Powoli na horyzoncie wida? DAB

No i sie zastanawiam jak najsensowniej przemigrować. Radyjko w domu pewnie trzeba bedzie wymienić a to które mam albo sprzedać albo uzyc do mp3. Tu raczej problemu nie widze.

Natomiast inaczej wygląda sytuacja z radiem w aucie. Wrzucilem zapytanie w gugla i do forda w fabryczne miejsce pasuje jedno, najnowsze radio które obsługuje DAB ale drogie okropnie i jak ludzie sie poorientuja to pewnie będzie jeszcze trudniejsze do znalezienia.

Od biedy pewnie pojawia sie jakieś wynalazki które będzie mozna podpiąć pod AUX albo transmitujące sygnał po aktualnym FM. Ale jakos nie bardzo mi sie to podoba.

Macie jakieś pomysły jak sie naszykowac na zmiane aby było dobrze i niedrogo? Oczywiscie pomny zasady stwierdzam że nie musi byc szybko ;)

Pozdrawiam.

Reply to
sczygiel

kupic nowe auto z fabrycznym DAB+FM (:-)

a na niemieckim ebay.de szukales?

Reply to
adresss

Ja w ogóle nie zamierzam "emigrować". Po co? Nic wartościowego w polskich stacjach radiowych nie ma. Jest internet i mp3. Poza tym analog jeszcze długo podziała

Reply to
Jack

W dniu 2013-09-05 13:18, Jack pisze:

Dokładnie. Zanim to wejdzie i wyprze to jeszcze się samochód z 3 razy zmieni.

Reply to
Krzysiek

W dniu 2013-09-05 11:58, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Jak dla mnie to nie ma sensu szykować się na zmianę. Gdy zmiana zajdzie, sklepy z elektroniką zostaną zalane całą masą chińskich radyjek obsługujących odpowiedni standard. Wydawanie w tej chwili dużych pieniędzy na "wszelki wypadek" zupełnie mija się z celem.

Poza tym mam wrażenie, że jeśli zmiana standardu nadawania będzie już miała miejsce, to jej charakter będzie bardziej gradualny. To nie jest przejście z OIRT na CCIR, kiedy można było się poratować konwerterem albo wymianą kondensatorów w głowicy UKF. To nie jest przejście na nadawania cyfrowe w TV, gdzie wystarczyło dokupić tuner za 100 zł. Robienie przystawek DAB do analogowym radioodbiorników mija się z celem. Bo który blok by się ostał z oryginalnego radia? Chyba tylko fragment toru audio... Poza tym nie każde radio ma wejście AUX. Gra niewarta świeczki.

Trudno byłoby postawić słuchaczy przed taką sytuacją jak w przypadku TV: za tydzień wyłączamy nadawanie i jakoś sobie radźcie. Już widzę te wszystkie starsze kobiety, oburzone tym, że będą musiały wydać 1/4 emerytury na nowe radio do słuchania jedynej słusznej rozgłośni. ;) A w domu zwykle jest przecież więcej radioodbiorników niż telewizorów...

Raczej analogowe stacje będą się po prostu powoli wykruszały.

Ja zresztą raczej większe nadzieje wiążę ze streamingiem przez Internet. Mam nadzieję, że operatorzy komórkowi pójdą w końcu po rozum do głowy i skończą w końcu z idiotyczną zasadą "jeden abonent = jedna zalogowana karta SIM". Fajnie byłoby, gdybym mógł korzystać z jednego planu taryfowego na smartfonie, tablecie i laptopie, bez zastanawiania się które z nich aktualnie jest zalogowane. Dodatkowo kolejna karta SIM w radiu samochodowym, wyposażonym w moduł GSM/3G do streamingu audio i obsługi połączeń głosowych. ;)

Reply to
Atlantis

W dniu 2013-09-05 20:34, Atlantis pisze:

Tak samo jak mp3 playerki do auta na pewno będą (może już są) odbiorniki DAB z tranismiterem FM, w dodatku jeszcze z RDSem tak, aby 'stare' radio przynajmniej pokazywało jakieś informacje o odbieranej stacji. W aucie odbiornik może być wykonany na zasadzie przelotki kabla antenowego i do tego pilot, ewentualnie panel LCD do przyklejenia nad/pod radiem FM. Jeśli ktoś się przywiązał do odbiornika lub jest w jakiś sposób zintegrowany z autem dalej będzie służył!

Reply to
Michał Lankosz

W dniu 2013-09-05 22:28, Michał Lankosz pisze:

No tak, wystarczyło grzebnąć:

zapewne wiele innych

Reply to
Michał Lankosz

W dniu czwartek, 5 września 2013 12:19:56 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl napisał:

Narazie tylko lokalnie bo sprawa nie jest pilna ale szukam pomysłów jak z tematem sobie poradzić jak juz będzie trzeba. Dzieki za sugestię.

Reply to
sczygiel

W dniu czwartek, 5 września 2013 13:18:17 UTC+2 użytkownik Jack napisał:

Zalezy jak słuchać. W aucie akurat warto jakieś żywe radio mieć bo jednak troche czasu się spędza i wiadomosci czy info o korkach da się usłyszeć. CB radio też fajne i razem z mp3 jakąś alternatywą jest...

Przejście na dab wyczytałemże ma się zadziać do 2020. Niby nie już ale pierwsze stacje zaczną w fm milknąć zapewnie szybciej...

Reply to
sczygiel

W dniu czwartek, 5 września 2013 13:33:04 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:

OK. to inaczej zapytam. We fordach w UK już jakiś czas temu weszły radia z dab. U nas nie udało mi się wyczytać czy aktualne radia samochodowe wspieraja dab.

Jakie aktualnie sprzedawane u nas auta maja wsparcie dla DAB?

Jak w 2020 wejdzie DAB to krajowe 6 latki będą chyba w sporej częsci bez-dabowe. Bez kombinacji sie nie obejdzie...

Reply to
sczygiel

Użytkownik napisał w

To pan spyta jeszcze raz ... jak na horyzoncie pojawi sie ostatni czynny nadajnik FM :-)

A tak swoja droga - w tej cyfrowej telewizji naziemnej nie ma jakiegos radia ?

J.F

W dniu piątek, 6 września 2013 12:09:30 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

A może moim celem jest jak najszybsze przejscie na DAB w aucie? Tylko nie chce sie przyznać że mam ochote na nowa technologie ale w rozsądnej cenie i wygodnie (radio fabryczne, obsługa manetki przy kierownicy i takie tam)... ;)

Mnie aktualnie troche brakuje mozliwości słuchania antyradia w sporej częsci kraju. Może jak będzie DAB to zasięg będzie większy...

Reply to
sczygiel

Użytkownik napisał w wiadomości grup W dniu piątek, 6 września 2013 12:09:30 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

To w koncu jak najszybsze czy "nie musi byc szybko" ?

to sie trzeba pytac o aktualna oferte ... i chyba w Niemczech i UK pytac. A w miedzyczasie ... sprawdzac czy w Polsce mamy ten sam standard.

Tak bardzo bym nie liczyl. Zasieg nadajnika chyba podobny, a czy beda chcieli zaplacic za wiecej ... troche powatpiewam, skoro teraz nie chca.

Kurde, co za radio, zeby sie nie chwalili czestotliwosciami i nadajnikami.

Na satelicie ich nie ma ? Moze raczej pakiet internetowy i sluchac przez telefon ?

J.F

Polsat nadaje w swoim kodowam multipleksie Czesi mają pare otwartych

Reply to
Mirosław Kwaśniak

W dniu 2013-09-05 22:46, Michał Lankosz pisze:

A czy są może urządzenia odwrotne? Tzn. z wejściem m.cz., koderem DAB i nadajnikiem niedużej mocy? Bo mam dwa radia cyfrowe, które zupełnie niczego nie odbierają i chciałbym sprawdzić, czy działają...

Podobne pytanie - gdzie są kodery DVB-T z modulatorami, do których z jednej strony można podłączyć analogową kamerę (albo 6 kamer), a z drugiej mają wyjście antenowe? Albo lepiej z normalnym wejściem HDMI? Pewnie są nielegalne...

P.

Reply to
Piotrne

W dniu 2013-09-06 17:05, Piotrne pisze:

do tego DVB-MiniMUX i koder(y) MPEG/H264

Reply to
Michał Lankosz

Użytkownik "Piotrne" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l0cqvo$v8v$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Proszę bardzo:

yabba

Użytkownik "Michał Lankosz" napisał w

Drogo - za niewiele wiecej mozna miec caly odbiornik

Co prawda i takie urzadzenie tu za pol ceny :-)

J.F

W dniu 2013-09-06 22:02, J.F pisze:

Podałem przykład istnienia takiego urządzenia. Na pewno są też tańsze konwertery, a z czasem można się spodziewać coraz niższych cen.

Reply to
Michał Lankosz

W dniu pi±tek, 6 wrze¶nia 2013 12:48:14 UTC+2 u¿ytkownik J.F napisa ³:

³:

Jak najszybsze w sensie takim ¿e zanim masa ludzi sie rzuci na rynek. :)

No wlasnie te¿ mi tak wychodzi.

No, to bylo by mocno problematyczne...

.

Czy nie chc± to nie wiem. wawa, slask, krakow obsluguja. Nie sadze aby ni e chcieli dodatkowo poznania czy trojmiasta opromieniowac. Moze sie nie da.

Chwalic sie chwala ale zasieg maja trzypunktowy...

To bedzie ostatecznosc. Obaczymy jak ta reforma wyjdzie...

Reply to
sczygiel