyć jeżeli masz
udziały w firmie co jest na zachodzie częstą formą przywiązania
wartościowego pracownika do firmy.

JanuszR

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani

Programowanie jest tak mętną dziedziną sztuki, że można mówić
to, co wcześniej uzgodnili ze sobą Jaś z Krzysiem.

więc po pierwsze panie Cohen
to nie będzie o Zuzannach
Re: [praca] Programiści systemów embedded posz ukiwani
a):

B3%b do C5%9Bwiata*.  =

85%py jestem (a moC5%BCe i  =

99% o to samo  =

99% wydawaC5%82o.
No ale miaC5%82eC5%9B zadzwoniC4%87 z zaC5%82oC5%BCeniami i co?
JesteC5%9B nadal zainteresowany czy nie?

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: [praca] Programiści systemów embedded poszukiwani

Wiesz, chodziC5%82o o PLC i to egzotyczny dosyC4%87 (LG).
Tamten temat aktualny nadal, niepilny. WypadaC5%82o by siC4%99 spotkaC4%
87% i20%
obgadaC4%87. ZadzwoniC4%99.

MiC5%82ego, Janusz.
Irek.N.