[PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników - wiosna 2010 - Page 3

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

No wlasnie, sa tylko atrakcyjne oferty pracy dla gornikow i hutnikow. Tylko
jakos nie znam nikogo w tych zawodach.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

pracy
Tylko

nie wiem czy są dla hutników czy nie ma, bo nie o tym rozmawiamy. Wsłuchaj
się w to, co mówi Pszemol, bo dobrze mówi - możesz mieć u nas od cholery
przemysłu, ale dopóki inżynierowie są tam potrzebni tylko do doglądania
czy zachodni sprzęt dobrze pracuje, nie będzie żadnego przełożenia na
sensowne, w miarę rozwojowe oferty dla elektroników analogowych. Automatyk
to jednak nie do końca to samo.
BTW, nawet polskie oddziały R&D poważnych firm elektronicznych potrafią
dostawać z centrali tylko podejrzanie prymitywne projekty. O czymś to
świadczy.

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Ja wiem, ze wygodnie Ci spychac temat na inne obszary, ale bylismy na etapie
gdzie potencjalnie wiecej stanowisk pracy dla elektronikow - tam gdzie
przemysl, czy tam gdzie przemyslu nie ma?

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

etapie

Kolego, blask Twojej nieomylności lekko mnie oślepia a Twoja
wszechstronność mnie onieśmiela, więc powtórzę jeszcze raz, bo ja, mały
żuczek, w obliczu majestatu wyraziłem się chyba nieprecyzyjnie: wbrew
Twojemu mniemaniu korelacji z zagęszczeniem przemysłu nie ma, bo nasz
akurat przemysł świetnie się obywa bez elektroników. Dlaczego, mniej
więcej wyjaśnił Ci Kolega Pszemol i z tym akurat się w pełni zgadzam (BTW,
uważam, że ironiczne wypowiadanie się o high-tech w USA, szczególnie w
zestawieniu z Polską, jest nieco żałosne...).

Poruszyłem temat poboczny, bo IMHO jest to informacja związana z tematem.
Po prostu obecność w danym kraju high-tech, R&D i produkcji
_która_z_tego_wynika (a więc nie montowni, hut, kopalni itp tradycyjnie
pojmowanego przemysłu) przekłada się bardzo silnie na ilość miejsc pracy
dla elektroników. Tymczasem nikt z zewnątrz nie jest zainteresowany żadnym
poważnym outsorcingiem R&D do Polski, co potwierdzam ja i potwierdza wielu
Kolegów również z tej grupy. Praca dla elektroników jest tam, gdzie
istnieje jakaś rodzima produkcja na podstawie rodzimych projektów. Widać
na Śląsku takich firm jest mało a wnikanie, dlaczego, jest poza tematem
tej dyskusji.

E.O.T.

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Ale rzeczowo nie potrafisz?

Ojej, zapomniales dodac, ze jestem wielbladem.

Rozumiem.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

To jest ogłoszenie "rabunkowe". Nie chodzi o przyjęcie nowego do roboty,
ale o wyrwanie doświadczonego pracownika z innej firmy.

B.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

  No i dobrze. Jak jest doB6%wiadczony to powinien byE6% tak opB3%acany BF%
eby20%
nie zamierzaB3% szukaE6% lepszej posady.

--20%

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dlaelektroników- wiosna 2010

Inaczej. To ogłoszenie jest bezwartościowe, bo zawiera bardzo mglistą
wizję profitów z porzucenia dotychczasowej pracy i przejscia do konkurencji.
Efekt może być taki, że z zamiany pracy nic nie wyjdzie, a stara firma nie
przyjmnie ponownie "zdrajcy" do roboty.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

To nic nie zmienia... Jeśli ktoś wyrwie doświadczonego to jego miejsce
będzie musiał zastąpić ktoś nowy...

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Nie sądzę, aby do tego doszło.
Albo inni w firmie przejmą robotę, albo spieprzą poziom wyrobów,
albo będą musieli zrezygnować w ogóle z tej działki.
Przy pewnym poziomie produktów opór materii jest tak duży,
że bez fachowca z doświadczeniem nie da rady albo wszystko
zacznie się ślimaczyć, bez widoków na pozytywny rezultat.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

No to wB3%aB6%ciciel podlicza ile bEA%dzie do tyB3%u jeB6%li taki wybitny=
20%
fachowiec odejdzie i podnosi mu pensjEA% tak BF%eby nie szukaB3% innych o=
fert.20%
To powinien byE6% ukB3%ad korzystny dla obu stron. Pracodawca od pracowni=
ka20%
dostaje jego prace ktF3%rB1% powinien umieE6% dobrze sprzedaE6% w postaci=
20%
gotowych produktF3%w. Pracownik otrzymuje pensjEA% i moBF%liwoB6%E6 rozw=
oju20%
zawodowego. Tak przynajmniej  pracodawcy piszB1% w ofertach pracy. A wiEA%
c20%
ten rozwF3%j zawodowy czyli zdobywane doB6%wiadczenie nie jest wB3%asnoB6%
ciB1%20
pracodawcy tylko pracownika. Z czasem wzrasta jego wartoB6%E6 to powinie=
n20%
dostawaE6% wiEA%ksze pieniB1%dze. Pracodawca czEA%sto zakB3%ada, BF%e prz=
ynajmniej20%
czEA%B6E6% pracownikF3%w lubi stabilnoB6%E6 i nie bEA%dzie poszukiwaE6%
 nowych miejsc20%
pracy. Firmy bardziej przez to dbajB1% o pozyskiwanie nowych pracownikF3%
w20%
niBF% o zatrzymanie starych. Czyli celowo pB3%acB1% im niBF%ej niBF% powi=
nni ale20%
wiedzB1%, BF%e czasem ktoB6% siEA% wkurzy i sobie pF3%jdzie do konkurencj=
i. Per20%
saldo im siEA% to opB3%aca bo odbijajB1% sobie na tych co nie majB1% tyle=
20%
energii i pewnoB6%ci siebie.

--20%

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektro ników- wiosna 2010

niż o zatrzymanie starych. Czyli celowo płacą im niżej niż powinni ale
wiedzą, że czasem ktoś się wkurzy i sobie pójdzie do konkurencji. Per
saldo im się to opłaca (...)

Czy ja wiem, czy im się to tak opłaca... Zależy na kogo padnie. Nawet duża
firma nie jest do końca odporna na nieopatrzne odstrzelenie osobnika o
kluczowym znaczeniu, nie mówiąc już o małej.

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Skoro takie praktyki stosujB1% to przynajmniej uwaBF%ajB1%, BF%e im siEA%
 to20%
opB3%aca. Tak jak przez dB3%ugi czas operatorzy komF3%rkowi dawali lepsze=
20%
warunki nowym klientom niBF% dotychczasowym - ktF3%rym skoF1%czyB3%a siEA%
 umowa20%
terminowa.
A osobnicy o kluczowym znaczeniu powinni byE6% szczegF3%lnie traktowani.

--20%

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektro ników- wiosna 2010

Jak się wie, którzy to :) Czasem wychodzi dopiero po fakcie.

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektro ników- wiosna 2010

opłaca. Tak jak przez długi czas operatorzy komórkowi dawali lepsze
warunki nowym klientom niż dotychczasowym - którym skończyła się umowa
terminowa.

Po wygaśnięciu umowy nie było problemu zostać nowym klientem. W swoim czasie
tak zrobiliśmy.

Z podobnym absurdem spotkałem się w okolicy 1995. Zjawił się ktoś z firmy
handlującej elementami i oferował zostawienie katalogu na dyskietce, ale, że
u nich ośrodek informatyczny rozlicza się osobno więc chciał zapłaty za tę
ofertę (znacznie wyższą niż wartość dyskietki, co w tamtych czasach jeszcze
bym zrozumiał).
Pogratulowaliśmy pomysłu i wykreśliliśmy z listy rozważanych dostawców.

P.G.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Tylko BF%e traciB3%o siEA% dotychczasowy numer.

E6% dyskietki, co w

NiezB3%y numer :) A ta firma jeszcze istnieje?

--20%

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektro ników- wiosna 2010

To może być zaletą ;-)

Przyszli do nas z własnej inicjatywy - myślę że już po miesiącu nie
pamiętałem jak się nazywają więc nie mam pojęcia czy istnieje.
P.G.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
UBF%ytkownik entroper napisaB3%:

Procedury tworzenia pamiEA%ci firmy. W dobrze zarzB1%dzanej firmie _BF%ad=
nym_20%
kawaB3%kiem projektu nie powinien siEA% zajmowaE6% jedynie jeden czB3%owi=
ek - z20%
dwF3%ch powodF3%w. Po pierwsze czB3%owiek jest omylny i kaBF%dy konstrukt=
or musi20%
mieE6% sprawdzajB1%cego ktF3%ry siB3%B1 rzeczy jest wdroBF%ony w problem=
atykEA% pracy20%
sprawdzanego, po drugie - trzeba siEA% liczyE6% BF%e czB3%owieka zabrakni=
e.20%
Konkurencja podkupi, pod tramwaj wpadnie - jak siEA% backupu nie stworzy =

to moBF%e siEA% caB3%y projekt walnB1%E6 i z firmB1% moBF%e byE6% cienko=
2E%

--20%
Darek

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektro ników- wiosna 2010

kawałkiem projektu nie powinien się zajmować jedynie jeden człowiek - z
dwóch powodów. Po pierwsze człowiek jest omylny i każdy konstruktor musi
mieć sprawdzającego który siłą rzeczy jest wdrożony w problematykę pracy
sprawdzanego, po drugie - trzeba się liczyć że człowieka zabraknie.
Konkurencja podkupi, pod tramwaj wpadnie - jak się backupu nie stworzy
to może się cały projekt walnąć i z firmą może być cienko.

Wszystko to prawda, tyle, że nie miałem na myśli takiej sytuacji, że ktoś
nosi dokumentację produkcyjną albo jakieś kawałki kodu w głowie i gdy go
zabraknie, nie będzie wiadomo, co zrobiono i jak itp. Tu chodzi o bardziej
subtelne sprawy - o osobników, którzy trochę lepiej kojarzą, trochę więcej
ogarniają i do tego znajdują się w bardziej newralgicznych miejscach
struktury - a zawsze gdzieś takie miejsca są.
BTW, duże projekty po prostu muszą być dzielone na małe kawałki, ale im
więcej masz tych wymiennych mróweczek, tym większe ryzyko, że się coś
przemknie, bo nikt nie wie, o co chodzi :)

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

ale na to ich nie stać, więc wybrali kompromis: zbyt kiepskie warunki dla
doświadczonego, zbyt trudne dla żółtodzioba.

e.

Site Timeline