[PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników

Użytkownik "Ghost" snipped-for-privacy@everywhere.pl napisał w wiadomości news:hocpu1$mk6$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Faktycznie skrzywienie, chyba dlatego, że jako nie elektronikowi trudno Ci ocenić umiejętności kandydata. Po pierwszym roku studiów byłem na praktyce w Radmorze. Specjalnie kombinowałem, aby gdy pierwszego dnia było rozdzielanie stanowisk załapać się (z kolegą z grupy) na "strojenie" (były 4 miejsca - po 2 w dwu komórkach) a nie na "produkcję" (chyba ze 20 miejsc). Drugiego dnia jak się kierownik naszej komórki dowiedział, że dostał praktykantów po pierwszym roku, a nie po trzecim (jak w poprzednim miesiącu) to zaczął biegać tu i tam aby to jakoś odkręcić. Z trudem udało się go przekonać, że będzie dobrze, ale po kolejnych 3..5 dniach już przyznał, że bijemy na głowę tych z poprzedniego miesiąca. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Dokładnie! A w ogóle to pewnie dają umowę na okres próbny, na 3 miesiące i wynagrodzenie takie, że człowiek nie przeżyje za to ;)... są pewne firmy, raczej duże, którym ludzie potrafią zaufać i się przenieść... ale tak jak mówisz - zawsze łatwiej się przenieść do Warszawy czy innego dużego miasta, niż w miejsce, gdzie tych firm jest mało. Osobiście uważam, że Górny Śląsk jest potencjalnie dobrym miejscem - skupisko sporych miast, pomiędzy którymi można swobodnie podróżować... Jest mi wszystko jedno, czy praca będzie w Gliwicach, Zabrzu, Chorzowie, Bytomiu, Katowicach czy gdzieś jeszcze... Dlatego ciężko mi powiedzieć jaką musiałbym mieć motywację, żeby wyjechać gdzieś, gdzie te perspektywy są gorsze... Choć, jak mówią, lepszy wróbel w garści....

Reply to
Konop

No pisałem, że dyplom w firmie robiłem... pół roku praktyki to już coś, nie? Jasne, niektórzy mają więcej, ale u nich z wiedzą gorzej. Starałem się to połączyć.

Za wiedzę, czy za umiejętności?

Reply to
Konop

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl napisał w wiadomości news:4ba9fda9$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Byc moze.

Ktos sie juz tu powolywal na microsoft - maja tam zasade, ze mniejszym ryzykiem jest stracic szanse na zatrudnienie supertalentu, niz zatrudnic kogos kto bedzie odbiegal ponizej okreslonej srednej. Pewne ("skrzywione") zasady maja za zadanie zblizyc sie do tego rodzaju sita.

Reply to
Ghost

Tam jest przemysł raczej ciężki, przetwórstwo surowców, a nie high-tech :-) Jeśli w ogóle o high-tech gdzieś w Polsce można mówić...

Reply to
Pszemol

A artysta, jak wiadomo, biedę klepie do śmierci... A potem się tylko potomni bogacą na jego dziełach :-)

Reply to
Pszemol

Chyba muszę się zgodzić... Skończenie studiów technicznych dziś niewiele znaczy, znałem wielu baranów z dyplomem... Więc brak studiów u kogoś niestety wiele znaczy :-( Moim zdaniem warunkiem koniecznym aby być dobrym inż. konstruktorem to odpowiednie studia + koniecznie hobby/pasja z dziedziny jaką się studiowało. Bez tej pasji jest się teoretykiem bez jakiegokolwiek kontaktu z rzeczywistością... Z drugiej strony sama pasja bez dyplomu starcza zwykle aby być dobrym technikiem, ale technik a konstruktor to nie jest to samo.

Reply to
Pszemol
Órzytkownik "entroper" napisał:

ha ha, a ja dostszegam dwa aspekty takich firm na zadupiach, czy są to plusy czy minusy to zależy od punktu widzenia, dla jednej strony to plus a dla drógiej minus:O)

  1. taka zadupiasta firma ogłasza nabór mamjąc jeleni jakąż złudną atrakcyjnością i ci jelenie jeżdżą ta to zadupie na drógi koniec krau na rozmowy (oczywiscie firma nie pokrywa kosztuf podruży:O), zataja przed jeleniami że rekrutacja jest wieloetapowa, wiec ci jelenie wydają masę kasy na to podróżowanie a pod koniec rekrutacji są tak spłukani że przyjmą każdą pracę za każde pieniądze:O)
  2. taki zadupiasty pracownik nie jest w stanie szukać innej lepszej pracy bo dotarcie z zadupia na rozmowę o pracę jest niemożliwe ze względu na czas dojazdu, albo na wysokie koszta, pszy jednoczesnych niskich zarobkach na zadupiu gdize jest wielkie bezrobocie:O)
Reply to
Papa5merf

Użytkownik "Ghost" snipped-for-privacy@everywhere.pl napisał w wiadomości news:hocoda$lmt$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

I co z tego? Przemysł nie oznacza _automatycznie_ atrakcyjnych ofert pracy dla inżynierów elektroników.

e.

Reply to
entroper

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Tak, same kopalnie i huty - jak sie wyjdzie z domu trudno sie miedzy nimi przecisnac. Owe fabryki sa zbudowane z drewna i napedzane para - wiec i firm elektronicznych itp. zero.

Zgodnie z wiedza przecietniego zjadacza hamburgerow high-tech to promy kosmicznie i atomowe lotniskowce, wiec nie ma tego nigdzie poza hameryko.

Reply to
Ghost

Użytkownik "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w wiadomości news:hod8hn$155$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

No wlasnie, sa tylko atrakcyjne oferty pracy dla gornikow i hutnikow. Tylko jakos nie znam nikogo w tych zawodach.

Reply to
Ghost

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

A czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.

Reply to
Ghost

Mimo iż od 11 lat mieszkam i pracuję w USA mam dobry kontakt z Polską i wiem co się tam dzieje... niepotrzebnie próbujesz się nabijać z Ameryki. Zgodnie z tym co mówi mi zaprzyjaźniony doktor na jednej z czołowych uczelni technicznych w Polsce, nie ma żadnego high-techu w Polsce... Od dawna nie jesteśmy centrum przodującym w technologii i nawet na uczelniach nie robi się wiele ciekawych i odkrywczych rzeczy.

99% to odtwórstwo czegoś, co wymyślono w Japonii, USA czy ostatnio Korei czy Chinach. A i z tym jest przeważnie ciężko i zamówienie jakiegoś scalaka czy płytki rozruchowej wymaga ciężkiej pracy na przekonanie kogoś do wydania kilkudziesięciu, kilkuset dolarów z budżetu uczelni.

Znasz osobiście kogoś mieszkającego w Polsce co coś nowatorskiego i swojego opatentował? Znasz jakiegoś Noblistę? No właśnie... :-(

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Byle jakich.

Reply to
Ghost

Czytanie to jeszcze nic, gorzej z poczuciem humoru, nie?

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Watpie.

W ktorym miejscu sie nabijam?

Zdefinuj high-tech.

Reply to
Ghost

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

No, mnoza sie ostatnio goscie, ktorym sie zdaje sie sa dowcipni.

Reply to
Ghost

Istnieje jakaś uczelnia w Polsce której ukończenie GWARANTUJE, że absolwent będzie wartościowym pracownikiem? Podasz jej nazwę?

Reply to
Pszemol

Pytanie czy ktoś kto siedzi całe życie w Polsce potrafi obiektywnie ocenić stan Polski na tle rozwoju i dynamiki innych krajów skoro nic poza Polską dobrze nie zna i nie ma żadnego odniesienia...

Używając określenia pejoratywne typu "przeciętny zjadacz hamburgerów" oraz "gwarowo" nazywając Amerykę "hameryko". Nie udawaj że nie wiesz.

Nowe technologie w telekomunikacji Nanotechnologie Zaawansowana sztuczna inteligencja Biotechnologia i jej wykorzystanie w elektronice Nietypowe źródła energii na światowym poziomie Technika lotnicza (dalej się nasze śmigłowce rozbijają?) Optoelektronika Robotyka Fizyka cząstek elementarnych

Coś się dzieje ciekawego w Polsce w tych dziedzinach nauki? Coś, czym się możemy na świecie pochwalić poza "Wałęsą"?

Jak myślę "polska firma elektroniczna" to jakoś nic mi do głowy nie przychodzi rewolucyjnego i innowacyjnego kalibru firm Intel, Altera, NEC, Samsung, Sharp itp... Co jest Polskim "hitem" znanym na świecie poza pierogami, oscypkiem i gołąbkami? Naprawdę ciężko jest być polskim patriotą.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

W swiecie rzeczywistym chyba praktycznie zawsze bazujemy na prawdopodobienstwie.

Ukonczenie dobrej vs slabej uczelni daje wyzsze vs nizsze prawdopodobienstwo, ze absolwent do czegokolwiek sie nadaje. A wiec cos znaczy, czasem duzo.

Reply to
Ghost