praca

no muszę Wam powiedzieć, że jeśli chodzi o elektronikę, to masa pracy jest w
serwisie, wiem, że zatrudniani są kolesie, ale może to się kiedyś zmieni...
wszystko, nowe stare drogie tanie, wszystko się chrzani... jakby Ktoś
poszukiwał pracy to w tych dziedzinach...

taka poświąteczna refleksja.

Re: praca
tyle, że na przykład nowe i tanie przeważnie nie nadaje się do naprawy, tylko do
wyrzucenia.
A stare i tanie - tym bardziej :)

Parę lat pracowałem w serwisie (głównie audio z wyższej półki) i coś tam można
ukręcić, ale
kokosy to to nie są. Teraz to pewnie prędzej TV LCD/PLASMA, i takie tam, jakieś
konsole, GSM itp.
No, ale to już nie jest praca dla amatora z kolbą w ręku.

Re: praca

do
jakieś

Dodam, ze oplaca sie naprawiac tylko drogi sprzet. Taki za 'grosze' sie
kupuje nowy.

Re: praca
Użytkownik "sundayman"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j9toe2$91i$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie wiadomo czy taki serwis kolega mial na mysli.

Bo oczywiscie tak - taniego sprzetu nie oplaca sie naprawiac.  Ten
troche drozszy przy obecnym skomplikowaniu nadal jest praktycznie
nienaprawialny.
Nawet one co prawda wymagaja serwisu, ktory uzna reklamacje klienta -
ale na tym sie kokosow nie zbije :-)

Notebooki jeszcze naprawiaja, ale nie wiem czy to sie oplaca - u Della
serwisant potrafi jechac 200km do klienta no i co mu zostaje - wymiana
calej plyty glownej.
Poki Dell placi, to mozna byc zadowolonym, ale jak dlugo to potrwa ?

Musi byc na tyle drogi zeby sie faktycznie wszystkim
(klientowi/producentowi) oplacalo naprawiac ... a elektroniki coraz
wiecej, jest aparatura medyczna, samochody, tramwaje, pociagi i inne
napedy - chocby w windach. Wielkich telewizorow (takich naprawde
duzych, nie domowych) przybywa, automatyki na obiektach - stadiony,
mosty, tunele. Cale systemy zarzadzania drogami. To wszystko sie
czasem psuje i trzeba wezwac serwis. Oczywiscie gdzies tam wyzej ktos
narzeka na rosnace koszty serwisu i stara sie je obciac :-)

J.

Re: praca
mówiłem np. o drukarkach, to dopiero złom...

Re: praca

caly popularny sprzet elektryczno-elektroniczny to obecnie zlom.
kiedys mozna bylo wymienic przelacznik w wiatraczku, przewinac
uzwojenie odkurzacza, wymienic przekaznik w sterowniku pralki,
naprawic uklad odchylania w tv, czy uzupelnic tusz w drukarce,
a teraz? wszystko gotowe, zintegrowane moduly, czesto zabudowane
w nierozbieralnym kompozycie, a jak juz cos mozna rozebrac,
to zminiaturyzowane smd (witamy koszty montazu/produkcji) zniecheca
serwis do probowania czegokolwiek poza wymiana calego modulu.
glupia glowica w drukarce atramantowej jest tak oszczednie zrobiona,
ze koroduje razem z koncem tuszu. to samo telefony, tez sie wymienia
na nowe caly czas, a nie naprawia, a biznes sie kreci.
niedlugo dostaniemy samochod za zlotowke, a pozniej bedziemy
placic za serwis non-stop jak za zloto...

Re: praca

Nowa Kyocera FS 1120D kosztuje 499zł, bęben światłoczuły na 100 tys. stron
kosztuje 580zł.
Wymieniać bęben czy kupić nową? ;-)

Re: praca
UĹźytkownik "nom"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ja14af$q30$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Nie wiem jak bebny, ale bywalo i tak ze fabryczny cartridge ma mniej
tuszu/toneru i starcza na znacznie mniej stron niz kolejne .. kupione
za ciezkei pieniadze :-)

J.

Re: praca

Bo się tanie kupuje do domu na małe ilości wydruków.
Kupiłem laser Xeroxa kolorowy i za 2 miesiące będzie 2 lata jak go mam,
startówki wydrukowały 300 stron dopiero.

Na duże przebiegi droższy sprzęt z tańszymi elementami eksploatacyjnymi.
Albo Brothera :)

--
Irokez

Re: praca

Znajoma firma wrzuciła tu na grupę, pod koniec zeszłego roku,
zapotrzebowanie na serwisanta elektronika do proaudio. Nikt
się nie zgłosił. Kolesiów też nie mieli. Dopiero po wielu
ogłoszeniach w portalach "pracowych", zgłosiło się kilku
(dosłownie) chętnych z których połowa to byli inżynierowie
z CV o objętości ksiązki telefonicznej, a druga połowa
ludzie mało związani z elektroniką. W końcu kogoś znaleźli, jednak
trwało to około trzech miesięcy.

Re: praca
  Powitanko,

Pewnie nie podali zarobkow, to nic dziwnego, ze sie nikt nie zglosil.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: praca

Nie podali. Nie podali też żenujących wymagań jak to często bywa.
Myślę, że nie to było powodem. Ja bym nie rezygnował tylko dlatego.

Re: praca

Widać nikt nie chciał cyrku z wysyłaniem CV, jazdą na rozmowę aby
dowiedzieć się, że może liczyć na 1,5 kpln.

Re: praca
Wogole mam wrazenie ze w elektronice to jakas nedza panuje, ktos chce
reperowac wiatrak za kilkadziesiat zlotych, innym szkoda 200 PLN za
podstawowe wydawoloby sie narzedzie.

Re: praca

to chyba najgorsza praca jaką elektronik sobie może znaleźć :)
no może instalowanie alarmów samochodowych jest jeszcze gorsze.

--
Piter

Re: praca

Co masz na myśli? Ja tam sobie serwis chwalę :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Good for you :)

a co robisz jeśli nie tajemnica?

--
Piotr

Re: praca

Ogólnie, montaż i naprawy urządzeń stacji paliw. Praca na stacjach i na
warsztacie. Nigdy nie wiesz kiedy skończysz i ile km przyjdzie ci zrobić :)
Kiedyś miałem praktyki i pracę na czymś w rodzaju taśmy - nigdy więcej. Tu
mam polecenie "zrób to" a reszta należy do mnie :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
Re: praca

kluczowym słowem jest tutaj paliw :)

miałem na myśli serwis gdzie siedzisz w kaciapie a szef lub kierowca Ci
donosi sprzęt zepsuty, górka rośnie, klienci dzwonią itd

--
Piotr

Re: praca

Też to mam na zmianę z wyjazdami. Da się przeżyć. Ja lubię naprawiać.
Bardziej przeraża mnie pusta kartka na ktorej powinienem zaprojektować
jakieś ustrojstwo :) Wolę naprawiać :)
Wojtek