Potrzebny tranzystor wysokonapięciowy

Witam,

Pracuję nad układem generującym wysokie napięcie (na cewce samochodowej, wariacja układu opisywanego w "Elektronice dla Wszystkich" 4/2002).

Stosuję tranzystor wysokonapięciowy dużej mocy BU508AW. Niestety, tranzystor przebił się. Nie mam kasy na wiele eksperymentów, w związku z tym mam pytanie: czy ktoś może polecić jakiś tranzystor wysokonapięciowy (V_CEO rzędu 700V, V_CESM 1500V) o mocy co najmniej kilkunastu watów?

Reply to
vmario

poszukaj na złomowisku starych zasilaczy komputerowych, napewno cie zadowolą i napewno znajdziesz tam jak sprawne przynajmniej dwa tranzystory o wysokim napieciu pracy w przetwornicy ...do tego kilka diod szotki a takze kilka dlawików na rdzeniach...sprawa nie do pogardzenia i jeden taki zasilacz nawet częściowo "przejechany" przez złomiarzy nadaje się do wykorzystania na części...a ja za kilogram takiego zasilacza płacę 2 zł

Reply to
dziad_ek

a jak tranzystor si? przebi?, to mo?e nie da?e? diody zabezpieczaj?cej lub ?le j? pod??czy?e??

Reply to
dziad_ek

a jak tranzystor sie przebił, to może nie było tam prawidłowo podłączonej diody zabezpieczającej?

Reply to
dziad_ek

Użytkownik <dziad snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@w5g2000hsg.googlegroups.com...

przy klasycznych zasilaczach na tl494 to raczej jest niezbyt wysokie napiecie tranzystorow -Vceo max 400V :( a dla tranzystorka od przetworniczki standby co prawda Vceo ok 800v za to prad duzo mniejszy bo ok 3A . BU508 ktorego stosowal jest od nich kilka razy lepszy.

pzdr

Reply to
Przemek

Użytkownik "vmario" snipped-for-privacy@toskasuj.itotez.interia.pl> napisał w wiadomości news:f3cp97$ijq$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

W takim razie powinieneś poszukać wątku o naprawie modułów zapłonowych (nie pamiętam czy tutaj, czy na elektrodzie). Koledzy podawali tam symbole tranzystorów przeznaczonych dokładnie do tego, co robisz. BU508 i podobne sprawdzają się wyraźnie gorzej.

e.

Reply to
entroper

Użytkownik "vmario" snipped-for-privacy@toskasuj.itotez.interia.pl> napisał w wiadomości news:f3cp97$ijq$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

takie spisy oglądałeś ?

lwh

poniedziałek, 28 maja 2007 20:04 lwh napisał(a):

Tak, co prawda część linków nie działa, ale może jeszcze poprzeglądam.

Reply to
vmario

poniedziałek, 28 maja 2007 08:07 dziad snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

Dałem jedną diodę, wedle schematu (szeregowo z tranzystorem, w obwodzie emitera), ale służy ona chyba tylko jako część obwodu polaryzującego i przyspieszającego przełączanie tranzystora. Niemniej pewnie spróbuję z typowo podłączoną diodą (zaporowo i równolegle do uzwojenia pierwotnego), ale nie wiem, czy nie zakłóci to działania całości.

Reply to
vmario

poniedziałek, 28 maja 2007 19:42 entroper napisał(a):

Dzięki. Sprawdzę pewnie jakiś z polecanych tranzystorów typu Coil Driver. Co prawda V_CE niby nie jest rewelacyjne, ale może wbudowane diody zabezpieczające albo jakieś detale konstrukcyjne odegrają tu rolę.

Reply to
vmario