[PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników - wiosna 2010

Tutaj komentarze do wątku:
"Inżynier elektronik (spec. Technika analogowa)-oferta zawodowa"
S.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Myślę, że wypadałoby gdybyś zaczął od podania swojego
wynagrodzenia i stanowiska/stażu pracy.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
Praca? Jak praca ;).. nie ma pracy dla inż. elektroników ;)... wiem co
mówię - skończyłem we wrześniu studia, z wyróżnieniem, dyplom "dla
firmy", no i co z tego? Jakaś umowa o dzieło gdzieś po drodze i tyle...
Mówiąc krótko - dupa straszna ;P...
Nie chcę narzekać, ale skoro robimy taki [OT] odnośnie sytuacji na rynku
pracy - to z chęcią poczytałbym dyskusję na temat ilości miejsc pracy
dla elektroników ;)... Zwłaszcza pod kątem możliwości zatrudniania osób
z bardzo małym doświadczeniem...
A co do wątku o zarobkach:
woj. Śląskie, inż. elektronik, wynagrodzenie: 0zł ;D...

  Konop

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Podłączam się do dyskusji. Ja co prawda jeszcze w trakcie, specjalność
systemy mikroprocesorowe, ale bardzo chętnie poczytam.

Pozdrawiam!

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Jak nie ma jak jest, komentujemy przecież konkretne ogłoszenie. Aplikuj :)

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

...Warszawa.... z pewnych względów nie mogę się wyprowadzić, zwłaszcza
tak daleko...

  Konop

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

nie można mieć ciastka i zjeść ciastka

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010

Rozumiem, że na całym Górnym Śląsku nie ma i nie będzie roboty dla
elektroników i tylko i wyłącznie Warszawa wchodzi w rachubę, tak?? :)...

  Konop

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Może i tak być. Od nas to nie zależy.

e.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Hm, niesmialo zauwaze, ze to na Slasku jest przemysl.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Tam jest przemysł raczej ciężki, przetwórstwo surowców, a nie high-tech :-)
Jeśli w ogóle o high-tech gdzieś w Polsce można mówić...

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Tak, same kopalnie i huty - jak sie wyjdzie z domu trudno sie miedzy nimi
przecisnac. Owe fabryki sa zbudowane z drewna i napedzane para - wiec i firm
elektronicznych itp. zero.

Zgodnie z wiedza przecietniego zjadacza hamburgerow high-tech to promy
kosmicznie i atomowe lotniskowce, wiec nie ma tego nigdzie poza hameryko.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Mimo iż od 11 lat mieszkam i pracuję w USA mam dobry kontakt z Polską
i wiem co się tam dzieje... niepotrzebnie próbujesz się nabijać z Ameryki.
Zgodnie z tym co mówi mi zaprzyjaźniony doktor na jednej z czołowych
uczelni technicznych w Polsce, nie ma żadnego high-techu w Polsce...
Od dawna nie jesteśmy centrum przodującym w technologii i nawet na
uczelniach nie robi się wiele ciekawych i odkrywczych rzeczy.
99% to odtwórstwo czegoś, co wymyślono w Japonii, USA czy ostatnio
Korei czy Chinach. A i z tym jest przeważnie ciężko i zamówienie jakiegoś
scalaka czy płytki rozruchowej wymaga ciężkiej pracy na przekonanie
kogoś do wydania kilkudziesięciu, kilkuset dolarów z budżetu uczelni.

Znasz osobiście kogoś mieszkającego w Polsce co coś nowatorskiego
i swojego opatentował? Znasz jakiegoś Noblistę? No właśnie... :-(

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Watpie.

W ktorym miejscu sie nabijam?

Zdefinuj high-tech.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Pytanie czy ktoś kto siedzi całe życie w Polsce potrafi obiektywnie
ocenić stan Polski na tle rozwoju i dynamiki innych krajów skoro
nic poza Polską dobrze nie zna i nie ma żadnego odniesienia...

Używając określenia pejoratywne typu "przeciętny zjadacz hamburgerów"
oraz "gwarowo" nazywając Amerykę "hameryko". Nie udawaj że nie wiesz.

Nowe technologie w telekomunikacji
Nanotechnologie
Zaawansowana sztuczna inteligencja
Biotechnologia i jej wykorzystanie w elektronice
Nietypowe źródła energii na światowym poziomie
Technika lotnicza (dalej się nasze śmigłowce rozbijają?)
Optoelektronika
Robotyka
Fizyka cząstek elementarnych

Coś się dzieje ciekawego w Polsce w tych dziedzinach nauki?
Coś, czym się możemy na świecie pochwalić poza "Wałęsą"?

Jak myślę "polska firma elektroniczna" to jakoś nic mi do głowy
nie przychodzi rewolucyjnego i innowacyjnego kalibru firm
Intel, Altera, NEC, Samsung, Sharp itp...  Co jest Polskim "hitem"
znanym na świecie poza pierogami, oscypkiem i gołąbkami?
Naprawdę ciężko jest być polskim patriotą.

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Piszesz o sobie? Myslalem, ze zyjesz w hameryce?

Inaczej: glupek zywiacy sie w fast foodzie - dzisiaj nie ma to odniesienia
do narodowosci czy obywatelstwa.

To raczej nasmiewanie sie z kompleksow polskich imigrantow. Nie udawaj że
nie wiesz.

Bardzo fajnie i uwazasz, ze trzymasz kupe z watkiem:"[PRACA] Pomówmy o
wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010"?

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Pisałem o Tobie.

No ale nie oceniamy wiedzy o high-techu takiego głupka,
no chyba że próbowałeś mnie właśnie tak nazwać...

To wygląda raczej na kompleksy tych co im się nie udało wyjechać ;)

Tak samo jak Ty nie uwazasz ze w hucie czy kopalni nie ma miejsca
wylacznie na inzynierow gornictwa czy hutnictwa tak samo i ja
widze mnostwo zastosowan elektroniki w powyzszych dziedzinach.

Sądzisz że nie ma roboty dla elektroników w robotyce?
W telekomunikacji, sztucznej inteligencji, technice lotniczej?
To są właśnie gałęzie przemysłu w których inżynier elektronik
miałby fascynujące zadania projektowe a właśnie tych gałęzi
przemysłu w Polsce nie ma.

Co się elektronicznego projektuje w Polsce z dziedziny high-tech?
Bramy wjazdowe sterowane pilotem rf? Centralki do domofonów?
Śmiech po pachy...

Gdzie jest firma w Polsce w której inżynier elektronik mógłby się
wykazać zaprojektowaniem jakiegoś ASICa? Albo choć FPGA?
A czy umiałby w ogóle zaraz po uczelni to już inna para kaloszy, nie?
Robi ktos w ogle w Polsce np. 6-warstwowe plytki drukowane pod uklady BGA?
Jakas firma plytkarska w Polsce oferuje plytki z kontrola impedancji w-cz?

Mój kumpel z uczelni nie ma kasy aby kupić nowe kostki Altery/Xilinxa
dla swoich studentów do labu... jak się mają studenci nauczyć
projektowania takich układów skoro nigdy przy tym rąk nie brudzili
bo uczelni nie stać na software i kostki do zajęć praktycznych?

Ktoś gdzieś na polskiej uczelni bawi się w praktyce mikrofalami, albo
gigabitowymi układami telekomunikacyjnymi, techniką komórkową 4G,
czy optoelektroniką na "nieco" wyższym poziomie co transoptor czy
opto-triac? Co się robi w Polsce na kierunku "automatyka i robotyka"?
Jakieś fajne rzeczy? Ktoś brał udział w jakimś światowym konkursie?
Obawiam się, że będzie bida z nędzą jak się popytasz...

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Uhm, zatem Twoja wiedza z tego samego miejsca pochodzi co ponizsze.

Piszemy o pracy (np. w przemysle) w ogole, zawezenie do High-Tech jest z
tylka wyjete

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010
Masz wiele racji, ale zapominasz o prawdopodobieństwie.
Tu jest prawie 50 mln ludzi.
Po Katyniu, Komunie 1,2 i 3 poziom może być zaniżony,
ale czy naprawdę twierdzisz, że rozwinąć się może tylko ten, kto kupi
kostkę Altery, ale tą najnowszą?

Osobiście uważam, że rozwinąć się może ktoś, kto najmniej czasu poświęci na
gadanie na Newsach.
Czego i Tobie życzę.
Cenię Cię, ale za bardzo popadłeś w USA lifestyle.
"Nie udało się komuś wyjechać"
Dziś budzi w Polsce śmiech.
W czym problem w "wyjechaniu" do USA?
Za 20 h możemy pić razem piwo w Massachusetts i nie za bardzo odbije się to
na moim rachunku, a wycieczka może być ciekawa i pouczająca.
Pozdrawiam,
Sylwester

Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektron ików- wiosna 2010

Jest 20 lat po komunie i znacznie wiecej po Katyniu. Problemem jest raczej
matematyka w odstawce (czyli w miejscu gdzie na zachodzie jest od dawna) w
dzisiejszych szkolach.

Site Timeline