potrzebne promieniowanie UV-C

witam

Nie wiem czy na dobrej grupie pytam ale zawsze warto sprobowac :)

Jest sobie suszarka IR do sitodruku i jak to czasami bywa, trzeba wydrukowac cos lakierem UV. I tu mam pytanie - jak najprosciej zbudowac promiennik UV-C co by go tymczasowo wmontowac w ten tunel?

Wszedzie promienniki stricte UV-C sa na zamowienie... czy nie mozna zastosowac czegos co "normalnie" emituje np UV-A a ubocznie C ? Jakis taki patent jak ze zbijaniem oslony w lampie sodowej ?! Wymagana wydajnosc to ok 100W/cm2, generalnie tasme moge zwolnic do 5 m/min wiec wystarczy jakas lampka o mocy 400-500 W

Picasso

Reply to
Pabl_o

Pabl_o pisze:

100W/cm2 wymaga kurewskiej lampy, rzędu kilowatów :( Do tego to tylko "promienniki podczerwieni". Philips robi coś takiego do ogrzewania.. jest jeszcze parę innych firm. Najtaniej kupisz na ebayu w US (jakieś 50 USD za żarówę 1000W-3000W). Jeśli twierdzisz, że paręset wat Ci wystarczy, to proponuję żarówki do wykluwania kurczaków :-) Są w opcjach do 375W. Wiem, że do grzania jest OK, ale które pasmo UV.. czy A, B, czy C... nie wiem..
Tu masz drogą, ale jest:
Jest dużo aukcji od 1USD i można też dostać tanio, musisz poszukać...

Pozdrawiam, Marcin

Reply to
Marcin Łukasik <..

Nie sodowej, ale rteciowej. Kupujesz lampe rteciowa LR [nie MIX], dlawik, zbijasz oslone z luminoforem, a w srodku jest jarznik emitujacy wlasnie UV-C.

To by strasnie duzo bylo.

Takie to klopot, 150-250W robia.

Dnia Mon, 01 Jun 2009 00:37:46 +0200, Pabl_o napisał(a):

Jaroslaw Berezowski

Uzytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Jestes pewien, ze to bedzie C ?

Takie parametry podaja producenci farb/lakierow UV. Trzeba wziac pod uwage, ze chodzi tu o impulsowe naswietlanie podczas pracy maszynowej. Kiedy material do utwardzenia jedzie po tasmie, to ekspozycja na promieniowanie jest znacznie dluzsza wiec sam promiennik moze miec mniejsza moc.

da sie odpowiednio wiecej w rzedzie...

Picasso

Reply to
Pa_blo

To 254nm. A więc UV-C.

Pamiętaj o odprowadzeniu ciepła i sporej produkcji paskudnie toksycznego ozonu.

Pozdrawiam, Paweł

J.F. pisze:

Niestety nie pomylił się. Takiej mocy wymagają te farby :/

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

J.F. pisze:

Tematu chwilę nie przerabiałem, ale z tego co rozmawiałem kiedyś z pewnym typem, wywnioskowałem, że musi być dostarczona jakaś tam minimalna moc, żeby w ogóle zaszła reakcji fotochemiczna. Normalnie tunele mają żarówy 5kW :/

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

Jacek "Plumpi" pisze:

Właśnie to chciałem napisać. mam w pracy taką jedną rure, ale nie "odpaliłem" jej, bo jej długość nie odpowiada standardowym oprawom. moge odczytać z niej jakieś parametry jak chcesz, ale dopiero jutro. Nieiwem jakie UV emituje ale jest mocno szkodliwe.

ToMasz

Reply to
ToMasz

Zwykła kwarcówka ma coś kolo 220 nm długość fali, ale z tymi 100W/cm2 to bedzie problem, chyba ze to ma byc na m2?

Reply to
robert

Metrowy ma 12kW. daje 120W/cm, ale jeszcze trzeba skupic cale swiatlo na centymetrowej szerokosci pasku.

No i to moc elektryczna - UV jest tylko 2kW.

do przemyslowego uv np. HOK 20/100 i dlawik 2kw + zasilanie z 3-f albo kombinowanie z mniejszymi 400W dlawikami i 230V, co nie powinno byc trudne dlatego ze moc lamp w tunelach uv jest sterowana przez przelaczanie dlawikow np. 50-80-100-120W/cm nie Ws/cm2, 120W/cm jest to zapas mocy przy pracy z automatem dla farb uv ciemnych , a dla lakieru uv moze byc 50W/cm choc typowo stosuje sie 80W/cm , przy predkosci transportera +- 15-30cm/sek parametry nie sa krytyczne

lampa HOK 20/100 ma 2kW mocy i szerokosc naswietlania na transporterze 20-21cm

poczytaj o temperaturze na bance , jesli dobrze pamietam to wentylacja miala byc na takim poziomie zeby promiennik mial 750*C , i nie wolno bylo jego przegrzewac , zreszta i tak nikt sie do tego nie stosowal :) zwracam uwage ze mozna sie poparzyc taka lampa od samego uv , efekty sa nastepnego dnia

Reply to
nenik