Pozysk modułów Blue tooth z tanich adap terów USB?

No właśnie, czy ktoś trenował operację podaną w temacie? Chodzi mi o
to czy  ktoś z Was już próbował z taniego adaptera na USB pozyskać
moduł BT i podłączyć się do niego tak żeby używać go przez zwykły UART
z uC? Gotowy moduł BT do zastosowania w swoim urządzeniu kosztuje od
40zł, a na Allegro adaptery BT na USB można kupić za grosze. Może więc
moduł BT który w nich jest, jest zrobiony uniwersalnie i pozwala na
sterowanie nie tylko przez USB ale np. przez UART lub SPI? Np. moduł
BTM222 dostępny w TME (dziadowsko oprogramowany tak swoją drogą) ma
UART, SPI i USB, może więc stosowane w tanich adapterach moduły też
tak mają?

Re: Pozysk modułów Bluetooth z tanich adapterów USB?

Dongle USB są maksymalnie okrojone dla zmniejszenia kosztów produkcji.
Jeżeli jakiś pin nie jest potrzebny w tym zastosowaniu - to ASIC go nie
ma. Przy produkcji w milionach ma to swój sens.

A taki dongle USB podłączysz bezproblemowo przez USB do dowolnego procka
z hostem USB (np. AT91RM9260). Reszta to kwestia napisania sterowników,
co nie jest problemem gdy na takim procku hula Linux.

Re: Pozysk modułów Blue tooth z tanich adap terów USB?

Aha :-/

No tak, tylko ja chciałem podłączać to do takich maluchów jak ATmega8
czy podobnych. A więc się nie da, ok.

Dzięki Wam obu za odpowiedzi.

Re: Pozysk modułów Bluetooth z tanich adapterów USB?

Da się - poprzez układ robiący za USB hosta. Na przykład FTDI Vinculum
(nie wiem, czy najnowszy do niego firmware obsługuje już dongle BT, ale
np. do podłączenia pendrive'a jest gotowiec).

Re: Pozysk modułów Bluetooth z tanich adapterów USB?

Te dongle na USB są tanie, bo nie mają stosu bluetooth, tylko interfejs HCI.
http://www.palowireless.com/infotooth/tutorial/hci.asp

Jak masz nadmiar czasu i opłaca ci się dla kilkunastu złotych pisać stos
BT, to może to mieć sens.

Site Timeline