[PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników - wiosna 2010 - Page 6

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Rzeszowa

Przyświeca im taniość, taniość i jeszcze raz taniość. Wielkim
sprzymierzeńcem jest bieda i bezrobocie w regionie - dzięki temu
pracowników (w tym i inżynierów) będzie można trzymać krótko. Nie sądzę,
by zakład chciał kogokolwiek przyciągać. Okolica w pakiecie daje im za
prawie free zdesperowanych miejscowych i jakiś inżynier wracający na
tarczy z lepszego miasta też się znajdzie. Bardzo wątpię, by wabili kogoś
z daleka konkurencyjnymi zarobkami, ale nawet jeśli - i na pierwszy rzut
oka ich propozycja będzie wyglądała sensownie - to wyobraź sobie pozycję
negocjacyjną tego nieszczęśnika po jakimś czasie, gdy np sprowadzi się z
rodziną. Utknie w g..nie i jedyną opcją będzie ponowna przeprowadzka, na
dodatek w ekonomicznie "trudniejszym" kierunku. Bo nie sądzę, żeby się w
międzyczasie gdzieś w okolicy wybudowało tyle innych zakładów, by
funkcjonowała jakaś konkurencja.
    Co do tych sztabek złota, przypomnij sobie podobną dyskusję tutaj
(dość dawno temu) - reprezentant firmy z jakiegoś mazurskiego zadupia jako
bonus oferował przyrodę i wyciszenie - a płacę na poziomie regionalnym. Z
innych źródeł wiem, że w różnych takich zakładach (branża elektroniczna)
porozrzucanych po innych nieciekawych miejscach wygląda to podobnie.
    A w największych miastach jak jesteś dobry dostajesz co pół roku jakąś
sensowną propozycję i sam fakt jest złożenia jest już dla Twojego
aktualnego pracodawcy odpowiednią informacją. Dlatego bardzo odradzam
takie przeprowadzki.

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Plus male ryzyko, ze konkurencja podkupi. Sporo firm buduje (budowalo)
oddzialy poza Warszawa (ale w duzych miastach) bardziej ze wzgledu na
rotacje kadr niz place.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

ha ha, a ja dostszegam dwa aspekty takich firm na zadupiach, czy są to plusy
czy minusy to zależy od punktu widzenia, dla jednej strony to plus a dla
drógiej minus:O)
1.
taka zadupiasta firma ogłasza nabór mamjąc jeleni jakąż złudną
atrakcyjnością i ci jelenie jeżdżą ta to zadupie na drógi koniec krau na
rozmowy (oczywiscie firma nie pokrywa kosztuf podruży:O), zataja przed
jeleniami że rekrutacja jest wieloetapowa, wiec ci jelenie wydają masę kasy
na to podróżowanie a pod koniec rekrutacji są tak spłukani że przyjmą każdą
pracę za każde pieniądze:O)
2.
taki zadupiasty pracownik nie jest w stanie szukać innej lepszej pracy bo
dotarcie z zadupia na rozmowę o pracę jest niemożliwe ze względu na czas
dojazdu, albo na wysokie koszta, pszy jednoczesnych niskich zarobkach na
zadupiu gdize jest wielkie bezrobocie:O)

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Praca do Ciebie nie przyjdzie. Trzeba jej troche poszukać.
Faktycznie dupa z Ciebie straszna jak ty od września nie znalazłeś roboty.
Za co Ci dali to wyróżnienie?
To nie narzekaj - bo na razie to narzekasz. A podobno nie chcesz.
Pracować też tak chcesz jak nie chcesz narezkać ?
Błąd popełniłeś. Zamiast wyróżnienia zdobywać na studiach to trzeba było
doświadczenie zdobywać.
Rok szukałem kogoś do pomocy. Każdy przedstawia dość ciekawe założenie. "Mam
studia to mi sie należy etat i kasa taka jak chce". Kurcze zapłace jednemu
czy drugiemu tyle ile chce tylko niech pokaże że coś umie. Nie zapłacę nigdy
pracownikowi za studia. Zapłacę za wiedzę, ewentualnie za chęć jej
zdobywania.

woj. podkarpackie technik elektronik ( po studiach bez dyplomu) 6-8 tys. na
ręke plus do dyspozycji auto z pełnym bakiem, komórka, komputer, lapotp.
Minus roboty to taki że nie mam możliwości urlopu dłuższego niż 10 dni
kalendarzowych jednorazowo.

Nie kończyłem studiów celowo żeby czasem nie pójść drogą jaką nam konop
przedstawił.

--
pejo

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

"Mam
jednemu
(...)
na

plączesz się w zeznaniach :) jesteś pracownikiem czy pracodawcą?

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Nie jestem elektronikiem, ale zatrudniania informatyka bez studiow na
_porzadnej_ uczelni unikam jak ognia. Elektronikowi bez studiow nie dalbym
zlecenia. Takie skrzywienie.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Faktycznie skrzywienie, chyba dlatego, że jako nie elektronikowi trudno Ci
ocenić umiejętności kandydata.
Po pierwszym roku studiów byłem na praktyce w Radmorze. Specjalnie
kombinowałem, aby gdy pierwszego dnia było rozdzielanie stanowisk załapać
się (z kolegą z grupy) na "strojenie" (były 4 miejsca - po 2 w dwu
komórkach) a nie na "produkcję" (chyba ze 20 miejsc).
Drugiego dnia jak się kierownik naszej komórki dowiedział, że dostał
praktykantów po pierwszym roku, a nie po trzecim (jak w poprzednim miesiącu)
to zaczął biegać tu i tam aby to jakoś odkręcić. Z trudem udało się go
przekonać, że będzie dobrze, ale po kolejnych 3..5 dniach już przyznał, że
bijemy na głowę tych z poprzedniego miesiąca.
P.G.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Byc moze.

Ktos sie juz tu powolywal na microsoft - maja tam zasade, ze mniejszym
ryzykiem jest stracic szanse na zatrudnienie supertalentu, niz zatrudnic
kogos kto bedzie odbiegal ponizej okreslonej srednej. Pewne ("skrzywione")
zasady maja za zadanie zblizyc sie do tego rodzaju sita.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
UBF%ytkownik Ghost napisaB3%:

A potem siEA% usilnie starajB1% BF%eby wszyscy zapomnieli BF%e w ogF3%le =

kiedykolwiek pewien produkt wypuB6%cili...

--20%
Darek

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Użytkownik Ghost napisał:

Ale zgodzisz sie, ze na robieniu kasy sie znaja?

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
UBF%ytkownik Ghost napisaB3%:

A tu muszEA% siEA% zgodziE6% - kupiE6% od autora nieudolny mix koncepcji =

wczesnego Uniksa z koncepcjami rodem z CP/M i sprzedaE6% to za ciEA%BFkB1%
20%
forsEA% najwiEA%kszej F3%wczeB6%nie firmie komputery robiacej to faktyczn=
ie20%
mistrzostwo B6%wiata. A w obecnych OS by M$ tyle dobrego ile w pamiEA%ci =

jeden spec od VMS-a do firmy przyniF3%sB3% (no, jeszcze trochEA% podkradl=
i z20%
GPL-a bo pierwotny ksztaB3%t stosu TCP/IP w ich wykonaniu to byB3% B6%mie=
ch na20%
sali).

--20%
Darek

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Moge sie domyslac, ze piszesz o MS DOS - o ile z CP/M powiedzmy, ze mialo to
wspolne korzenie, to nie mieszalbym Unixa. I jesli sadzisz, ze glownym
zrodlem sukcesu MS jest ten DOS, to coz - nie jestes odosobniony, ale racji
raczej nie masz.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Ja cenie ich za coś zupełnie innego. Jak już jakiś rynek zdobędą, to
raczej małe szanse że uda się go komuś innemu przejąć.

__
Irek.N.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Chyba muszę się zgodzić...
Skończenie studiów technicznych dziś niewiele znaczy, znałem wielu
baranów z dyplomem... Więc brak studiów u kogoś niestety wiele znaczy :-(
Moim zdaniem warunkiem koniecznym aby być dobrym inż. konstruktorem
to odpowiednie studia + koniecznie hobby/pasja z dziedziny jaką się
studiowało. Bez tej pasji jest się teoretykiem bez jakiegokolwiek kontaktu
z rzeczywistością... Z drugiej strony sama pasja bez dyplomu starcza zwykle
aby być dobrym technikiem, ale technik a konstruktor to nie jest to samo.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Byle jakich.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Istnieje jakaś uczelnia w Polsce której ukończenie GWARANTUJE, że
absolwent będzie wartościowym pracownikiem? Podasz jej nazwę?

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

W swiecie rzeczywistym chyba praktycznie zawsze bazujemy na
prawdopodobienstwie.

Ukonczenie dobrej vs slabej uczelni daje wyzsze vs nizsze
prawdopodobienstwo, ze absolwent do czegokolwiek sie nadaje. A wiec cos
znaczy, czasem duzo.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Nie napisałem że nic nie znaczy, napisałem że niewiele znaczy.
Dopóki przez uczelnię da się prześlizgnąć bez zdobywania wiedzy
a pracę magisterską da się zlecić komuś za pieniądze dotąd sama
uczelnia niewiele będzie znaczyć jeśli nie idzie w parze z pasją do
tematu i jakimś praktycznym doświadczeniem nieuchronnie dzięki
tej pasji zdobytym...
Elektronik bez pasji, co nie nigdy w ramach hobby niczego nie
zlutował to tak jak informatyk co nigdy przy komputerze nie siedział.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

A ja, ze dla mnie wiele znaczy - tego mnie nauczylo doswiadczenie zyciowe.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

A dla mnie skończenie studiów to o wiele za mało aby cokolwiek
o człowieku powiedzieć... Natomiast brak studiów jest niestety
często bardzo wymownym odbiciem jego wiedzy i inteligencji.
Widziałem takich debilów po telekomunikacji w Szczecinie czy
polibudzie w innym dużym mieście w Polsce że jak oni byli w stanie
skończyć uczelnię to nie wyobrażam sobie kim jest ktoś kto nie mógł...

Site Timeline