Power on/off ... niezła ściema ;)

Witam

Zastanawiam się jaki sens ma funkcja power on/off na moim dekoderze IPTV :) /MAG254/

Ale do rzeczy. Otóż wziąłem się dziś za przeprogramowywanie pilota uniwersalnego (logitech 555), i definiując makro-instrukcje dla funkcji "watch TV" , zacząłem się zastanawiać czy jest sens włączać/wyłączać sam dekoder. (np. makro "watch BR" czy "play CD", wyłącza mi zbędne do tego ustrojstwa - w tym dekoder TV lub też TV.

Niewiele myśląc podłączyłem miernik i okazuje się że dekoder w trybie ON pobiera 3,8W a w trybie OFF 3,4 W no... oszczędność zarąbista - czyżby tylko odcinał sygnał HDMI ?

W takim układzie raczej nie ma sensu go wyłączać (pilotem) zaś fizyczne off jest ciut upierdliwe bo "wstaje na nogi" ok ~1,5 minuty

No cóż, ta różnica 0,4W jest po prostu powalająca ;)

Pozdrawiam Waldek

Reply to
Waldek

Tanie mierniki mają bardzo kiepską rozdzielczość i dokładność na niskich prądach i pewnie odkształconych.

Reply to
Sebastian Biały

Ten tani miernik poza mocą czynną podaje też VA oraz cos fi Nie sądzę żeby miał aż taki błąd pomiaru.

- ±1% ±1W (max. ±2% und ±2W für Messungen bis 2500W)

Swoją drogą - jedyne dla mnie sensowne wytłumaczenie to działanie uprzednio zaprogramowanej funkcji nagrywania

- w takim układzie "programowe off" musi jednak utrzymywać przy życiu procesor bo to wszak nie magnetowid z autonomicznym zegarem ;)

Pozdrawiam Waldek

Reply to
Waldek

Błagam 3W potrzebuję by zrobić wakeup o ustalonej godzinie? To są jakieś kpiny.

Raczej ten 3W off to taki tryb umożliwiający szybki start. W niektorych tunerach jest w opcjach możliwość okreslenia trybu off: szybki strat czy pełen boot, dłuższy start ale mocy powinień w tym trybie pobierać najmniej.

Tak w ogóle to trudno komentować jakikolwiek aspekt dot. funkcjonalnosci tunerów dvb bez denerwowania się przy tym.

Reply to
Marek

Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nj9ud1$u48$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

A pomyslales ile to CO2, jesli dekoderow jest np miliard ? :-)

I tak jest niezle - o ile pamietam, co poniektore odtwarzacze DVD pobieraly np 20W, a wylaczone pilotem ... tez 20W.

3.4W to moze byc to, co jest potrzebne, aby sygnal z pilota odebrac i sie wlaczyc. Czyli odbiornik, jakis dekoder, procesor, w stanie byc moze zatrzymanym.

Sprawdź, ile pobiera w standby, powiedzmy po ok 5min, niektóre urządzenia "potrzebują" czasu na uśpienie. Pozdrawiam

Reply to
Tomotron

Ostatnio kumpel kupil jakis tani i on pokazywal bardzo dokładnie. Wykrywał nawet czy ekran w ładowanym telefonie jest zaświecony czy nie.

Nie kalibrowałem go ale IMHO dosyć sensownie pokazywał moce jakich można się było spodziewać.

Tak że ten aspekt tanich mierników mocy powoli sie robi mitem IMHO.

Reply to
sczygiel

W dniu 2016-06-09 o 09:48, J.F. pisze:

Ja tam jakimś paranoikiem nie jestem w zakresie oszczędności. Zwykle wyłączam nieużywane sprzęty bo nie lubie marnotrawstwa

- no, o ile nie jest to zbyt kłopotliwe "użytkownikowo" ;) Nawet zainwestowałem w zestaw gniazd radiowych na 433MHz co by sobie pleców nie nadwyrężać przy schylaniu :]

Mam 2 takie dekodery x24 x30 dni w miesiącu i jest te ~6kWh A to już ekwiwalent np. 3-4 godzin pracy odkurzacza

- w moich warunkach przybliżona norma miesięczna :)

Pozdro

Reply to
Waldek

Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:njb990$vf6$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl... W dniu 2016-06-09 o 09:48, J.F. pisze:

a - no i zapomnialem o zasilaczu - moze miec mala sprawnosc :-)

A te gniazda radiowe ile biora ?

3W wylaczone, 3.5W wlaczone ? :-)

Pan J.F. napisał:

W dniu 2016-06-09 o 10:35, J.F. pisze:

Sprawdzę z ciekawości ;)

- ale zapewne znacznie mniej niż listwa z podłączonym kompletem sprzętu w trybie standby + zasilacze

Pozdro

Reply to
Waldek

użytkownik J.F. napisał:

Poniżej 2 Wat to już jest wyzwanie. Przecież taki filtr sieciowy co ma 100n wpięte za dławikiem do sieci pobiera 1,6W.

Jak więc producentom udało się zrobić zasilacz do pc pobierający 300mW w trybie czuwania?

Reply to
bronek.tallar

Pomyłka, liczyłem tylko 1x100nF.

Reply to
bronek.tallar

Użytkownik bronek napisał w wiadomości

Moc bierna policzyles. Rzeczywistej to chyba praktycznie nie bierze ...

użytkownik J.F. napisał:

Szczerze mówiąc, nie wiem jak działa licznik, biorę na chłopski rozum, po części zakładam mój błąd, ale twoim założeniom nie wierzę, a co jeśli wepnę kondensator

1uF za dławikiem skompensowanym, a co jeśli wepnę 4700uF?

Nie wiem co to moc czynna, bierna, musiałbym zerknąć do wiki. Ale w perpetuma mobilnego jakoś nie wierzę.

str. 2 tabela z kondensatorami

czym różni się ten 100n w tym zasilaczu od

100nF bezpośrednio wpiętym do sieci za dławikiem skompensowanym? Nie mam miernika mocy, chętnie bym zmierzył taki filtr.

Impedancja 100n dla 50Hz i 230V AC to ok. 32k i jakoś nie wierzę że licznik nic nie nabije, mogę się mylić:)

Reply to
bronek.tallar

W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 13:01:14 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

To żadne perpetuum mobile, tylko fakt, że licznik mierzy moc czynną, bo w domu większość obciążeń to rezystancje. Jakbyś miał jakąś szwalnię, to by Ci dorzucili licznik kilowarogodzin (mocy biernej) i kazali dopłacać, jak cosinus fi do bani.

Kup sobie za parę złotych kondensator rozruchowy do silnika, wsadź w gniazdko i zobacz, czy będziesz miał jakiś obserwowalny pobór na liczniku.

Pozdrawiam,

Reply to
kropelka

Użytkownik bronek napisał w wiadomości użytkownik J.F. napisał:

stare moc bierna ignoruja. Nowe zliczaja ... ale osobno. Dalej to patrz umowa i cennik.

To samo ... ale sprawdzic czestoliwosc rezonansowa.

A to juz zalezy jaki to kondensator.

To widac.

To nie ma nic wspolnego z p.m.

Niczym ... ale wiesz, czemu uzyto kondensatora a nie opornika ?

Kup sobie 100 takich 1uF, polacz rownolegle, podlacz do gniazdka i patrz na licznik. :-)

P.S.

użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

OK. czyli jak zrobię sobie taki zasilacz 10W na kondensatorze, tak by zaświecić 10W diodę LED, to co wskaże licznik? Wskaże mniej? Mam tam jakieś ICki AD do pomiaru mocy z sieci, ale nigdy chęci nie było.

Reply to
bronek.tallar

użytkownik J.F. napisał:

Jak bym chciał kupić, to bym kupił i dupy nie truł:) Wiem że wątek pojawiał się 500x na grupie i wiem że taki szarak jak ja, jak sam nie kupi i nie podłączy, to się nie dowie, bo kołomyja ostra jest.

Jeden pisze tak: Licznik liczy moc pozorną, która jak zapewne wiesz (pisałeś, że znasz wzory) składa się z mocy biernej i czynnej.

A drugi tak: Nie wazne jak duzo ustawisz na autotrasformatorach, jezeli przesuniecie miedzy pradem i napieciem jest 90 albo -90 stopni, licznik sie NIE kreci, podobnie dolacznony watomierz wskazuje 0.

Zgodnie z powiedzeniem gdzie 2 polaków tam 3 zdania, brakuje 3 zdania. Ale nic to, dam radę, sobie kupię i sobie zmierzę:)

Reply to
bronek.tallar

użytkownik J.F. napisał:

Załapałem o co biega. Stary licznik mnoży IxV na dwóch cewkach, nowe te pierwsze robiły to samo, ale jedne jaki i drugie dawały błąd kiedy sinus był w zerze, prąd płynął, a wynik był liczony jako mnożenie przez 0. W takim razie by "zaoszczędzić" prąd, trza dążyć do tego mnożenia przez 0. Hm, przesuwnik fazowy o 90stopni.

Reply to
bronek.tallar