Powoli na horyzoncie widać DAB

No i sie zastanawiam jak najsensowniej przemigrować.
Radyjko w domu pewnie trzeba bedzie wymienić a to które mam albo sprzed
ać albo uzyc do mp3. Tu raczej problemu nie widze.

Natomiast inaczej wygląda sytuacja z radiem w aucie.
Wrzucilem zapytanie w gugla i do forda w fabryczne miejsce pasuje jedno, na
jnowsze radio które obsługuje DAB ale drogie okropnie i jak ludzie sie
poorientuja to pewnie będzie jeszcze trudniejsze do znalezienia.

Od biedy pewnie pojawia sie jakieś wynalazki które będzie mozna podpi
ąć pod AUX albo transmitujące sygnał po aktualnym FM. Ale jakos nie
 bardzo mi sie to podoba.

Macie jakieś pomysły jak sie naszykowac na zmiane aby było dobrze i n
iedrogo?
Oczywiscie pomny zasady stwierdzam że nie musi byc szybko ;)

Pozdrawiam.

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB

kupic nowe auto z fabrycznym DAB+FM (:-)

a na niemieckim ebay.de szukales?

--
ThinkXtra

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
W dniu czwartek, 5 września 2013 12:19:56 UTC+2 użytkownik adr...@poczt
mam albo sprzedaďż˝ albo uzyc do mp3. Tu raczej problemu nie widze.
 najnowsze radio ktďż˝re obsďż˝uguje DAB ale drogie okropnie i
jak ludzie sie poorientuja to pewnie bďż˝dzie jeszcze trudniejsze do
znalezienia.
ż˝dzie mozna podpi�� pod AUX albo transmitujďż˝ce
 sygnaďż˝ po aktualnym FM. Ale jakos nie bardzo mi sie to podoba.
�o dobrze i niedrogo?
Narazie tylko lokalnie bo sprawa nie jest pilna ale szukam pomysłów jak
 z tematem sobie poradzić jak juz będzie trzeba.
Dzieki za sugestię.

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
Ja w ogóle nie zamierzam "emigrować". Po co? Nic wartościowego w
polskich stacjach radiowych nie ma. Jest internet i mp3. Poza tym analog
jeszcze długo podziała

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
Dokładnie. Zanim to wejdzie i wyprze to jeszcze się samochód z 3 razy
zmieni.

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
W dniu czwartek, 5 września 2013 13:33:04 UTC+2 użytkownik Krzysiek nap
isał:
zy
OK. to inaczej zapytam.
We fordach w UK już jakiś czas temu weszły radia z dab.
U nas nie udało mi się wyczytać czy aktualne radia samochodowe wspier
aja dab.

Jakie aktualnie sprzedawane u nas auta maja wsparcie dla DAB?

Jak w 2020 wejdzie DAB to krajowe 6 latki będą chyba w sporej częsci
bez-dabowe.
Bez kombinacji sie nie obejdzie...

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
W dniu czwartek, 5 września 2013 13:18:17 UTC+2 użytkownik Jack napisa
ł:

Zalezy jak słuchać. W aucie akurat warto jakieś żywe radio mieć b
o jednak troche czasu się spędza i wiadomosci czy info o korkach da si
ę usłyszeć. CB radio też fajne i razem z mp3 jakąś alternatyw
ą jest...

Przejście na dab wyczytałemże ma się zadziać do 2020. Niby nie ju
ż ale pierwsze stacje zaczną w fm milknąć zapewnie szybciej...

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB

Jak dla mnie to nie ma sensu szykować się na zmianę. Gdy zmiana zajdzie,
sklepy z elektroniką zostaną zalane całą masą chińskich radyjek
obsługujących odpowiedni standard. Wydawanie w tej chwili dużych
pieniędzy na "wszelki wypadek" zupełnie mija się z celem.

Poza tym mam wrażenie, że jeśli zmiana standardu nadawania będzie już
miała miejsce, to jej charakter będzie bardziej gradualny. To nie jest
przejście z OIRT na CCIR, kiedy można było się poratować konwerterem
albo wymianą kondensatorów w głowicy UKF. To nie jest przejście na
nadawania cyfrowe w TV, gdzie wystarczyło dokupić tuner za 100 zł.
Robienie przystawek DAB do analogowym radioodbiorników mija się z celem.
Bo który blok by się ostał z oryginalnego radia? Chyba tylko fragment
toru audio... Poza tym nie każde radio ma wejście AUX. Gra niewarta
świeczki.

Trudno byłoby postawić słuchaczy przed taką sytuacją jak w przypadku TV:
za tydzień wyłączamy nadawanie i jakoś sobie radźcie. Już widzę te
wszystkie starsze kobiety, oburzone tym, że będą musiały wydać 1/4
emerytury na nowe radio do słuchania jedynej słusznej rozgłośni. ;) A w
domu zwykle jest przecież więcej radioodbiorników niż telewizorów...

Raczej analogowe stacje będą się po prostu powoli wykruszały.

Ja zresztą raczej większe nadzieje wiążę ze streamingiem przez Internet.
Mam nadzieję, że operatorzy komórkowi pójdą w końcu po rozum do głowy i
skończą w końcu z idiotyczną zasadą "jeden abonent = jedna zalogowana
karta SIM". Fajnie byłoby, gdybym mógł korzystać z jednego planu
taryfowego na smartfonie, tablecie i laptopie, bez zastanawiania się
które z nich aktualnie jest zalogowane. Dodatkowo kolejna karta SIM w
radiu samochodowym, wyposażonym w moduł GSM/3G do streamingu audio i
obsługi połączeń głosowych. ;)

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB

Tak samo jak mp3 playerki do auta na pewno będą (może już są) odbiorniki
DAB z tranismiterem FM, w dodatku jeszcze z RDSem tak, aby 'stare' radio
przynajmniej pokazywało jakieś informacje o odbieranej stacji. W aucie
odbiornik może być wykonany na zasadzie przelotki kabla antenowego i do
tego pilot, ewentualnie panel LCD do przyklejenia nad/pod radiem FM.
Jeśli ktoś się przywiązał do odbiornika lub jest w jakiś sposób
zintegrowany z autem dalej będzie służył!

--
Michał

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB

No tak, wystarczyło grzebnąć:
http://www.ebay.co.uk/itm/Inphase-DAB-transmitter-PROdab-FM-DAB-radio-any-car-plus-aux-charger-/121031502093
i zapewne wiele innych

--
Michał

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB

A czy są może urządzenia odwrotne? Tzn. z wejściem m.cz.,
koderem DAB i nadajnikiem niedużej mocy? Bo mam dwa radia
cyfrowe, które zupełnie niczego nie odbierają i chciałbym
sprawdzić, czy działają...

Podobne pytanie - gdzie są kodery DVB-T z modulatorami,
do których z jednej strony można podłączyć analogową
kamerę (albo 6 kamer), a z drugiej mają wyjście antenowe?
Albo lepiej z normalnym wejściem HDMI? Pewnie są nielegalne...

P.

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB

http://sr-systems.de/content.php?show=Produkte&lng=eng&style=std
DVB-MiniMod, do tego DVB-MiniMUX i koder(y) MPEG/H264

--
Michał

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB

Proszę bardzo:

http://www.dipol.com.pl/oferta-tv-tv-sat-modulatory-dvb-t,4975.htm

yabba

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
Użytkownik "Michał Lankosz"  napisał w

Drogo - za niewiele wiecej mozna miec caly odbiornik

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/categorydisplay_storeId_10001_catalogId_10151_categoryId_265865_langId_-1

Co prawda i takie urzadzenie tu za pol ceny :-)

J.

Re: Powoli na horyzoncie wida? DAB

Podałem przykład istnienia takiego urządzenia. Na pewno są też tańsze
konwertery, a z czasem można się spodziewać coraz niższych cen.

--
Michał

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
Użytkownik  napisał w

To pan spyta jeszcze raz ... jak na horyzoncie pojawi sie ostatni
czynny nadajnik FM :-)

A tak swoja droga - w tej cyfrowej telewizji naziemnej nie ma jakiegos
radia ?

J.

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
W dniu piątek, 6 września 2013 12:09:30 UTC+2 użytkownik J.F napisa
ł:
ďż˝o dobrze i
A może moim celem jest jak najszybsze przejscie na DAB w aucie?
Tylko nie chce sie przyznać że mam ochote na nowa technologie ale w roz
sądnej cenie i wygodnie (radio fabryczne, obsługa manetki przy kierowni
cy i takie tam)...
;)

Mnie aktualnie troche brakuje mozliwości słuchania antyradia w sporej c
zęsci kraju. Może jak będzie DAB to zasięg będzie większy...

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
Użytkownik  napisał w wiadomości grup

To w koncu jak najszybsze czy "nie musi byc szybko" ?

to sie trzeba pytac o aktualna oferte ... i chyba w Niemczech i UK
pytac.
A w miedzyczasie ... sprawdzac czy w Polsce mamy ten sam standard.

Tak bardzo bym nie liczyl.
Zasieg nadajnika chyba podobny,  a czy beda chcieli zaplacic za wiecej
... troche powatpiewam, skoro teraz nie chca.

Kurde, co za radio, zeby sie nie chwalili czestotliwosciami i
nadajnikami.

Na satelicie ich nie ma ?
Moze raczej pakiet internetowy i sluchac przez telefon ?

J.

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB
W dniu piątek, 6 września 2013 12:48:14 UTC+2 użytkownik J.F napisa
ł:
ł:

Jak najszybsze w sensie takim że zanim masa ludzi sie rzuci na rynek. :)

No wlasnie też mi tak wychodzi.

No, to bylo by mocno problematyczne...

.
Czy nie chcą to nie wiem. wawa, slask, krakow obsluguja. Nie sadze aby ni
e chcieli dodatkowo poznania czy trojmiasta opromieniowac. Moze sie nie da.

Chwalic sie chwala ale zasieg maja trzypunktowy...
To bedzie ostatecznosc.
Obaczymy jak ta reforma wyjdzie...

Re: Powoli na horyzoncie widać DAB

Polsat nadaje w swoim kodowam multipleksie
Czesi mają pare otwartych

Site Timeline