Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?

otrzebuje zbudować powielacz diodowy do prądnicy trójfazowej. Czy taki układ
zadziała? Jak taki układ powinien wyglądać?
http://obrazki.elektroda.pl/3696171900_1321981738.jpg
--
Pozdrawiam, Paweł

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ z adziała?

Dobrze podłączyłeś prądnicę?
Napewno w trójkąt?

--
Desoft

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
Użytkownik "Paweł"  napisał w wiadomoœci grup
dyskusyjnych:4ecce5d9$0$2182$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Nie podoba mi sie.

masz uzwojenia polaczone przez kondensatory i zaciski wyjsciowe.
Bedzie tam duzy prad plynal w kolko ... i zaczna kond dymic.

J.

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy tak i układ zadziała?

Nawet nie trzeba nic podłączać. Prądnic nie łączy się w trójkąt.

Mirek.

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?

OK. Załóżmy że prądnica jest połączona w gwiazdę. czy taki układ będzie
działał?

Paweł

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
Użytkownik "Paweł"  napisał w wiadomoœci grup
dyskusyjnych:4ece00ed$0$2191$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Te same zastrzezenia co poprzednio.

Czy sie nie laczy w trojkat ... no nie wiem.

J.

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ z adziała?

Nie jestem elektrykiem/energetykiem nie wiem czy pršdnice łšczy się w
gwiazdę.
Od strony "elektronicznej": jeżeli połšczysz jš w gwiazdę to otrzymasz
napięcie międzyfazowe 230V (zakładam "elektryczne" poziomy napięć) a nie
400V. Czyli obniżasz na pršdnicy aby potem podnieœć? Chyba że potrzebujesz
nietypowego napięcia.

Będzie działał - nic nie dymi. Pytanie, bo nie w pełni rozumiem koncepcji
rysunku:
chodzi o równoległe połšczenie wyjœć prostowników? chcesz na wyjœciu
otrzymać 600V= ?

Zakładajšc kondensatory 100u, przy pršdzie 1A napięcie tętnień wyniesie
około 15V, czyli dobra koncepcja. I jeszcze mała podpowiedŸ: można użyć
gotowego mostka trójfazowego.

Do takich prostych pytań polecam program LTspice (bezpłatny)

--
Desoft

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
Hello Paweł,

Jak połączysz środki kondensatorów z środkiem gwiazdy.

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?

Układ będzie zastosowany do małej prądnicy napędzanej wiatrem. Aktualnie
zrobiłem jeden moduł takiego powielacz wykorzystując dwie fazy. Działa ok.
ale ma zbyt małą wydajność prądową, zwiększanie pojemności kondensatorów
powyżej pewnej granicy nic nie daje. Rozwiązaniem problemy może być
wykorzystania jeszcze jednej fazy. Wystarczy że uzyskam ok. 50% większą
wydajność prądową niż teraz. Nie mam możliwości sprawdzić jak są połączone
uzwojenia. Nie ma również możliwości połączenia do środka gwiazdy jeśli w
taki sposób są połączone uzwojenia. Może taki układ zadziała?
http://zapodaj.net/de4eb03633e7.jpg.html

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
Hello Paweł,

Przestań robić zwarcia, zastosuj normalny, sześciodiodowy prostownik
trójfazowy i zapomnij o podwajaczach. Bez dostepnego środka podwajać
nie będzie działał poprawnie, a na ładowaniu kondensatorów marnujesz
tylko energię.

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ z adziała?

Nie tylko, jeżeli jest trójkąt to takie podwajanie pobiera dużo mocy
biernej - to co padło w postach wcześniej. No i kondensatory pasowałoby
zakupić nie w uF a kVar.

Prostować trójfazowo i podnosić napięcie przetwornicą.

A jeżeli walczysz z maksymalnym uzyskiem mocy, to co napisał Roman
obowiązuje.

--
Desoft

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?

O curwa. Masz prąd zmienny trójfazowy, Prostować i podnosić napięcie
przetwornicą? A nie lepiej wziąć normalny transformator?

Waldemar

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy tak i układ zadziała?

bo akurat tego atmelkiem się nie da ;-)

--
Pozdr.
Michał

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
Hello Waldemar,

O curwa, to jest z wiatraka. Czyli częstotliwość od kilkunastu Hz.
Transformator byłby wielokrotnie droższy od reszty.

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ z adziała?

Dzięki za wsparcie :-)

--
Desoft

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ z adziała?

Masz rację, że też na to nie wpadłem :-)
Fakt, trafo trójfazowe w kiosku za rogiem nie kupi, ale są.
Tylko że jak chce podnosić napięcie, to nie ma 220V, bo wychodzi, że
akumulator ma 600V.

--
Desoft

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?

Wszystko się zgadza, marnowanie energii itp. zdaje sobie sprawę z szeregu
niedoskonałości takiego rozwiązania. Jednak mam już gotowy układ i
potrzebuje zwiększyć wydajność prądową dosłownie o 200-300mA. I zastanawiam
się czy nie można tam podpiąć tam jeszcze jeden powielacz?

Paweł

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
Hello Paweł,

Skąd pomysł, że powielacz zwiększy wydajność? Z samej zasady
powielacze pogarszają sprawność czyli marnują energię.

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?

Oczywiście, że powielacz nie zwiększy wydajności prądowej. Aktualnie
prądnica daje mi ok. 24V po zastosowaniu zwykłego prostownika na 6 diodach.
Po zastosowaniu powielacza daje mi 48V ok. 1A a potrzebował bym 1,3A więc
już niewiele mi brakuje, jeśli udało by się wykorzystać jeszcze jedną fazę z
istniejącej prądnicy to pewnie uzyskał bym te brakujące 300mA. Proszę nie
pisać że można zastosować trafa, przetwornice itp. Bo nie to jest tematem
wątku.

Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
Hello Paweł,

Skoro nie chcesz rozsądnych rozwiazań, to pocałuj mnie wiesz sam
gdzie. Napisze ci tylko jedno - bładzisz.

http://rtfm.killfile.pl/#lajza